Hallo,
ik ben 17 jaar en heb ongeveer anderhalve week geleden sex gehad met mijn vriend.
ik ga nu een paar weken met hem.
ik ben wel aan de pil en die slik ik gewoon goed, zonder hem te vergeten. Maar we hebben wel sex gehad zonder condoom.
nu heb ik sinds een paar dagen last van misselijkheid, veel plassen, beetje buikpijn, opgezette buik enz.
Maar nu ongeveer iets langer dan een maand geleden heb ik sex gehad met een andere jongen, die toen mijn vriend was, en daar heb ik het ook zonder condoom mee gedaan.
Dus ik weet nu niet of ik zwanger ben ??
kan iemand mij helpen?!
alvast bedankt
Ik wil je wat vertellen: veilig vrijen betekent veilig voor een zwangerschap en veilig voor SOA.
Als je de pil gebruikt is de kans op een zwngerschap erg klein. Niet helemaal nul maar wel verwaarloosbaar. Toch kan ik mij voorstellen dat je daaraan denkt want dat kan nu eenmaal gebeuren als een man en een vrouw seks hebben. De pil is veilig voor een zwangerschap.
Maar wat ik niet van je hoor, is dat je begrijpt dat als je seks hebt dat als je dit onveilig doet je dus SOA kunt oplopen. SOA zijn seksueel overdraagbare ziekten die soms heel gevaarlijk kunnen zijn, maar waar je in ieder geval erg ziek van kunt worden.
De symptomen die je beschrijft en wat eraan vooraf gegaan is, namelijk het onveilige vrijen, zet mij op het spoor van een eventuele SOA.
Om een SOA te behandelen moet je naar de huisarts. En om een SOA vast te stellen, kun je het allerbeste naar de huisarts gaan.
Ik benadruk dat je deze klachten uiterst serieus moet nemen want van bijvoorbeeld de SOA CHlamydia kun je onvruchtbaar raken, voor de rest van je leven.
Dus 1. ga naar de huisarst, en wel morgen, en 2. lees meer informatie over SOA want volgens mij weet je er veel te weinig van en als je volwassen wilt vrijen moet je ook als een volwassene weten wat de gevolgen ervan kunnen zijn.
Dus lees de websites over SOA:
A: http://www.soa.nl/
B: http://www.nvsh.nl/soa/index.htm
Laat je weten hoe het bij de huisarts was want eigenlijk ben ik best bezorgd. Je zou wel eens een flinke blaasontsteking kunnen hebben en misschien wel meer...