Ik heb een vroege test gedaan en er gebeurde eerst niks... Toen na ongeveer 20 min leek er een lichte streep te komen..Die is vaag gebleven maar het is wel een streep...
Nu dacht ik het is niks want dan zou het meteen moeten gebeuren (je kan na vijf min aflezen), maar in de bijsluiter staat dat het als het binnen 30min is gebeurd je zwanger bent...Wie kan me helpen?
Huh wat raar allemaal, en meestal staat er in een bijsluiter dat het aflezen van de test na 10 minuten nu meer geldig is..
Mag ik vragen wat voor merk zwangerschaps test je hebt gehaald?
Een test is over het algemeen alleen betrouwbaar als je deze binnen een aantal minuten afleest. In de bijsluiter staat hoe lang dit maximaal is. Lees je hem daarna af, dan kan dit een vals-positieve of vals-negatieve uitslag weergeven.
Bij mijn laatste zwangerschap kreeg ik eerst een duidelijke streep, maar deze was nagenoeg weg na 30 minuten... en ik was toen echt zwanger. Andersom is [u]meestal[/u] niet juist.
Meer vragen en antwoorden over de interpretatie van de uitslag van een zwangerschapstest:
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=streep+zwangerschapstest&sa=Zoeken#1483
Ik vind het ook raar, maar het staat er toch echt..Het was zo'n vroege test (predictor ofzo) ... Dus niet binnen tien min maar na kwartier ofzo kwam er een lichte lijn en die werd duidelijker ...Nou ja ik wacht maar af en doe wel later nog een keer een test...Is zowiezo niet echt slim om een vroege test te doen maar goed soms doe je dat toch hè?
Ja, als je het graag wilt weten, is een paar dagen wachten soms heeeel vervelend.
Succes ermee!
Ben nog steeds niet ongesteld geworden, zou het dan toch?? Heb ook nog geen voorbodes ofzo van komende menstruatie...Het zou betekenen dat ik dan toch een hele vroege positieve test had...
Dat zou heel goed kunnen; misschien over een paar dagen nog eens testen. Als je nu echt overtijd bent, dan zou je bij een zwangerschap nu wel een (duidelijke) positieve test moeten hebben.
Ik ga over een week testen... mits ik niet ongesteld wordt natuurlijk 😉 Een week is eigenlijk niks... maar het lijkt wel maaaaanden te duren 🙁
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Heb nu wel een beetje het menstruatie gevoel maar nog niks te zien...Eerste keer testen licht streepje, daarna nog eens gedaan niks te zien maar nu dus niet ongesteld..Afwachten maar...Succes!
Dit is mis heel gek, Maar ik had afgelopen zaterdag avond sex met me ex, maar heb dat onveilig gedaan. Nu slik ik wel de pil, Maar doe dat niet om vaste uren. Bijvoorbeel elke dag om 6 uur dat doe ik dus niet. Nu heb ik al paar dagen hele erge buikpijn krampen steken heel apart gevoel. Niet wat ik normaal voel. ik werdt zondag middag ook niet lekker viel bijna flauw me gehoor viel ff weg ben toen, maar even gaan liggen, maar kan ik zwanger zijn? ik moet nog heellang me pil slikken. Wie kan mij helpen of vertellen wat het kan zijn?
De pil onregelmatig slikken is vragen om problemen als je onveilig vrijt. Zo kort na de dus onveilige seks zou je eigenlijk geen symptomen verwachten maar een risico op een zwangerschap is er dus wel degelijk.
Ik denk dat je het beste even naar de huisarts kunt gaan. Acute pijn klachten zijn een goede reden de huisarts te consulteren. Tenzij je deze klachten vaker hebt en dat ze vanzelf weer verdwijnen, of bijvoorbeeld dat je weet dat je regelmatig wat onrustige darmen hebt die de klachten kunnen verklaren.
Nogmaals, de klachten relateren aan zwangerschapsverschijnselen, vind ik niet voor de hand liggend.
Maar het maakt toch niet echt uit of je hem echt om de zelfde uur tijd neemt? ik neem hem wel gewoon elke dag in. Ja heb wel vaker klachten, maar dit is anders ik moet toch donderdag naar internist dus wie weet.
dankje
@ Anoniem... heb je al duidelijkheid? Wel of niet zwanger? Spannend hoor!
@ Jessica17... het is bij de pil niet zo dat je hem persé elke dag om 19.00uur moet slikken, maar maak wel een keuze; of 's morgens, of 's avonds. En slik hem netjes elke dag. Anders is het inderdaad vragen om problemen, zeker als je onveilig vrijt. Ik vraag me sowieso af waarom je dat doet... met de bekendheid van alle mogelijke SOA's die je kunt oplopen. Condooms zijn tegenwoordig bijna overal te koop... gebruik ze dan ook!
Als je al zwanger zou zijn, kun je nu nog geen symptomen hebben. Waarschijnlijk is er dus iets anders aan de hand. Buikklachten komen zo vaak voor en hebben zoveel verschillende oorzaken... als je toch naar de internist moet, kun je dit bij hem/haar navragen (weet niet waarvoor je er moet wezen, als het buikklachten zijn... dan krijg je vanzelf je antwoord).
Mocht je in je stopweek niet ongesteld worden, doe dan een zwangerschapstest of maak een afspraak met je huisarts.
Thnx zonnetje
ja ik ga voor me buikklachten, maar dit voelt echt heel anders. heel vreemd maarja. Ik had wel condooms mee maar we hadden het toch zonder gedaan. Ik weet dat je zo snel soa´s kan krijgen en weet dat dom was maar ik vertrouw hem klinkt mis gek, maar volgende keer beter toch;)
Jessica, ik vind toch dat je wat lichtzinnig denkt over SOA's. Als je onveilig vrijt, moet je tenminste weten welke risico's je loopt en waar je eventueel op moet letten. Van Chlamydia bijvoorbeeld kun je onvruchtbaar (!!!) worden, terwijl je van deze SOA niets hoeft te merken. Tot je dus over een aantal jaar niet meer zwanger blijkt te kunnen worden... Dan zit je met 'volgende keer beter'! Als je je volwassen gedraagt, zorg dan dat je je ook volwassen informeert!