Beste Mensen,
Herkennen jullie hier iets uit? Aarzel niet om het met mij te delen!
Ik ben sinds december vorig jaar, toen ik verkouden werd, niet meer fit geworden.
Mijn klachten zijn:
* de hele tijd vermoeid
* hoofdpijn
* totaal niet kunnen concentreren op studie, bij het lezen krijg ik hoofdpijn
* na het sporten extreem moe en koud/rillerig
* vroeg wakker worden, door hoofdpijn en beroerd voelen niet meer verder kunnen slapen. dus korte nachten hierdoor.
* sporten lukt niet echt, ben ik te slap voor en ik wordt snel duizelig
Over mij was al bekend dat ik allergisch was voor huisstofmijt, dit uite zich voorheen slechts in keelpijn en verstopte neusholtes. Bovengenoemde klachten vullen het lijstje symptomen aan. Ik heb mijn huis gesaneerd, omdat ik vermoede dat de tapijten een broeiplaats waren voor huisstofmijt.
De huisarts zei eerst dat het waarschijnlijk een sluimerend virus was. Vervolgens ben ik getest op bloedarmoede, bloedsuikerspiegel en bloeddruk. Dit was allemaal in orde.
Uit een inspanningstest bleek dat ik inspanningsastma heb, hiervoor heb ik inhalers gekregen die mijn longen moeten beschermen, ook tegen allergieën.
Ondanks alles heb ik nogsteeds ontzettend last van vermoeidheid. Als ik aan mijn scriptie probeer te werken krijg ik hoofdpijn en werkt mijn brein simpelweg niet goed genoeg, en als ik sport wordt ik duizelig.
Burnout kan ook een oorzaak zijn, de verkoudheid waar alles mee begon in december volgde een periode van grote studiebelasting en tentamenstress.
Ik heb chronische spierklachten (triggerpoints) die het studeren voor mij problematisch maken, en moet mezelf niet te veel pushen heb ik gemerkt. In het verleden kreeg ben ik ook ziek / neerslachtig geworden na periodes van extreme studiebelasting en tentamenstress.
Hallo,
Hoe is het inmiddels met je?
Ik heb deze zelfde klachten. Vooral die hoofdpijn bij inspanningen, bijna flauw vallen tijdens het sporten. Ik ben zelfs één keer thuis flauw gevallen na een drukke dag. Voorover gevallen met mijn hoofd op het bureau. Dat heeft een tijdje gekost om daar overheen te komen.
Hoofdpijn, slecht concentratievermogen/geheugen, erge vermoeidheid (na kantoorwerk niet eens willen gaan sporten, zo moe!). Vage klachten waar de huisarts niets aan kan doen (of wil doen??). Inmiddels ben ik bij de Psycholoog en in behandeling van een oogarts om dat vervelende probleem aan te pakken. Het lijkt wel alsof dit het probleem niet is.
Ik ben naar de opticien gegaan om een bril aan te laten meten (3 verschillende opticiens meten andere waarden). Dit doet geen directe wonderen. Het lijkt alsof ik scherper zie, maar niet beter kan lezen.
Nu heb ik veel gelezen over het verband tussen huisstofmijt allergie (en honden allergie) die beide invloed kunnen hebben op hoofdpijn, vermoeidheid en nog andere verkoudsheidsymtomen.
Sinds kort ben ik consequent iedere week het bed aan het verschonen, af en toe met de Dyson over het bed (heeft een speciaal anti allergisch filter en is geschikt om allergenen weg te zuigen) en stofzuig en dweil een keer per week.
Mijn conclusie: ik voel me, zelfs na slecht geslapen te hebben door wat stres, best wel goed. Ik heb geen verstopte neus gehad, of gepiept tijdens het adem halen en ben al 1.5 uur aan het werken zonder bril.
Mijn plan van aanpak om dit probleem te neutraliseren:
1. Regelmatig poetsen
2. Speciale hoezen bestellen voor het bed op: https://www.allergiezorg.nl/ (nee, ik ben geen reclame aan het maken voor deze dure hoezen. Als iemand een alternatief heeft hoor ik het graag!)
3. Stofvreters op mijn kamer saneren (kleding in de kas, vloerbedekking weg, omkleden op de gang, regelmatig luchten etc.
Wellicht komen deze bronnen je van pas:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/72263-huisstofmijtallergie-symptomen-medicijnen-en-huisdieren.html https://www.allesoverallergie.nl/blog/allergieen/allergie-voor-huisstofmijt/ http://www.caracair.nl/nl/blogs/blog/huisstofmijtallergie-symptonen-en-klachten/
Hopelijk heb je er wat aan en ik hoor graag van jou en anderen wat hun ervaringen zijn. Mij lijkt dat de huisarts er maar baat bij heeft dat mensen terug komen met onverklaarbare, niet bedreigende, klachten. Rustig aan drijft het je tot waanzin en raak je er depressief van!
Wat was de oorzaak uiteindelijk?