hoi hoi...
ik zal even mijn verhaal uitleggen.
ik ben een week of 2/2 en een half geleden ongesteld geweest.dit was voordat ik een week op vakantie ging.tijdens die week vakantie ben ik 2 dagen de pil vergeten en dacht dus van nou dan laat maar want ik heb toch geen sex deze week.voor de laatste dag van mijn vakantie had ik dus al 4 dagen geen pil meer geslikt.de laatste dag kreeg k bloedingen(ik denk een tussentijdse bloeding omdat al 4 dagen de pil niet meer geslikt had)de laatste nacht heb ik sex gehad terwijl ik net de bloedingen had.hij is toen zeg maar ook voor het zingen de kerk uit gegaan...ik vraag me af of ik uberhaupt wel zwanger kan zijn omdat ik die bloeding had.maar ik betwijfel of het wel een echte ongesteldheidsbloeding was omdat ik vlak voor ik ging al ongesteld was geweest.wanneer zou ik nu weer ongesteld moeten worden?moet ik nu rekenen vanaf de laatste bloeding die ik had omdat ik de pil niet had geslikt of vanaf de menstruatie ong 2 en halve week geleden?ik moet nu veel plassen de afgelopen 2 dagen en voel me soms misselijk en hoofdpijn..wat denken jullie kan ik zwanger zijn?en wanneer kan ik een zwangerschapstest gaan halen?xxx
ik zou even goed de bijsluiter van de pil lezen!! Daar staat vaak precies in wat je moet doen wanneer je de pil vergeten bent en in welke week van je cyclus. Zo is vooral de pil vergeten in de eerste week van je nieuwe pilcyclus gevaarlijk en kan je wel degelijk zwanger raken. Als ik het goed begrijp ben jij in die eerste week 2x de pil vergeten (maar je schrijft verderop wel dat je em in totaal 4 dagen niet had geslikt..??).
Je solliciteert hierbij wel naar zwanger raken als je zo rommelt met je pil. Je bent nu niet meer beschermd.
Je hebt een doorbraakbloeding gehad omdat je 4x de pil niet hebt geslikt. In de bijsluiter staat wanneer je weer kan beginnen met de nieuwe pilcyclus. Deze eerste nieuwe pilcyclus ben je NIET beschermd.
Als je wilt weten of je toch zwanger bent geraakt (in het voorvocht zitten ook zaadcellen, dus voor zingen de kerk uit is niet echt betrouwbaar) wordt aangeraden 19 dagen te wachten met testen na de laatste keer geslachtsgemeenschap (staat in de bijsluiter van de clearblue). Dit kan je dus makkelijk uitrekenen omdat je weet wanneer je voor het laatst sex hebt gehad. Succes.