Hallo allemaal,
Hier het verhaal van mij, waar ik zelf weinig tot niets meer van begrijp!!
Ik heb 26 jan 2010 mijn laatste menstuatie gehad en ben dmv IUI op 8 februari zwanger geworden. We zijn erg blij, dit mede doordat we na de geboorte van onze 6 jarige dochter, 2 miskramen en 1 BBZ hebben mee gemaakt.
Dat was ook de reden dat we gister een vroege echo kregen om te zien of de zwangerschap zich niet weer in de andere eileider had genesteld.
Gistervroeg werd ik wakker en ben naar de wc gegaan waar ik bij het afvegen een giga rood en vol met stolsels papier had. Op de echo die ochtend zag de echoscopiste wel een klein vruchtzakje zitten en een mooie verdikte baarmoederslijmvlies. Ze vond het erg vreemd en heeft de gyn erbij gehaald. Ze dachten aan een miskraam maar vonden het wel vreemd dat het slijmvlies er nog zo mooi uitzag en dat ik ook geen buikpijn cq krampen had. Dit was wel nodig om de baarmoeder samen te laten trekken waardoor ik schoon zou worden!! Klinkt raar allemaal hoor.
Maar goed ik ben nu minimaal nog aan het vloeien en voel me verder goed en heb nergens last van. Volgens de gyn en echoscopiste kon het beide kanten opgaan.
Heb zelf natuurlijk ook 2 miskramen mee gemaakt maar die zijn gekomen met krampen en pijn onderin de buik en nu voel ik helemaal niets van dat alles.
Wat denken jullie en is jullie ervaring met een miskraam? Komt dit bekend voor?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Bah Talleke,
Dat is niet niks wat jij al hebt mee gemaakt en dan nu weer zorgen.
Ik denk alleen eerlijk gezegd dat niemand je hier het "juiste" antwoord zal kunnen geven, want alleen [b]de tijd[/b] zal jouw vraag kunnen beantwoorden.
Hoe moeilijk ook denk ik dat je geduld zal moeten hebben en afwachten.
Ik hoop met je mee, meid, dat alles goed blijft gaan. Wanneer mag je weer terug komen voor een echo?
he jakkes, wat naar toch altijd en inderdaad voorspellen kunnen we helaas niet.
een miskraam kan als "missed abortion", dus vruchtje groeit niet en komt er eerst niet uit. Ook zonder kramp met alleen een bloeding kan er een miskraam zijn, er moet dan wel een echo volgen om te kijken of alles weg is. Soms volgt er geen miskraam bij een bloeding maar is er een andere oorzaak/
leef met je mee. weet helaas wat je meemaakt, mijn dochter beleeft momenteel haar 4e miskraam, 2 x missed abortion en curettage, 1 x alleen een hevige bloeding en curettage en nu kramp en bloed en moet ze vrijdag voor een echo om te kijken of alles weg is. Altijd weer verdrietig zoiets.
je hebt inderdaad 50% kans op een goede of slechte afloop.
veel sterkte, Brenda
Hallo allemaal,
Gister werd ik gebeld door het ziekenhuis of ik toch vandaag nog even wilde komen voor echo en bloedonderzoek. De HCG waardes van maandag waren zo hoog dat het eventueel ook nog wel een BBZ weer zou kunnen zijn.
Vanochtend met de echo was er niets te zien in mijn baarmoeder en ook niet in de eileider. Ik zou toch voor de zekerheid nog bloed laten prikken om te zien of de waardes aan het zakken zijn of dat ze toch nog verder omhoog gaan.
De waardes waren beduidend minder dus ik moest echt rekening houden dat ik afgelopen maandag een miskraam heb gehad.
Nou lekker dan, een 4de keer dat het mis is gegaan kon er ook nog wel weer bij. Wanneer komt onze tijd?
Kan me nu heel stoer houden en dat doe ik ook wel, al klap ik natuurlijk wel even als ik alleen ben. Eventjes verdrietig zijn en dan langzaam weer de goede kant op kijken. Er zal ooit een keer een 2de kindje bij ons in de box liggen pruttelen.
Dank jullie wel voor de reacties.
Oh Talleke,
wat ontzettend naar zeg.
Heel veel sterkte. Kan me voorstellen dat het soms heel moeilijk is om hoop te houden, maar hou vol hoor.
Gaan/kunnen ze nog wel onderzoeken waardoor het mis is gegaan?
Nogmaals veel sterkte.
Je hoeft je niet altijd sterk te houden he? Laat je gerust eens gaan, want het is allemaal niet niks wat je doormaakt.
x
Hoi Hartje,
Nee kunnen ze niet zien waardoor het komt, gewoon domme pech zeiden ze.
Heb na de 2de miskraam wel onderzoek gehad maar daar is niets uit gekomen. chromosomen waren goed en ook met bloed van ons of zaad en slijmvlies was niets mis. Echt gewoon domme domme pech. Alleen vraag ik me dan wel eens af, hoeveel domme pech een mens kan en mag hebben.
Ach weet je, alles zal zo een reden hebben, waarom overkomt het mij wel en een ander niet? Ik geloof niet zozeer in een God maar wel dat er meer is tussen hemel en aarde en dat bepaalde mensen iets op hun bordje krijgen, puur omdat ze bepaalde dingen aankunnen. Als ik even naar een vrouw in de buurt kijk die heeft 3kids achter elkaar gekregen, maar nooit iets geks aan de hand oid, als ik er bij nadenk wat ze zou gaan doen als het haar overkwam is dat ze helemaal ging flippen.
Mijn tijd zal vast komen en voor die tijd moet ik gewoon een flink iets incasseren!!
Komt allemaal vanzelf.