OKe ik heb een dringende vraag, dus ik hoop dat jullie me spoedig kunnen helpen.
Ik ben al sinds een jaar aan de pil zoiets, maar laatste tijd ben ik onregelmatig aan de pil.
Niet meer zon zin om elke keer zon pilletje te slikken zonder dat ik sex heb of wat dan ook.
Maar goed, toch had ik ook geen zin om ongesteld te worden dus dacht ik laat ik maar weer aan de pil beginnen, maar nog steeds heel onregelmatig.
Maar toen laatst vorige week ( zaterdag )heb ik seks gehad, zonder condoom. die week daarvoor was ik ongesteld geworden.
Ik dacht ik slik meteen de pil als ik thuis kom.
Dat heb ik dus gedaan, week later..
ik heb last van buikpijn, me maag rommelt en knort en ook last van winderigheid. geen diaree of iets anders.
het lijkt wel of mijn borsten ietsje groter geworden zijn iig ze zijn wat steviger geworden.
tepels kom ik nog niet uit of ze nou groter zijn geworden ofniet. Maar geen donkerige kleur.
Heb ook niet last van afscheiding misselijkheid of oververmoeidheid
ik ben al moe, maar dat komt ivm werk. dus ik kan neit peilen of het daar door komt of gewoon door mezelf dat ik te hard gewerkt heb. Kunnen jullie me asjeblieft wat meer vertellen , en niet iets onzinnigs van doe een test. Geloof me die ga k doen, maar misschien heeft iemand van jullie meer ervaring en kan het ook gewoon onzin zijn en dat het in me hoofd zit!!
Alvast bedankt.
De anticonceptiepil biedt alleen bescherming tegen zwangerschap bij zorgvuldig gebruik. Lees de bijlsuiter. Een zwangerschapstest en maatregelen bij een zwangerschap zijn gewenst, zoals niet roken/drinken en foliumzuur.
Bedankt voor je reactie . Maar ik bedoel die buikkrampen en iets steveige borsten.. Is dat normaal? Veel voorkomend? Denk je dT ik grote kans maak? Of zou t een kleine kAns zijn? Tuurlihk heb k kans maar ik bedoel op wijze van de symptomen... Groetjes
Ja, je hebt echt wel kans op een zwangerschap als je de pil niet goed slikt! En als je je zorgen maakt, ga dan even naar de huisarts, die kent je en kan je onderzoeken en eventueel een test doen. Dan weet je het tenminste zeker.
je hebt zeker een kans op zwangerschap!
Dit is niet de juiste manier om de pil te slikken, dit gebruik slaat nergens op, dan kun je het net zo goed niet doen.
je had er zeker een condoom bij moeten gebruiken , ook al ter voorkoming van een SOA, want ook daar heb je kans op.
aanraden om te testen is niet onzinnig, maar logisch, dus dat zou ik zeker doen.
en alstjeblieft vrij voortaan veilig, een ongewenste, onvoorbereide zwangerschap is niet zomaar iets.
ben je over tijd?
groetjes, Brenda
Nee, ben nog niet overtijd. Ik moet deze week ongesteld worden, ik hoopte eigelijk op vandaag of morgen.
maar vandaag is nog niet het geval.
Ik ga zo naar de apotheek om zon test te halen....
Dat is inderdaad het meest wijze om te doen; voor ons is het toch speculeren in dit geval.
Ik wil wel even tegen je zeggen dat zoals jij de pil slikt het ten eerste niet de meest veilige methode is; als je niet begint op de 1e dag van je menstruatie (en de cyclus daarna na 7 dagen van je stopweek) dan ben je niet beschermd tegen (ongewenste) zwangerschappen. Neem de pil dan niet...
Als je moeite hebt met het elke keer nemen van een pil, waarom informeer je dan niet bij je huisarts naar andere mogelijkheden van anticonceptie? Er zijn er heel veel (elk met voor en nadelen) en misschien is er één bij die voor jou wel prettig werkt.
En ik denk dat je dit ook wel weet... vrijen zonder condoom (zonder beiden getest te zijn voor de verschillende SOA's) is ook erg onverstandig... Gebruik ze gewoon, zo moeilijk zijn ze niet en ook nog eens overal te koop tegenwoordig...
Succes in ieder geval.