Hallo,
Ik ben als laatste 18 december ongesteld geweest en heb op 29 december seks gehad maar hy kwam niet in my klaar der was wel voorvocht myn cycluslengte zegt dat ik vanaf 30 december vruchtbaar ben dus een dag na dat ik seks had .
Ik heb die avond nog een pil anticon..... ingenomen.
Is er kans dat ik zwanger ben??
Groetjes
[quote]Ik heb die avond nog een pil anticon..... ingenomen.[/quote]
Gebruik je nou de pil of niet? Ik neem aan dat je niet eenmalig een pil hebt ingenomen. Of bedoel je een andere pil?
Dat was die avond want 2 dagen ervooor was ik het vergeten
Dat was dan niet zo handig. In welke week van de strip zat je?
Pil alsnog innemen (dat heb je gedaan)en nog 7 dagen de pil doorslikken (gebruik hiervoor de tabletten van een nieuwe strip). Na die 7 dagen moet je een stopweek inlassen. Op die manier ben je beschermd tegen een zwangerschap.
Een andere manier:Pil alsnog innemen, de strip afmaken en direct beginnen (zonder stopweek)met een nieuwe strip. Je kan tijdens die tweede strip wel last krijgen van een doorbraakbloeding, maar je bent wel beschermd tegen een zwangerschap
Als je zeker weet dat er geen zaadlozing is geweest is de kans op zwangerschap erg klein.
Je kunt voor de zekerheid natuurlijk een zwangerschapstest doen, maar dat kan dan over ongeveer 14 dagen.
Om een goede werking van de pil te krijgen, in het natuurlijk wel noodzakelijk om ze op tijd en regelmatig te nemen. Als je daar wat moeite mee hebt, is het raadzaam om dan in ieder geval altijd een condoom te gebruiken, of een ander anticonceptiemiddel in overweging te nemen.
In principe zitten er in voorvocht geen levende zaadcellen. Als je 100% zeker weet dat er geen zaadlozing heeft plaats gevonden is de kans op een zwangerschap wel heeel erg klein.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Heb wel buikpijn en rugpyn en misselijkheid is ook aan de gang kan dit leiden tot zwangerschap
Als je 29 december seks hebt gehad en daar al zwanger van zou raken kun je daar nu nog geen zwangerschapsverschijnselen van hebben.
Mannelijke zaadcellen hebben tussen 2-3 dagen nodig om via de baarmoeder naar de eileider te komen waar ze als er een eisprong is geweest, de eicel kunnen bevruchten. Vervolgens gaat de bevruchte eicel via de eileider naar de baarmoeder om zich daar vervolgens in te nestelen. Dit kan dus ook 3-5 dagen duren.
Hoi iedereen,
Ik heb ma 3 feb onveilige seks gehad (geen condoom of pil). Ik zat toen op dag 4 van mijn ongesteldheid. Sindsdien heb ik last van misselijkheid.. Mijn vraag is of er een kans is dat ik zwanger ben, en hoe groot deze is. Ik wil voor de zekerheid ook graag een zwangerschapstest doen, maar weet niet hoeveel tijd er tussen de seks en de test moet zitten voor deze om accuraat te zijn.
Het is niet erg waarschijnlijk dat je zwanger bent omdat je eigenlijk nog ruim een week van de eisprong vandaan bent. Zwangerschapsverschijnselen krijg je pas als daadwerkelijk zwanger bent. Niet meteen na de seks. Je zult even de volgende menstruatie moeten afwachten. Testen kun je vanaf de eerste dag van de te verwachten nieuwe menstruatie.
Dankjewel voor de reactie. Ben eerder zwanger geweest.. Toen vertoonde ik dezelfde symptomen als nu. Vandaar dat de paniek er een beetje bij me inschiet. Had inderdaad eerder gelezen dat zwangerschap onwaarschijnlijk was gezien ik ongesteld was en er dan nog geen eisprong heeft plaatsgevonden. Alleen gezien de 'symptomen' was ik bang dat dit alsnog het geval was. Het kan ook zijn dat ik me zo druk maak, dat ik last heb van een hysterische zwangerschap. Of dat de bloeding slechts een tussentijdse bloeding was i.p.v. daadwerkelijk menstruatie.
Het verstandigst is dus om te wachten tot na mijn nieuwe strip en dan een test doen?
Je schreef eerder dat je geen pil had. En nu schrijf je wachten tot na de nieuwe strip?
Ik begrijp het niet helemaal. Had je nu wel of niet de pil?
Heb een tijdje de nuva ring gebruikt, wilde dit uitproberen gezien ik de pil nogal eens vergeet. Dit werkte alleen niet bij mij (viel er steeds uit). Vervolgens ben ik toen weer de pil gaan gebruiken. Hier was ik echter, na de laatste strip te hebben afgemaakt, een tijdje mee gestopt omdat ik niet lekker in m'n vel zat (ook lichamelijke klachten). Ik ben toen een maand gestopt. En ben nu (zaterdag 8 feb) aan een nieuwe strip begonnen. Is het zo iets duidelijker?
En moet ik nu wachten op de eerstvolgende menstruatie?