Beste forumlezer,
Mijn partner en ik proberen ongeveer een jaar zwanger te worden. We zijn beide midden 20 jaar dus het zou moeten lukken, echter ben ik wat onregelmatig ongesteld dus dat maakt het moeilijker. Echter voel ik mijn hormoonschommelingen zo erg dat ik wel weet wanneer ik ovuleer (en met ovulatietesten in voorgaande maanden heb ik dit gecheckt en dat klopte).
Deze maand wilde we even niet met testen ect zodat de druk er wat af gaat. Maar nu ik in mijn menstruatie week aangekomen ben, merk ik toch dat ik er mee bezig ben.
Volgens mijn app zou ik mijn ovulatie op dag 18 hebben, wat best laat is met een cyclus van 31 dagen..
Zelf heb ik op dag 12 en 16 erge krampen gehad dus denk ik een van die dagen eerder..
van dag 8 tot en met dag 16 hebben mijn partner en ik regelmatig seks gehad. Dag 16 dus voor het laatst, en pas dag 24/25 kreeg ik echt pijnlijke steken in mijn onderbuik. Kan dit dan nog wel de innesteling zijn of is dit te laat?
Nu is het dag 29 en ik heb getest en negatief maar later las ik dat je beter een week na de innesteling pas te testen (ookal heb ik een early test en als ik een week na de 25e test ben ik al een dag overtijd).
Ik weet dat ik er een beetje veel mee bezig ben maar de kinderwens is groot en dan is de teleurstelling van zo’n negatieve test 2 dagen voor je normale menstruatie wel aanwezig..
Wat denken jullie, maak ik nog een kans?
Een app kan nooit precies bepalen wanneer de eisprong is. En met een onregelmatige cyclus werkt zo'n app dus eigenlijk helemaal niet. Van een innesteling zou je eigenlijk geen erge steken in je buik moeten krijgen. Twee weken na de laatste keer onbeschermde seks kun je een zwangerschapstest doen.
Bij een cyclus van 31 dagen valt de eisprong normaliter tussen de 13de en de 18de dag van de cyclus. Of er een kans is op een zwangerschap kan niemand je vertellen