hallo ik ben een alleenstaand moeder met zeer waarschijnlijk addadhd.de sociale dienst wil dat ik ondanks mijn klachten fulltime ga werken en ik weet nu al dat mijn gezin een grote chaos word.als de diagnose gesteld word blijf ik dan een sollicitatieplicht houden?
werken is meestal een keuze, een keuze om thuis te blijven bij je gezin of om wat geld te verdienen met werken.
helaas is het zo dat als je de keuze maakt om een uitkering te ontvangen(ik begrijp heus wel dat dit hier geen echte keuze is) dat ze willen dat daar dan iets tegenover staat: werken in dit geval dus.
dat is eigenlijk logisch, veel moeders blijven liever gewoon thuis, maar moeten soms wel door financiele problemen gaan werken.
je hebt een sollicitatieplicht, maar dat wil nog niet zeggen dat je werk hebt, er is momenteel weinig werk te krijgen, dus wel gewoon solliciteren en als je een baan krijgt zie je wel weer verder, je kan nml niet van te voren aangeven dat het niet gaat, dat zie je dan wel weer.
overleg eens met de huisarts. en ben je verder in behandeling voor deze klachten? Medicijnen of therapie?
hoeveel kinderen heb je? hoe oud? heb je familie die kan helpen met opvang? dit alles speelt mee denk ik/
groetjes, Brenda
Ja, dan blijf je een sollicitatieplicht houden. Maar je kunt wel met je behandelaar bespreken of je misschien minder kunt werken in verband je gezondheid.
Lees deze informatiepagina van het UWV over 'Wanneer is solliciteren niet verplicht?'
[i]Moet ik ook solliciteren als ik ziek ben?
Ook als u ziek wordt, verwachten wij dat u er alles aan doet om zo snel mogelijk weer aan werk te komen. U moet dus binnen uw mogelijkheden blijven solliciteren. En gemaakte afspraken over het volgen van een opleiding of cursus nakomen. Wij blijven beoordelen of u voldoet aan uw verplichtingen. Natuurlijk houden we hierbij rekening met uw beperkingen door ziekte. [/i]
Sollicitatieplicht als je ziek bent?
http://www.dokter.nl/forum/Wetten-en-regels/111240-sollicitatie-plicht-wwb-uitkering-terwijl-je-ziek-bent.html
hier heb ik wel iets aan.ik ben nog niet in therapie en ook nog geen medicijnen maar kan nu niet lang meer duren denk ik.mijn kinderen zijn 10 en 11 jaar en ik heb geen familie of andere hulp dus dat maakt t nog iets moeilijker. maar een poos de schijn ophouden totdat er behandeling en of medicijnen zijn lijkt me nu wel de beste tijdelijke oplossing dank je groetjes debby
Als je een therapeutisch proces start op basis van een leugen, zal dat later ten koste gaan van jouw belangen. Het is verstandiger eerlijk te zijn en open kaart te spelen, en het voelt ook eerlijker en je hebt daardoor meer rust. Een leven op basis van leugens bouwt zich niet op maar zullen altijd luchtkastelen blijven, eeuwig zonde terwijl ik heus geloof dat je het zwaar hebt met je kinderen en je psychische gesteldheid. Ik hoop dat je inziet dat jouw korte termijn gewin met een leugen op langere termijn je veel verlies kan kosten.
speel open kaart en begin niet om de boel bedonderen, hiermee bedonder je indirect ook ons.
kinderen van die leeftijd zouden op school kunnen overblijven en jij zou dus die tijd kunnen werken.
misschien van 9 tot 16 uur en woensdag een halve dag, dat kun je aangeven, de gevolgen voor de uitkering heb je dan te accepteren.
Een chaos hoeft het niet te worden, wel wat druk misschien, als je het echt niet aankan dan zie je dat dan wel weer.
maar dat geeft minder stress dan leugens en werken is soms rustiger dan rennen om kinderen te halen/brengen/halen enz.enz..
groetjes, Brenda
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies