Zit er toch aan te denken een vruchtwaterpunctie te doen omdat ik echt continu in de stress zit. Ben echt bang geworden. Zou dat onverstandig zijn?
Een vruchtwaterpunctie is niet zonder risico's. Maar dat is dan toch een beslissing die je alleen maar zelf kunt nemen.
Nu een dagje later voel ik me al veel positiever. Ook heb ik de gynaecoloog gesproken en zij achten de kans echt heel heel klein dat het Down is. Uitsluiten kan alleen met punctie maar zij verwachten niet dat het zo is. Ik ben zelf ook wat positiever en wil het nu gewoon komen zoals het komt, en geen risico lopen met een punctie ivm vroeggeboorte.
👍
Hallo John, tijdens de laatste meting, 2 weken later, was het beentje nog hetzelfde (dat was dus in die zin goed, dat het niet verder afnam). Buikje en hoofdje waren wel afgenomen in groei, dus groeiden minder hard. Hoofdje zat nu zelfs op de P0 lijn, daar schrok ik erg van. Toch laat de placenta niks slechts zien, goede doorstroming en geen weerstand op te merken. Maak me wel echt zorgen nu om het hoofdje. Waarschijnlijk wordt ze eerder gehaald. Ik hoop maar dat ze gezond ter wereld komt.
Niet zo snel schrikken...
Het is bij iedere zwangerschap toch altijd even afwachten of alles in orde is
Dat besef ik me door deze zwangerschap maar al te goed...
Ik vraag me nu alleen af of ik moet denken aan een verstandelijke beperking omdat nu het hoofdje opeens op de P0-lijn zit... Geen idee of dat iets wil zeggen over de hersenen?
Ik heb al een keer uitgelegd wat dat met die echo's is. Een volgende echo zou weer wat anders kunnen geven..
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo John ik ben weer wat metingen verder en het blijft rond dezelfde getallen maar ze groeit dus wel via haar eigen lijn door. Omdat ze symmetrisch te klein is (alles is klein) en de placenta nog steeds perfect werkt, denken ze nu aan een “gewoon genetisch klein” kindje. Neusbotje was zelfs aan de lange kant (bij Down zijn die kort geloof ik). Ik hoop zo dat er een gezond kindje straks is. Ik ben nu 34 weken dus het begint te korten.
Ze is dan dus gewoon iets kleiner...