wat sabine k zegt kan dus echt niet he!! ik ben 21 jaar en bewust zwanger geraakt en ik ben niet dom integendeel!!! ik kan het aan om een kindje te krijgen naast mijn studie!! en scheer niet iedereen over een kam. en trouwens we zijn allemaal mensen geen heiligen en we kunnen allemaal fouten maken.
maar meisje van 17 ik zou even langs de dokter gaan die testen zijn altijd veel betrouwbaarder en anders zou ik een bloedtest vragen. dan heb je tenminste zekerheid! en ik vind het heel knap dat je er dan toch voor wilt gaan als je misschien zwanger bent!
veel succes!!
Ik vind heel veel reacties hierboven erg onvriendelijk!
Natuurlijk weten we allemaal hoe het hoort en moet... maar het doen op de juiste manier en het juiste moment is echt niet altijd even eenvoudig!
Denk niet dat je altijd weet hoe je zou handelen als je in andermans schoenen stond!!
En meisje: haal inderdaad gauw een test, die moet nu echt aangeven of je zwanger bent of niet! Neem iemand in je omgeving in vertrouwen waarmee je je zorg kunt delen!!!!
Dapper dat je het wel graag wilt houden! Daar kunnen we allemaal alleen maar respect voor je hebben: je draagt de consequenties zelf!
denk je ook steun van de vader te krijgen?
Heel veel goeds!
Meisje van 17
Ik vindt het ook zeer moedig van je dat mocht je zwanger zijn je het kindje wil houden.
Maar spreek dan de papa er ook opaan niet alleen de luste ook de lasten!
Ik ben zelf zwanger ben 29 jaar het is nog pril 9 weken.En heb al een zoon van 5 rond lopen.
Maar ik heb bij mijn vorige zwangerschap wel 4 testen moeten doen voor deze een keer positief was.
En bij deze zwangerschap was ik 4 dagen overtijd en was deze gelijk positief.
Ga naar de dokter.
Maar pas wel een beetje op.. als je met een jongen sex hebt doe het dan veilig of doe het niet:) ok. En gebruik condoom en pil om narigheid te voorkomen ziekte enzo.
Ik ben ook een beetje ouderweds ik deed het ook niet op jou leeftijd. Ik was pas 21. Maar tijden veranderen. En ik vindt niet dat ze je voor slet uit mogen maken. Kunnen ze niet over oordelen jij kent jezelf het beste.
Sommige komen zeer bod over of oude stempel, maar ik begrijp wel wat ze bedoelen.
Ze bedoelen gewoon te zeggen dat dit niet nodig had hoeven zijn.
En misschien ben je wel overtijd omdat je aan een zwangerschap denk.
Komt het door de stress?
Grt M
bedankt voor de reacties...
Ik ben toch ongesteld geworden geloof ik. 5 dagen te laat en het was niet zoveel als anders, maar logisch gezien ben ik dus ongesteld geworden. Alleen was het geen rood zoals alijd, maar voornamelijk fel-en lichtroze en op het laatst bruin/roze. Maargoed. Dat viel me wel gelijk op, maar ik moet niet overal een punt van maken. Ik heb wel een heel vreemd gevoel, maar ik wil me niet aanstellen. Dus ik denk er niet meer overna.
hartelijk bedankt voor jullie steun
veel liefs
Eigenlijk wil ik er niet meer over nadenken, ik wil me niet aanstellen enzo, maar heb ik het gevoel dat er iets niet klopt. ik het kan het daardoor gewoon niet uit mijn hoofd zetten.
Ik heb vaak steken onder in mijn buik... net waar schaamstreek begint (middenin waar je zo in kan drukken, ik denk dat dat de baarmoeder is..) en aan de zijkanten, wat soms helemaal doortrekt naar mijn rechterbovenbeen. Ook voel ik op die plek waar mijn schaamstreek (baarmoeder?) begint van mijn buik een kleine zwelling, je kunt het niet zien, maar ik voel zo'n kartelige gespannen wand. Ik vind het gewoon eng!
Ik kan toch niet alsnog zwanger zijn ??? Ik ben niet misselijk ofzo...Maar wat is het dan! Ik heb er af en toe zo'n last van, dat ik gwn loop te kreunen, maar dat komt heel af en toe voor.
kent iemand dit?
liefs..
ooh ja: ik heb veel meer trek laatste tijd
Als je ongesteld bent kun je deze tekenen hebben. Maar met een zwangerschap ook, ik heb het niet maar het kan ook innestelings bloed zijn.
Ga anders voor de zekerheid naar je dokter. doe een uitstrijkje of alsnog een test.
Alles blijft in vertrouwen dus niemand hoeft erachter te komen.
Artsen hebben beroepsgeheim.
Het kan ook Glamidia zijn daar komen ze door middel van een uitsrijkje achter,
Je doet er goed aan even langs je arts te gaan.
Doe dat nou maar dan weet je wat je hebt of het ernstig is of niet.
En heb je zekerheid.
Sterkte.
Groetjes Mar