Beste mensen van Dokter.nl forum.
[b]Over mij:[/b]
Ik ben een man van 20 jaar oud. Ik rook al 4 jaar en blow al 2 jaar elke dag (2-3 gram cannabis per week). Verder heb ik nog nooit ergens last van gehad behalve hevige keel ontstekingen. Ga door het leven met veel stress en heb veel dingen moeten verwerken.
[b]Korte inleiding:[/b]
Na een erg moeilijke financiële situatie heb ik (eindelijk) werk gevonden als verhuizer 4 (en 3 dagen) weken geleden. Zulk werk ben ik niet gewend, maar het is naar mijn gevoel niet iets dat ik niet aan kan. Maar na mijn eerste 3 dagen werk (+ het sjouwen van een enorm zware tafel) heb ik sinds dien allemaal klachten over mijn hele lichaam en ik hoopte dat hier mensen mij misschien konden helpen.
[b]Het verhaal:[/b]
Het begon allemaal op zaterdag 4 weken geleden kreeg ik 's ochtends een dwars gevoel in mijn nek waardoor ik panisch werd en hartkloppingen kreeg na het roken van 1 joint, wat ik nog nooit heb gehad.
Ik kon niet stil zitten want dan viel ik flauw had ik zo het idee.
Sindsdien ben ik gaan minderen met cannabis.
Die maandag merkte ik op tijdens het douchen na het werken dat mijn bijbal behoorlijk opgezwollen was en mijn balzak flink laag hing.
De volgende dag naar de huisarts, die verwees mij naar het ziekenhuis waar ik een urinetest kreeg. Ik bleek geen ontsteking of iets dergelijke te dragen. En ik merkte ook wel op, dat het minder werd.
Heel die week had ik een duf/suf gevoel en was ik lichtelijk duizelig de hele dag door, steken in mijn borstkas en een dwars gevoel in mijn nek. Ik begon daarbij ook enorm te letten op mijn voeding (Veel fruit, water en volkoren).
Langs huisarts geweest, die zei dat het stress was en mocht weer naar huis.
Die vrijdag ging het weer top, waarna ik zaterdag weer eens besloot een lichte joint te roken tegen de avond. Die viel heel verkeerd, mijn hartkloppingen werden 10 keer zo erg en ik besloot maar te gaan lopen naar het ziekenhuis (Is hier om de hoek). Mijn hartslag bleek 140 te zijn, terwijl ik mij helemaal niet heb ingespannen die dag. Daar werd gezegd dat ik moest stoppen met cannabis dat het nu gewoon slecht voor mij is (Gedaan). Bloedonderzoek gedaan, niks gevonden.
Verder heb ik dus al 3 weken tot op de dag van vandaag last van de volgende
[b]Symptomen:[/b]
Innerlijke rauw, depressie, prikkelbaar - [size=1]dood gedachten
Zweten, Klamme handen - [size=1]vooral 's nachts [/size]
Benauwd - [size=1]veel zuchten en geeuwen wat niet lukt[/size]
Steken in borstkas - [size=1]vooral bij ontspannen[/size]
Hartkloppingen
Duizelig, lichte hoofd
Dufheid
Misselijk
Oren dichtklappen, suizen
[b]Pijn[/b] [size=1]op verschillende plaatsen dat komt en gaat[/size]:
Iets lager dan mijn linker ribben, meer naar het midden.
Rechts in de zij.
Keel net onder de kaak bij de oren.
Stuitje.
Voorhoofd en achterhoofd.
[b]Ziekten familie:[/b]
Nierfalen
Diabetes
Hoge bloeddruk
Ik heb zo veel mogelijk informatie geprobeerd te geven, want bij de dokter heb ik niet zo veel tijd, na 5 minuten moet ik er weg. Ik hoop dat iemand mij hier dus zou kunnen helpen.
Alvast bedankt!
Artjom
Depressie? Ontwenningsverschijnselen cannabis, verlate puberteit door cannabis.
Cannabis lijkt een rode draad te zijn in het klachten patroon. Waarom stopt u niet met de ogenschijnlijke bron van uw ongenoegens? Bent u verslaafd.
In uw verhaal staan geen ernstige medische problemen, behalve uw stemming en lichte angstklachten die gerelateerd lijken aan uw cannabisgebruik.
Maar vanwaar dan mijn hevige hartkloppingen. Mijn hart bonst zo hard dat ik er niet door in slaap kan komen. Heel mijn lichaam schud mee op mijn hartritme.
Dit negeren is gewoon geen optie omdat zelfs als ik op papier een rechte lijn teken ik alle kanten op ga als mijn hart bonst.
Hartkloppingen (palpitaties) is in de geneeskunde een symptoom, althans een klacht van de patiënt, en betekent niet meer of minder dan het zich (meestal onaangenaam) bewust zijn van het kloppen van het eigen hart.
Dit kan zijn omdat er inderdaad iets vreemds is aan de manier waarop het hart klopt, of ook wel omdat de aandacht hierop sterker dan normaal gericht is. Palpitaties kunnen een gevolg zijn van een verhoogde schildklierproductie, hyperthyroïdie. Het verschijnsel kan optreden bij opwinding, fysieke of mentale vermoeidheid of warmtegevoeligheid. Doorgaans duren hartkloppingen één of twee minuten, maar ze kunnen in sommige gevallen dagenlang aanhouden. Het typische geval is een verhoogd hartritme, maar hartkloppingen kunnen ook onregelmatige hartslag met zich meebrengen. Het aannemen van een toestand van platte rust verhelpt het probleem dikwijls onmiddellijk. Sommigen hebben meermaals per dag hartkloppingen, bij anderen komt het slechts hoogst zelden voor, en sommige mensen hebben nooit hartkloppingen.
In de huisartsgeneeskundige praktijk is het vaker wel dan niet geheel onschuldig.
Raadpleeg uw arts bij de volgende symptomen: Langdurige hartkloppingen die kunnen samengaan met: pijn in de borst, flauwvallen..
Misschien klinkt dit raar voor je,
maar heb je ooit gedacht aan chronische hyperventilatie...
Door een verkeerde manier van ademhalen gaat bij wijze van spreken heel je lichaam pijn doen. Van spierpijn tot steken in je buik tot een licht gevoel in je hoofd. Het kan je leven behoorlijk
Ik spreek namelijk uti ervaring.. maar zodra het tot je doordringt dat dit het is kun je je erover heen zetten. Ik ging toen bijvoorbeeld hardlopen en in het begin dacht ik aan last van hartkloppingen en steken maar nadat het enkele keren goed is gegaan, geen last meer van gehad.
probeer eens te googele op internet. wellicht heb je er iets aan. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor en heb je wel een medische oorzaak..
Lees ook:
Hartkloppingen...
http://www.dokter.nl/forum/Hart-bloed-bloedvaten/192330-hartkloppingen.html
Hartkloppingen/overslaan?
http://www.dokter.nl/forum/Hart-bloed-bloedvaten/197557-Hartkloppingen/overslaan.html
Hartkloppingen / oververmoeid / afwezig
http://www.dokter.nl/forum/Psychiatrie-overigen/106090-hartkloppingen-/-oververmoeid-/-afwezig.html
[b]Erp schrijft:[/b]
[quote]Misschien klinkt dit raar voor je,
maar heb je ooit gedacht aan chronische hyperventilatie...
Door een verkeerde manier van ademhalen gaat bij wijze van spreken heel je lichaam pijn doen. Van spierpijn tot steken in je buik tot een licht gevoel in je hoofd. Het kan je leven behoorlijk
Ik spreek namelijk uti ervaring.. maar zodra het tot je doordringt dat dit het is kun je je erover heen zetten. Ik ging toen bijvoorbeeld hardlopen en in het begin dacht ik aan last van hartkloppingen en steken maar nadat het enkele keren goed is gegaan, geen last meer van gehad.
probeer eens te googele op internet. wellicht heb je er iets aan. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor en heb je wel een medische oorzaak..[/quote]
Als ik dit zo lees, zou ik daar ook last van kunne hebben?
Ik heb al geruime tijd last van een paniekstoornis met hyperventilatie.
Ik heb ontzettend veel last van stress. Slechte relatie, problemen met tienerdochter, slechthorend etc.
Voel me vaak erg moe en vreselijk duizelig (licht in mijn hoofd. gevoel om te kiepen)
Ik huil vaak en veel.
Zie vaak opeens wazig. Vooral 's morgens en 's avonds.
Weet me gewoon geen raad soms.
Voel me zwak en heb nergens zin in.
Herkend iemand dit misschien? Ben een vrouw van 46.
Groetjes!
Ik denk eerder dat je gewoon erg vermoeid bent en misschien wel last hebt van een (milde) depressie. Het zou verstandig zijn hier eens met iemand over te praten want als je hier niets aan doet bestaat de kans dat het van kwaad tot erger gaat.
Misschien kun je al met hele kleine veranderingen jouw leven veel leuker en aangenamer maken, en als je daar een beetje hulp bij nodig hebt, dan mag je daar best om vragen.
Ik lees in jouw verhaal in ieder geval geen opmerkelijke ernstige psychiatrische symptomen. Maar wel een verhaal van een vrouw die uitgeblust klinkt, die het leven dat ze leidt nu niet bepaald vrolijk vindt of er enorm van geniet. Nogmaals, vaak zitten veranderingen in hele kleine dingen, en waarom zou je morgen niet direct met iets kleins beginnen (en een paar weken volhouden) dat je al lang zou willen veranderen?
Misschien kun je meer vertellen wat je dwars zit en wat je denkt zelf eraan te kunnen doen en waar je eventueel hulp bij nodig hebt?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Bedankt!
Heb al een eigen topic geopend.
Wil nl. niet inbreken bij deze jongeman.
Deze topic is voor hem!
Groetjes!
ik heb ook een periode gehad dat ik overal last van had. hoofdpijn,buikpijn,altijd moe, emotioneel, nergens zin in en vond nergens voldoening gevoel was helemaal weg. Dokters zeiden vanalles maar kwamen er niet uit. Het kwam stress, opkroppen van dingen, dat het allemaal teveel werd.
En ik wou gewoon te veel dingen te gelijk, sliep slecht door verbouwing prakties naast me bed.
Uiteindelijk was het zo erg dat ik groote deels van de dag sliep en dan nog steeds dood moe was.
Als het zo is: ga dingen doen die je nog wel leuk vind en probeer als die baan het probleem is een andere baan die wel bij je past te zoeken. helpt ook! Praat met een iemand, ga sporten helpt ook tegen depressie.
Het kan ook zijn dat je een depressie hebt en ook nog wat anders.
Succes ermee,
Dank je voor deze reactie. Jij toont hiermee aan dat stress en spanning wel degelijk een negatieve invloed kan hebben op de lichamelijke gezondheid.
dit is typisch chronische hyperventilatie
gewoon positief denken dan gaat alles vanzelf weer goed.
ik heb precies dezelfde situatie meegemaakt , ook van wiet , en bij mij is het nu na een jaar bijna helemaal weg ,hou rekening met de factoren die hyperventilatie versterken , koffie cola pils sigaretten
het duurt lang voordat het weg is. Maar het heeft ook lang geduurt voordat het er was
groetjes
bas
Ik moet zeggen:
Nu ik gestopt ben met antipsychotica gaat het een stuk beter. Ik ben alleen nog de hele dag moe en lusteloos dus ik ben van plan te gaan sporten en zo veel mogelijk weer met vrienden iets te doen.
Cannabis blijkt bij sommige mensen dus dergelijk een No-Go te zijn. Ik heb 3 jaar hevig geblowd (ongeveer een gram per dag, met in het weekend 2+ gram). Als ik nu alleen al cannabis ruik raak ik lichtelijk in paniek. Laat staan als ik het rook dan krijg ik na 1 trekje al een paniek aanval.
Mijn psychiater is er nog niet helemaal uit. Eerst dacht hij dat ik een psychose heb gehad, maar nu ik al een maand ben gestopt met medicijnen en geen psychose krijg blijkt dat het niet te zijn.
Nu is er nog een twijfel tussen een angststoornis met een depressie als gevolg plus psychotische verschijnselen of een hevige depressie met paniek als gevolg plus psychotische verschijnselen.
[quote]Ik ben alleen nog de hele dag moe en lusteloos dus ik ben van plan te gaan sporten en zo veel mogelijk weer met vrienden iets te doen.[/quote]
Sporten (wandelen, hardlopen, fietsen) geeft energie! Spreek desnoods af met vrienden om samen te gaan sporten. Echt, van nietsdoen wordt een mens moe en lusteloos. Probeer dit gevoel te doorbreken nu je nog het besef hebt dat je zo niet verder wilt. Zet 'm op.
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet van zo'n belang welke diagnose hier uiteindelijk wordt gesteld. Het ligt heel simpel omdat in beide gevallen de behandeling of beter gezegd de therapie gelijk is. Als je namelijk ziek wordt van gif en of dit nu je hart aantast of je longen, beiden herstellen zich als je je verder onthoud van de giftstoffen, dus van het blowen.