Hoi,
Ik ben geweest voor de echo en gelukkig goed nieuws. Het zag er goed uit en er was zelfs hartactiviteit te zien. Toen we daarna even gingen nabespreken kreeg ik opeens alle uitslagen van de laatste zwangerschap over me heen. En ik was helemaal alleen!! Ik snap niet dat ze niet even van te voren bellen van goh misschien handig om je man mee te nemen. Ik wilde dit samen met hem delen. Maar goed, wel weer goed nieuws. Er zijn geen chromosoomafwijkingen bij ons geconstateerd en ook niet bij de baby. Oftewel er is geen oorzaak gevonden waarom het bij ons misgaat. Voor de zekerheid krijg ik nu bloedverdunners en B6 voorgeschreven. Moet jij ook maar even naar vragen. En ik kreeg dus te horen dat het een jongetje was. Zucht, wat doet dat pijn. Ik kreeg meteen zo'n beeld van een kleinere uitgave van mijn zoon. Ik ben dus vandaag een beetje emo. Ben ook eigenlijk niet blij, wel opgelucht, over de goede echo. Maar ik ben vooral verdrietig over wat had kunnen zijn. Volgens de echo was ik trouwens 6 weken. Kan ook zeker kloppen, gezien mijn eisprong op dag 17 was. Ik heb verder nog weinig kwaaltjes. Af en toe wel een klein beetje een wee gevoel in de buik, vooral als er vlees gebraad moet worden. En eindelijk voel ik vandaag mijn borsten pijn doen. Bekend en vertrouwd gevoel. En dat depressieve gevoel heb ik helaas ook. Ik mag volgende week weer voor een echo komen, maar ik heb aangegeven dat ik liever over 2 weken weer een echo wil. Dan is er al weer veel meer te zien.
Veel sterkte en we blijven duimen!
Liefs,
Laura
Hoi Laura,
Hoe gaat het met je? Wanneer heb jij je echo? Ik heb dinsdag de tweede echo. Het begint weer erg spannend te worden. Voel me wel goed verder. Ik heb gelukkig geen bloedverlies gehad dus dat stemt me hoopvol. Laat je ook even weten wanneer jij geweest bent?
Liefs,
Laura
Hoi Laura,
ik geloof dat ik niet ben ingelogd, maar ik ben het (Laura)
Spannend he, t is om te snijden. Ik heb echt een dipdag vandaag. Ik voel niks meer. Afgelopen maandag ben ik bij de huisarts geweest om de, door de assistente beloofde, echo te regelen. Nou forget it! Mijn huisarts vond het nog veel te vroeg en zei dat ze rond de 10 tot 12 weken wel iets wilde regelen. De trut! d8 ik toen. Ik heb dezelfde ochtend de verloskundige gebeld en ik mag 30 september komen voor intake en een echo. Dan ben ik 9 weken en 1 dag. Dus nog ruim een week nagels bijten. Ik word er gek van! Maarja het is niet anders. Ik hoop dat alles goed is as dinsdag bij jou. Sterkte en tot horens,
Laura
Hi,
Echo was weer goed!!! Het was keurig gegroeid en ik heb het hartje gehoord en gezien. Over 2 weken weer een echo. Ben opgelucht maar nog steeds niet blij. Ik hoop dat dat blije gevoel deze zwangerschap nog een keer zal komen, want ik wil gewoon lekker genieten van het wezentje wat in mij groeit. Volgende keer gaan ze goed kijken naar de hersenen. Hopen maar dat die er dan gewoon keurig zitten. Zal dan wel al een stukje blijer zijn!
Erg jammer dat jouw huisarts zo reageert. Totaal geen inlevingsvermogen. Onvoorstelbaar!! Ik hoop voor je dat jouw echo ook helemaal goed zal zijn. Het gaat gewoon helemaal goed komen bij ons allebei!!
groetjes,
Laura
Hoi Laura,
Wel fijn hoor, dat je echo weer goed was! Hopelijk de volgende ook weer.
Inmiddels ben ik gisteren voor de eerste echo geweest bij de verloskundige. Pfff wat een spanning vooraf zeg. Gelukkig mocht ik eerst op de bank. Het kindje ziet er goed uit voor de zwangerschapsduur, alleen mat ze het een week of 8. Maar dat kon nog wel s verschil van een week zijn. Dus ik moest maar gewoon de uitgerekende datum aanhouden. Over 3 weken doen ze nog eens een termijnecho. Wow ben zo opgelucht en heel wat spanning kwijt. De kans is nu wel een stuk kleiner dat het nog gaat, maar ja zeg nooit nooit he?!
tot horens weer, liefs
Laura
Hoi Laura,
Heel erg fijn voor je dat de echo goed was. Je hoort vaak dat het een weekje verschilt. Gaat helemaal goed komen!
Ik mag volgende week woensdag weer. Zat wel even te twijfelen of ik toch niet deze week een echo laat doen, omdat ik me sinds vrijdagavond opeens een heel stuk minder zwanger voel. En dat is nu nog steeds zo. Ik probeer mezelf moed in te praten door te zeggen dat ik geen bloedverlies heb en ook geen buikkrampen. Maar toch blijf ik me zorgen maken. Gelukkig moet ik de komende 2 dagen werken en hebben we een druk weekend voor de boeg dus dat zal wel voor wat afleiding zorgen.
Geniet in ieder geval maar goed van je echo. Toch weer een wonder om te zien!!
Droom ze!!
Laura
Hoi, ik heb nog geen kinderen omdat ik nog ambities heb en mijn man nog niet toe is aan vaderschap. weet niet of het jullie bekend is maar na zelf een kuur te hebben gedaan en nadien de vrouwen forums gelezen te hebben, was me duidelijk dat er niet genoeg vrouwen op de hoogte zijn om van tijd tot tijd hun baarmoeder te laten reinigen aan de hand van een kuur. schijnt niet bij een ieder nodig te zijn maar zeker voor vrouwen die problemen ondervinden met het zwanger raken, die problemen hebben met een vieze afscheiding of die sexueel aktief zijn. gewoon je baarmoeder reinigen en de kans op een zwangerschap vergroten.
Hoi Nua,
Misschien heb je de voorgaande berichten niet helemaal goed gelezen, maar bij mij en de andere Laura is het zwanger worden absoluut niet het probleem, maar zwanger blijven. Dit is mijn derde zwangerschap in 1 jaar tijd. Maar misschien dat andere vrouwen er wat aan hebben. In ieder geval bedankt voor de informatie.
Groetjes,
Laura
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi Laura,
Ik ben vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een spoedecho. Ik had namelijk vanochtend een hevige bloeding. Echt helderrood bloed. Ik dacht meteen dat het weer mis was. Ik heb nog nooit zoveel bloedverlies gehad tijdens een zwangerschap. Mijn man en ik dus naar het ziekenhuis. En het hartje klopte!! Het was nog steeds keurig op termijn en 3 cm. groot. Woensdag heb ik weer een echo. Gelukkig, want ook al voel ik me wel opgelucht, ik ben niet gerustgesteld. Tot woensdag mag ik niet werken omdat ik nog steeds lichtjes vloei. Ik laat woensdag weten hoe het is gegaan.
Liefs,
Laura
Hi Laura,
We zijn vandaag geweest voor de echo. Het kindje was flink aan het spartelen, zo schattig. Eindelijk ook een uitgebreide echo gehad waarbij ze goed hebben gekeken of dit kindje wel hersenen heeft. Voor zover ze nu kunnen zien, ziet het er allemaal goed uit. Het vloeien is gelukkig ook weer gestopt en dat het zoveel bloed was zal waarschijnlijk met de bloedverdunners te maken hebben gehad. Over 3 weken de nekplooimeting en bloedtest en over 4 weken weer een uitgbereide echo i.v.m. de hersenen. Voel me vandaag voor het dat ik weer zwanger ben BLIJ!
Groetjes,
Laura
Hoi Laura,
Hoe is het met je?
Hier alles goed. Moet wel wat rustiger aan doen i.v.m. bloedingen wat weer komt door een laagliggende placenta. Sinds vorige week voel ik af en toe een klein schopje, wat een heerlijk gevoel! Voor de rest is het nog steeds geen blijde zwangerschap maar gelukkig mag ik vaak naar het ziekenhuis voor controle. Heb inmiddels al 8 echo's gehad!
Laat je nog even horen hoe het bij jou gaat?
Groetjes,
Laura
Hoi, sorry dat ik zolang niks heb laten horen. Ons internet lag een soort van overhoop. Maar fijn te horen dat je zwangerschap goed verloopt..op de bloedingen na dan. Hoop toch dat je nog een beetje kan gaan genieten van het zwanger zijn.
Met mijn zwangerschap gaat het goed. Ik heb met 13 wk 5 dagen een echo gehad en alles zag er voor dat moment goed uit. De uitgerekende datum is verschoven naar 1 mei, omdat het met de datum van de vk 5 dagen scheelde. Ik mag af en toe ook genieten van kleine plopjes. Weer een nieuwe fase in de zwangerschap. Kunnen we ons weer druk maken als we een dag niks voelen ๐ 11 december hebben we de 20 weken echo. Toch wel weer spannend.
Het allerbeste en ik hoop dat je toch nog een beetje blij zwanger wordt. Maar kan me voorstellen dat dat op deze manier niet lukt.
Liefs Laura
Hoi Laura,
Wilde je even succes en natuurlijk veel plezier wensen met de 20-weken echo. Leuk en spannend! Niet te geloven dat we alweer op de helft zitten!Ik heb volgende week voor de tweede keer een screeningsecho, is geloof ik een nog uitgebreidere echo dan de 20-weken echo. De arts wil nog een keer goed kijken of er geen neuraal buis defect is zoals de vorige keer. Ik hoop dat we dan eindelijk te horen krijgen wat het is. Alle voorgaande 9 echo's was het of nog te klein om te zien of lag de navelstreng ervoor. We zijn erg benieuwd! Zoals het er nu uitziet wordt mijn bevallingsdatum 27 april d.m.v. een keizersnede. Aftellen maar!
Heel veel plezier morgen!!!
Liefs,
Laura
bij mij is het al een aantal jaren geleden dat ik een miskraam heb gehad. Toen het gebeurde heb ik het vruchtje opgevangen en de huisarts gebeld. Deze zei toen dat ik het naar de gynaecoloog kon brengen. De huisarts zelf kon er ook niets mee. Via de gynaecoloog is het naar de patholoog-anatoom gegaan. Deze heeft het toen bekeken. Ze zijn er niet achter gekomen waarom het gebeurd is. We kregen te horen dat het kind niet levensvatbaar zou zijn geweest en het daarom mis is gegaan.
Hoi,
Kroon, wat een nare ervaring is dat he? Ben je inmiddels alweer zwanger of lukt het niet?
Laura, bedankt voor je suc6 wensen. Inmiddels hebben we de echo achter de rug. We zijn 2 keer geweest op dezelfde dag, omdat er wat twijfels waren over de hoeveelheid vruchtwater in combinatie met een vergrootte maag en het niet kunnen vinden van de blaas. We hebben even in spanning gezeten, maar 'smiddags was alles goed gelukkig! Ook weten we wat het geslacht van de baby is. Tweemaal hebben ze gezegd het een meisje is, ook wij zien tussen de beentjes geen piemeltje, maar 3 streepjes. We hebben ook een foto van de jongste, waarop duidelijk te zien is dat het een jongen werd. Dus we houden een slag om de arm (verzinnen wel een jongensnaam, voor de zekerheid) Maar gaan uit van een meisje. Misschien laten we nog een 3/4D echo maken, dan zal het wel goed te zien zijn.
Groetjes Laura