Sinds 1 april zit ik ziek thuis vanwege verlammingsverschijnselen in mijn benen. Na twee weken in het ziekenhuis te hebben gelegen is er niets uit het lichaam te vinden wat mogelijk de oorzaak van de verlammingen kunnen zijn. Nu ga ik (eindelijk) naar een revalidatiecentrum in september voor 4 a 5 dagen in de week. Hoelang de revalidatie gaat duren is nog onduidelijk.
Ik studeer nog en nu heeft mijn hogeschool geadviseerd om mij uit te laten schrijven voor de opleiding en mij weer opnieuw aan te melden indien ik weer kan studeren. Dan hoef ik niet meer onnodig collegegeld te betalen. Daar tegenover staat dat ik geen studiefinanciering meer ontvang. Wel blijven mijn vaste lasten per maand binnenkomen. Een aantal mensen vroegen aan me of ik geen recht had op een Wajong-uitkering of een ander soort uitkering?
Ik heb niet veel verstand van uitkeringen omdat ik altijd heb gewerkt voor mijn centen. Maar ik heb nu het idee dat ik geen kant op kan, omdat ik geen werk of school heb. Zou iemand mij kunnen helpen? Verder informatie: Ik ben 20 jaar.
Alvast bedankt,
Anna