gezien al mijn vreemde klachten en symptonen ,wat ik bij het forum allergie beschreven heb in het kort ,mijn vraag nu,ik wil alleen mijn vit.b12 nagekeken ,althans de waardes ervan ,alleen de huisarts vind dit niet nodig ,ook was een bloedonderzoek duur,?nou ik ben 47 jaar en nooit geweest in ziekenhuis godzijdank , ,ik werd wel naar alergoloog gestuurd en reumatoloog ,ik ga naar geen enkele dokter meer heb ik gezegd ,hoe kan ik dit nalaten kijken ,meer vraag ik niet ,heb ik hier geen recht op ,mijn gezondheid is niet best en gaat langzaam achteruit,zonde van het leven nu, ,van de huisarts krijg ik een geestelijk probleem door onbegrip en geen tijd ,en dat hij het druk heeft en alles is duur ,kon wel antidepressiva krijgen ,verdient hij zeker aan ,die geven ze wel snel tegenwoordig ,ik hoef ze niet ik wil bloedonderzoek ,ik geef het maar op ik zei ook ik ga niet meer naar de huisarts ,als het kon betaalde ik het zelf wel ,kan ik het op een andere manier na laten kijken via ,ja weet ik ook niet ,een andere huisarts gaat niet ,wat ik ook onzin vind hiervoor,waar kan ik heen ,ben ook maar een mens toch,en de dokter is de baas ,.
de huisarts is niet de baas, maar maakt een overweging of onderzoeken noodzakelijk zijn hij meent dus dat jouw klachten daar niet vandaan kunnen komen
Je kunt dit onderzoek zelf laten doen, maar dan wel zelf betalen.
als je veel klachten hebt is het altijd het beste om je extra aanvullend te verzekeren.
je kunt b.v. terecht bij een Orthomoleculair arts.
als je je zo naar voelt is het misschien helemaal een goed idee om eens alternatief te gaan.
succes, Brenda
Gelukkig is de dokter de poortwachter in de zorg (lees ook: http://lhv.artsennet.nl/huisartsenzorg/visie-aanbod/regierol-huisarts.htm). Maar het is wel de bedoeling dat dit in overleg met de patiënt geschiedt. Het komt steeds vaker voor dat patiënten zelf gaan dokteren en een eigen mening vormen op basis van informatie die zij zelf vinden. Als de huisarts hier niet aan mee wil werken staat het voor deze patiënten vrij om eigen wegen te bewandelen in de zorg, richting de privé instellingen die daarom ook zelf moeten worden betaald.
het is niet dat ik bij de dokter iets wil afdwingen ,zo ben ik doorverwezen omdat mijn huisarts zich zorgen maakt ,zo zegt hij ,naar .o.a een dermatologe die mij gelijk al zei dat ik eigenlijk bij de internist hoorde te zijn gezien mijn beeld,toen bij een alergoloog ,toen bij de reumatoloog,die ook weer tegen mij zei waarom ik bij hem op de stoel zat,en intussen wijzen ze naar elkaar,en ik zit daar met mijn goed gedrag,zo werkt dat niet ,zonde van ieder zijn tijd,kunnen andere mensen geholpen worden, ,daarom heb ik gezegd ik ga niet verder met deze medische mallemolen,,ik moet er zelf om lachen ,al is het zuur,dus alle artsen in het ziekenhuis afgaan ,met verwijsbrief van huisarts,doe ik niet ,maar bloed nakijken is te duur,? en me ook nog vol willen duwen met allerlei medicatie omdat ze het niet weten zo ben ik al twee keer in het ziekenhuis beland ,en daar moet ik aan mee doen ,?maar mijn bloed nakijken op b12 waardes is te duur ?zonder goed oordeel neem ik lukraak geen medicatie meer ,waardoor ik steeds in het ziekenhuis mee beland ,ik ben iemand die altijd open staat voor raad ,advies of sugestie ,.maar bedankt voor de reactie.