Hallo,
Ik heb een vriend in het buitenland. Begin november tot half december waren we bij elkaar en hebben ook gemeenschap gehad. Ik en aan de pil. Normaal slik ik de pil een maand of 2 a 3 door. Daarna vind ik het altijd wel even fijn om te zien of alles nog werkt. Nu heb ik hem langer doorgeslikt. Helaas vergeet ik hem heel soms wel eens door de vage dagaanduiding erop. Het is soms wel eens verwarrend of ik hem nou wel of niet geslikt hebt. Dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd eigenlijk. Dit keer heb ik hem bijna 4 maanden doorgeslikt toen ik de week van kerst opeens ongesteld werd. Volgens mij ma 21 of di 22 december. Het was maar heel kort en ook super weinig. Ik ben normaal al niet hevig ongesteld, maar wel duidelijk meer dan nu. Toen ben ik eventjes gestopt met de pil omdat ik het niet vertrouwde. Nu ben ik op dag 30 of 31 en ik ben nog niet ongesteld. Ik loop al wel een week met inlegkruisjes in omdat ik opeens een soort van groenige/gelige afscheiding heb. Het is niet extreem veel maar ik zie het wel. Normaal heb ik geen extreme afscheiding en is de kleur ook normaal wit. Ik heb geen last van mijn borsten, wel soms wat hoofdpijn. Ik heb net getemperatuurd en die is 37,5. Ik temperatuur normaal alleen als ik denk ziek te zijn dus dat is zeer zeldzaam, maar ik weet wel dat mijn gemiddelde temperatuur vrij laag ligt, tussen de 36,5 and 37. Verder voel ik het steeds laag in mijn buik rommelen. Ik heb ook het idee dat ik vaker honger heb dan gemiddeld. Het zijn een paar mini symptomen van een zwangerschap, maar het kan natuurlijk ook gewoon te maken hebben met het ontpillen. Ik heb het internet afgespeurd maar niet een duidelijk antwoord gevonden op mijn vage probleem. Dat internet maakt het sowieso lastig om symptomen te onderkennen want je leest zoveel verhalen en symptomen dat je helemaal gek wordt. Als je dan een keer een vlaag van misselijkheid hebt, of je denkt goh wat plas ik veel weet je niet meer of dat komt omdat je ook thee drinkt op kantoor of dat het een symptoom zou kunnen zijn. Nu wilde ik eerst gewoon even afwachten om te ijken of het nog komt, die ongesteldheid. Maar nu zegt een vriendin van mij dat als ik wil dat de pil weer veilig is dat ik dan een maand voor ik gemeenschap zou hebben toch wel weer aan de pil zou moeten zijn. Ik kan het niet zo snel terug vinden in de bijsluiter van mijn pil (mercilon). Alleen dat je moet beginnen op de 1e dag van je cyclus (als ik het goed onthouden hebt) en die dag is dus nog niet aangebroken. Nu zie ik mijn vriend over iets meer dan een maand weer en ik wil natuurlijk dat die pil veilig is. Maar als ik vanavond of morgen weer met de pil begin, kan ik dus niet die ongesteldheid afwachten. Ik twijfel heel erg wat ik moet doen en wat verstandig is. Ik zou voor de zekerheid een test kunnen doen. Als ik zwanger ben dan zou de test dat toch moeten kunnen zien aangezien ik mijn vriend half december voor het laatst heb gezien. Toch denk ik op de een of andere manier niet dat ik zwanger ben. Al weet je het natuurlijk nooit. Heeft iemand een tip?
Ik vind de geel-groene afscheiding verdacht. Eerst naar de huisarts voor een SOA-test, en dan gelijk even zwangerschapstestje. Hoe komt het dat je zo laconiek bent over die sterk afwijkende afscheiding? Ken je je vriend al lang? Is er verder reden te denken aan de mogelijkheid van een SOA?
Neem contact op met de huisarts bij aanhoudende jeuk of een branderig gevoel bij het plassen; als de afscheiding van kleur en geur verandert (geel-groen, onaangenaam ruikend); als de afscheiding bloederig is (buiten de menstruatie).
Ja ik ken mijn vriend al zo'n 5 jaar. Ik heb geen jeuk trouwens of andere "klachten". Ik heb voor het GGD bevolkingsonderzoek toen meegedaan aan de chlamydiatest, 2x zelfs, en ik was gewoon schoon. Dat zegt natuurlijk niets over andere soa's. Hij heeft zich een paar jaar terug geheel laten testen en was ook schoon. We zijn 'exclusief'. Je weet het nooit, maar ik denk zelf daarom niet dat het een soa is. Kan natuurlijk wel, al zou ik er heel vreemd van op kijken.
Misschien een rare vraag... maar waarom doe je geen zwangerschapstest? Of laat je even een echo maken bij de gynaecoloog? De kans is aanwezig dan je wel zwanger bent aangezien je de pil, naar eigen zeggen, niet helemaal goed hebt geslikt en je onveilig hebt gevreeën...
Precies, gewoon testen zou ik zeggen. Wat weerhoudt je hiervan?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar goed, ik heb jullie advies opgevolgd en een test gedaan. Trekpleister eigen merk.. 1 streepje, negatief. En op aanraden van een vriendin ben ik maar weer met de pil begonnen. Toen zij gestopt is duurde het 58 dagen voordat ze ongesteld werd. Misschien toch wel gewoon dat "ontpillen". Hopelijk gaat alles weer goed, zoals het de afgelopen 15 jaar is gegaan, als ik de pil weer normaal slik en komt aan het einde van de strip de mentstuatie weer gewoon op gang.