Ik ben 27 jaar oud en ik ben 3 weken geleden bij de huisarts geweest wegens ernstige vermoeidheidsklachten. Ik ben zo onwijs moe en ik kan er gewoon niet tegen op slapen. Toen is mijn Hb, hematocriet, ijzer, ferritine, B12, vitamine D, nuchter bloedsuiker en schildklier geprikt. Daaruit zijn geen afwijkingen gevonden.
Nu heb ik sinds 1 week last opgezette lymfeklieren in mijn hals, onder de oksels en in mijn borst. Ik heb de huisarts gebeld om te vragen of mijn leukocyten en CRP toevallig ook waren bepaald. Dit was niet het geval. De huisarts zei tijdens een telefonisch consult dat deze waardes niet van belang zijn aangezien opgezette lymfeklieren duiden op een virale infectie welke dus niet meetbaar is aan de hand van deze twee waardes. Daarnaast noemde de huisarts Pfeiffer als mogelijke oorzaak van mijn klachten, echter was zij niet op de hoogte van het feit dat ik dit al enkele jaren geleden heb gehad. De huisarts zei wel dat als de lymfeklieren opgezet blijven, dat ik deze week langs moet komen voor een afspraak.
Los van de vermoeidheid, opgezette klieren had ik 1,5 week geleden ook last van opgezwollen tandvlees (ik dacht zelf mogelijk door een doorkomende verstandskies) daarnaast ook last van duizelingen en hoofdpijn.
Ik maak me lichtelijk zorgen maar ik ben ook iemand die zijn klachten rationaliseert en bagatelliseert. Ik vraag me af wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Bedankt voor de informatie. Ik heb geen keelpijn en mijn lymfeklieren doen geen zeer, tenzij ik er op druk. Ik vraag me af, stel het is Pfeiffer, hoe is dat dan mogelijk? Ik heb het 12 jaar geleden gehad en ze noemen het the kissing disease, ik heb al jaren lang een vaste partner dus niet intiem geweest met andere mensen. Mijn partner heeft nog nooit Pfeiffer gehad en hij zegt dat als dat de oorzaak is, hij het dan ook wel in middels zou moeten hebben. Hij maakt zich zorgen over andere aandoeningen.
Ik heb 2x Pfeiffer gehad voor ik überhaupt ooit met iemand gezoend had🙈 Dus dat gaat niet altijd op.
De derde keer had ik ook een vaste partner en die had nergens last van.
Volgens de kinderarts waar ik bij de eerste keer was, kan het in je lichaam sluimeren en weer aanwakkeren.
En daar kan jaren tussen zitten.