ik heb al jaren vermoeidheid die niet beter word maar ook niet erger, slaaponderzoek PSG gaf geen duidelijke oorzaak behalve een AHI van 8.1 maar slaapkwaliteit zoals REM en diepe slaap was prima dus daar lag het niet aan zeggen ze. Alle bloedonderzoeken zijn ook allemaal negatief, mijn lichaam is in top conditie.
mijn klachten zijn dus mentaal, maar niemand kan mij vertellen wat hier de oorzaak van is en zelfs de huisarts weet het niet meer en dit is echt frustrerend. Ik heb op advies van de huisarts inmiddels 2 anti depressiva geprobeerd ondanks dat ik mij niet depressief voel want wil ook niet dood verder maarja vermoeidheid is iets wat bij depressie voorkomt.
ik ben moe maar heb wel de energie om bijna elke dag te fitnessen, ben altijd geirriteerd en hele slechte concentratie en geheugen. ik ben ook vrijwel nooit vrolijk en loop er bij alsof ik boos ben op iedereen. tijdens cardio voel ik mij wel iets beter maar een uur na de cardio ben ik weer terug bij af.
ik doe ondanks mijn klachten nog graag leuke dingen maar heb er niet veel plezier in, als ik wat alcohol drink merk ik wel dat ik iets meer energie krijg en ook een stuk vrolijker word. Ik drink echter maar 1x per zoveel weken. Ook rook ik niet en ben ik na 13 jaar elke dag wiet roken al 2.5 jaar gestopt.
ik heb 1 maand vakantie genomen en tot rust gekomen, beetje tv kijken en gamen maar na die maand voel ik mij niet eens een klein beetje beter. stel dat mijn klachten een burnout is of een vorm van (autistische burnout of ADHD burnout) dan zou ik mij na 1 maand rust toch wel ietsjes beter moeten voelen? zelfs 3 weken lang elke dag minstens 9 uur slapen maakt helemaal niks uit.
Mijn klachten begonnen 1 jaar nadat ik een andere baan kreeg en tevens ook 1 jaar nadat er wat ziektes en overlijden in de familie voor kwam. psycholoog heeft echter geen verklaring want ik heb niet iets uit het verleden om over te praten.
wat kan hier de oorzaak van zijn als zelfs een maand volledig tot rust komen geen enkel verschil maakt?
moet ik naar mijn huisarts luisteren en weer een andere anti depressieva proberen? of ziet hij iets over het hoofd?
Die vermoeidheid is toch wel betrekkelijk. Die is er volgens mij niet anders zou je namelijk niet dagelijks kunnen fitnessen. Dat wat je dus voelt is iets anders. Een burnout zou eventueel wel kunnen. En dat gaat niet over met een maand "rust". Een burnout kan maanden zelfs jaren duren als er geen behandeling komt
bedankt voor het bericht, ik had alleen begrepen dat iemand met een burnout helemaal geen energie meer heeft en dat sporten zoals cardio in de sportschool een flinke opgave is omdat de batterij in je lichaam zeg maar leeg is?
ik heb 7 maanden deels thuis gezeten op advies van de bedrijfsarts en had 3 dagen gewerkt en 2 dagen thuis waarvan die 3 dagen op werk ik veel minder belastende taken kreeg. ik ervaar geen stress en zelfs mijn cortisol in mijn bloed heb ik meerdere keren laten meten en dat ziet er prima uit.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik mij wel erg vaak elke dag zorgen maak over van alles maar dit gebeurt automatisch, weet ook niet hoe ik dat kan voorkomen of dat het daar aan kan liggen?
Als je je elke dag zorgen maakt, sta je dus elke dag onder stress.
En dat kan een burn out heel goed instant houden
vind het moeilijk om mij niet zorgen te maken, vooral over waarom ik mij zo moe voel elke dag en wat de oorzaak is en of weer antidepressieva wel zal helpen etc. etc. etc.
het is echt automatisme.
Voedingspatroon kan van invloed zijn. Zo eten de meeste mensen teveel snelle suikers. Was zelf na stressperiode ernstig moe maar bleek deels ook te maken te hebben met een overgevoeligheid voor lectinen, die onder andere zitten in peulvruchten, noten en zaden. Een orthomoleculair therapeut kan naar het lichamelijke aspect kijken.
Wiet roken kan behoorlijk ontregelend werken, wat zich naderhand niet zomaar herstelt. Heeft volgens mij ook invloed op de schildklier.
Verder heb je het over gamen en tv kijken. Zijn geen dingen waar je energie van krijgt en is erg solistisch. Beter de natuur in gaan en zorgen voor beweging dus fietsen, wandelen, zwemmen enz en in de buitenlucht, in de zon.