mijn vriend en ik willen graag zwanger worden maar mijn vriend drinkt iedere dag een paar borreltjes.
mijn vraag is: als mijn vriend stopt met drinken (of mindert) hoe lang moet hij dan gestopt zijn als wij willen beginnen om zwanger te worden?
als mijn vriend mindert, kan het dan kwaad als hij 1 biertje of borrel per dag drinkt?
wij willen het zo graag zo goed mogelijk doen want wij hebben pas ons kindje van 6 weken verloren en wij willen echt weer zwanger worden.
ik heb gelezen dat als een man veel alcohol drinkt dat dat het aantal chromosomen kan veranderen, maar wat is veel? ik vind 3 biertjes ofzo per dag al te veel.
Het drinken van een of meer glazen alcohol per dag kan zowel bij de man als bij de vrouw
de vruchtbaarheid verminderen. Vrouwen die 0,2 tot 1 glas drinken hebben 40% minder kans om binnen 6 maanden zwanger te worden, in vergelijking tot vrouwen die niet drinken.
Verder vergroot alcoholgebruik in de weken rondom de bevruchting het risico van miskramen en foetale sterfte. Hoe meer door beide partners gedronken wordt, hoe groter het risico.
Als een vrouw zwanger wil worden en geen risico wil lopen is het voor de vrouw maar ook voor de man de veiligste keuze om te stoppen met drinken. Op het moment dat de zwangerschap is vastgesteld kan de man weer drinken.
Alcohol kan het sperma op verschillende manieren beïnvloeden. Het aantal zaadcellen en de beweeglijkheid nemen af. Ook veranderen zaadcellen van grootte waardoor de zaad-ei versmelting geremd wordt. Verder kunnen er veranderingen optreden in het erfelijkheidsmateriaal.
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichting/matrix-kolom.php?instanceName=zwangerschap&kolomID=2
De testikels maken zaadcellen. Zaadcellen in het sperma zijn meestal ongeveer twee maanden oud. Als er niet gevreen wordt kunnen de zaadcellen twee maanden opgeslagen worden in de zaadblaasjes in afwachting van een zaadlozing.
Na een zaadlozing duurt ongeveer 3 dagen voordat de zaadvoorraad weer op een gewenst niveau is.
Je partner zou als jullie over twee maanden zouden willen beginnen, nu moeten stoppen om zeker te zijn dat het oude zaad uit hem verdwenen is.
Dan mag hij zolang je probeert zwanger te worden niet drinken. Met uitzondering van een enkel glaasje per week, maar liever helemaal niet.
En zodra je zwanger bent, kan hij weer wekelijks naar de slijterij om zijn hobby te verzorgen.