Sinds 2 maanden ben ik gestopt met de pil, na de stopweek die ik vanuit de pil heb gehad is de eerstvolgende menstruatie 26 dagen later geweest (23 juli. Inmiddels zit ik op dag 29 van mijn cyclus en heb ik nog niets geen last van een opkomende menstruatie. Er is een kans dat ik zwanger ben, ik heb al anderhalve week last van een lichtrozige afscheiding/slijmverlies, zeer gespannen en gevoelige borsten/tepels, het gebied rond mijn tepels is donkerder geworden en er komen steeds meer van die kleine bultjes bij, met sommige voedingsmiddelen merk ik dat ik erg misselijk reageer, hoef niet over te geven maar het gaat me zeg maar in de keel zitten en blijf misselijk/weeeig gevoel houden. Word ook misselijk van sommige luchtjes (vers (af)gebakken brood bijv.)etc. Uitgaande van de duur van mijn vorige cyclus had ik afgelopen maandag mijn menstruatie verwacht, tot op heden is hier nog geen spoor van te bekennen. Het gespannen gevoel uit mijn borsten is minder, niet helemaal weg maar wel minder gevoelig zeg maar, ook heb ik bij toiletbezoek af en toe een veegje donkerbruin verlies. Voor de zekerheid (en om dat het heel erg welkom is) hebben we afgelopen dinsdag een test gedaan, 1 dag na de verwachte menstruatie, deze was helaas negatief.
Heb ik nu te vroeg getest, was er nog onvoldoende hormoon aanwezig om zwangerschap aan te tonen, ik weet het even niet, behalve dan dat afwachten eigenlijk de enige optie is, als de menstruatie deze week niet doorzet doen we voor de zekerheid volgende week nog een test.
Wie heeft advies/in een zelfde situatie gezeten of kan mij tips geven?
Ik hoor ze graag!