Wegen dat ik nu ook Ben ge stop met roken heb ik ook een benauwd heid en kort aan lucht maar bij mijbis het ook door stres gekommen
Ik ben alleen benauwd druk op mijn borstkas en moe maar niet prikkelbaar. Omdat ik de pleisters gebruik! Wel merk ik dat de slijm via mijn neus komt en ik daardoor geen lucht krijg!
Slapen doe ik nu juist goed omdat ik zo moe ben 🙈😉
We moeten door zetten ik denk dat er ook een hoop psychisch speelt! Maar als je het eenmaal vergeten bent zijn de klachten weg!
Ik ben nu 4 maanden gestopt met roken en 5 maanden met blowen. Ik heb gerookt van mijn 14e tot mijn 40e. En ruim 15 jaar geblowd. Ik heb het boek van Allen Carr gelezen en dat maakte het stoppen voor mij goed te doen. Eerdere pogingen met medicijnen en accupunctuur hielpen bij mij niet zo goed. Misschien wilde ik het nu ook meer. Ik vind dat de stoppen met roken websites en medische info op "officiële" websites niet goed of volledig is. Ik herken wat ik hier lees. Ik ben ook al 4 maanden moe. Ik slaap slecht en niet diep. Ik wordt vaak wakker en droom veel. Ik wordt niet uitgerust wakker. Ik heb goede dagen met redelijk wat energie maar er zijn meer dagen waarop ik doodmoe ben, mijn ogen branden in hun kassen en ik letterlijk duizelig ben van vermoeidheid. Ik heb vaak wel zin om iets te ondernemen maar de vut ontbreekt. Sporten lukt mij niet meer sinds ik gestopt ben terwijl ik 5 km hardliep toen iknog wel rookte. Ik heb geen energie om mijn benen op te tillen. Ik ben over emotioneel ik moet op de gekste momenten huilen en heb vaak hoofdpijn. De vermoeide dagen heb ik ook een kortlontje. Ik eet gezond en probeer wel te bewegen door te fietsen en wandelen. De vermoeidheid is wel echt heel vervelend ik heb een burnout achter de rug ben aan het reïntegreren en wil van baan veranderen maar de vermoeidheid zorgt voor zorgen of ik het ga redden. Ik hoop dat het snel beter zal gaan.
nu 80 dagen gestopt .deprie kort voor de kont zweten ben echt niet te genieten nog even en het kost mij mijn relatie als ze wat zeggen bam ga er gelijk tegen in …mijn vriend zegt wel wil de lieve karin trug pffffff
Na 38 jaar roken zonder hulpmiddelen 14 maanden geleden in 1 keer gestopt.
Kort doorop allemaal symptomen gekregen: vreselijk benauwd, moe, futloos, slechte concentratie en geheugen, bloedend tandvlees, verstopte neus, geen reuk en haast geen smaak.
Ik loop in en uit bij de dokter mijn longen en hart zijn nagekeken en ze kunnen niets vinden.
Ik heb een longtest gedaan (ondanks mijn benauwdheid) en ze zegt dat ik copd en astma heb. De puffen die ik hiervoor krijg werken totaal niet.
Ik heb net een tweede kuur met kortison tabletten gehad en het gekke is dat daarmee al mijn symptomen verdwijnen en ik mij als herboren voel. Maar ongeveer 2 weken na de laatste tabletten komen alle symptomen weer terug.
Helaas mag ik deze tabletten niet dagelijks gebruiken omdat dat slecht voor je lijf zou zijn.
Woensdag heb ik weer een afspraak bij de dokter en moet ik maar weer zien of dat wat oplost.
Ik denk er steeds wakker aan om maar weer te beginnen en dan 1 sigraret 's morgens en 1 'a avonds te roken om van al die bijverschijnselen af te komen maar ben gelijk bang dat het er niet bij 2 blijven.
Ik weet dat roken en kortison slecht voor je zijn maar ik heb nu ook geen leven.
Ik weet het niet meer....
Ik ben nu 2 weken gestopt ben misselijk koorts braken diaree nu al een anderhalve week. Na deze week diaree is nu gestopt voel nog of ik moet braken soms opgeblazen gevoel en slaap nog niet goed ben niet moe overdag alleen de buik klachten zijn vervelend net of je griep heb zo voel je. Eten gaat wel weer maar veel drinken zegt de dokter dan je lichaam.de afvalstoffen verwijderen en de nieren moeten ook schoon en dan is veel drinken belangrijk .
Weer naar de huisarts geweest hij zei dit gaat weer over 3 weken is wel minder zei hij had 2 dagen kopijn dat is over gelukkig hevige rug pijn en in de heupen gehad door dat de darmen van slag waren de eerste twee weken was dat das over nu.ben vandaag de hele dag broert weer geweest net of je moet braken zat er steeds tegen. Advies van dokter is eropuit leuke dingen foen afleiding zoeken. Zo gezegt zo gedaan en dat helpt veel in huis bezig afleiding zoeken helpt ook kleine dingetjes doen erop uit. Ik raad het aan hen je last van luchtwegen neem een hooikoorts tablet dat helpt gewoon bij drogist te koop.mij helpt dat goed en slapen ga optijd op bed want dat helpt 22.30 want dan slaap je beter van wege voor 23.00 dan ben je nog niet over je slaap heen na 23.00
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Oh vergeet 1 belangrijk ding neem davitamon compleet omdat je weerstand te laag was. als je stopt met roken dan moet je weerstand weer omhoog bij mij was hij altijd te laag rokers zijn vaak verkouden en ziek door te lage weerstand.
iedere dag 1 tablet maximaal 3 perdag staat op de verpakking
Neem extra vitamines want dat geeft engere en helpt je want het rokenn verminderde je weerstand je weerstand en vitamine d dat heb je nodig in de afkick verschijnsel helpt bij mega goed
Ik ben nu 2 jaar gestopt met roken en voel me veel slechter dan toen ik rookte. Geen fut, moe, slecht slapen, 10 kilo bijgekomen zonder meer te eten. Onlangs een volledig bloedonderzoek laten doen, alles prima, niks aan de hand. Ik ben 70 jaar, heb 50 jaar gerookt en heb me nooit slechter gevoeld sinds ik gestopt ben. Ik vraag me echt af waarom ik het doe.
Ik zal eens een positief verhaal delen, ik en moeders zijn tegelijkertijd gestopt. Ik heb bijna 30 jaar gerookt, moeder 50 jaar
Moeder is overgestapt op vapen, dus krijgt nog nicotine maar steeds minder. Enige wat ze merkt is dat ze in de avond vroeg in slaap valt, en ‘s ochtends vroeger dan normaal wakker wordt.
Ik zelf ben cold turkey gestopt (is de derde keer, laatste was 6 weken in maart/april) en ben een beetje moe en verkouden. Nou is het weer hier ook omgeslagen dus het kan een combo zijn.
Wat we wel hebben gedaan; we lopen elke dag 5-10 km (zij met hond, ik zonder), en nemen sinds een maand een hoge dosis lions mane in, samen met goede multivitaminen. Niet zomaar een merk, maar eentje met onafhankelijke laboratorium onderzoeken. Ik ben zelf van mening dat dit haar heel erg heeft geholpen.
Sport is een must, maar wel op een manier dat je je lichaam rust geeft, want het gaat door een heel ontgiftend proces. Veel water drinken, en gezond eten. Veel mensen zullen ook in in eens geen alcohol meer nemen, wat ook een impact kan hebben. Blijf lopen!! Dopamine moet omhoog 🙂
Suskes iedereen
Ik ben 2 oktober gestopt met roken
De eerste 2 weken was ik echt een heks, mijn man zei vaak: schatje ga aub naar de benzine pomp sigaretten halen........niet gedaan
Maar nu extreem moe, snel adem te kort, als ik ff gebukt heb ,iets wat ik nooit heb gehad
Voel me echt niet fijn, spierpijn overal, misselijkheids aanvallen., ribben pijn ens
Ik heb 45 jaar gerookt, zo,n 10 sigaretten per dag
Nu denk ik wel eens, was ik maar nooit gestopt .
Als dit zo blijft ga ik er 3 per dag roken
Bloed laten prikken, alles was goed