Hallo,
Weet iemand hier meer over: is het zo dat als tijdens de ovulatie het eitje is bevrucht er geen cervixslijm meer uit je vagina komt?
Ik had vorige week veel rekbaar slijm en ook een paar keer gevreeen (met condoom)daarna is het slijm helemaal weg voor mijn gevoel, kan dit wijzen op een zwangerschap? Ik moet over 2 weken pas ongesteld worden en heb een cyclus van 32 dagen.
Als je met een condoom hebt gevreeen is de praktische kans op zwangerschap niet nihil. De Pearl index is in theorie 2 maar in de praktijk wel 12.
Dit betekent dat je dus wat het condoomgebruik wel zwanger kunt zijn.
De productie van cervixslijm houdt abrupt op na de ovulatie, met of zonder bevruchting. Dit is dus geen indicatie op een mogelijke zwangerschap.
Heb je hier iets aan?
Hoi
Ja, hier heb ik wel wat aan denk ik, bedankt!
Het is ook dat ik me een beetje zorgen maak omdat het voor mijn gevoel niet heel veilig was. (eerst aan geslachtsdeel gezeten, toen aan condoom) niet zo slim, maar weet zo gauw ook niet hoe je dat beter kunt doen..
Ik denk dat je het goed gedaan hebt. Probeer de volgende keer bewuster te zijn van het risico op een SOA of zwanger worden, en doe dat samen met je seks-partner, want de verantwoordelijkheid is én van jou, én van je partner, van beiden dus.
De mogelijke gevolgen namelijk zijn ook voor 'vader en moeder' of voor de beide 'SOA patiënten'.
Ik bedoel dit niet onaardig maar het een kwinkslag duidelijk te zeggen. OK?
Hoi,
Ik snap wat je bedoelt, maar met veilig doelde ik niet op soa's maar op een zwangerschap. Wij zijn ge[b]trouw[/b]d en allebei echt trouw... dus soa's zijn bij ons niet van toepassing (tenminste, de kans is nihil) ik zit meer in mijn maag met een zwangerschap, maar ik moet gewoon nog even geduld hebben, dan weet ik het zeker.
Ik las ook ergens op internet dat na de ovulatie de slijmproductie ook abrupt stopt, en dat dat dus niets hoeft te zeggen over een eventuele zwangerschap.
Hoe groot is de kans dat er sperma via je handen (uit voorvocht dus) op het condoom, in je vagina terechtkomt eigenlijk?