Beste,
Ik merkte vorige week per toeval op dat ik een klein erwtje in mijn hals heb. Het is een klein hard en glad bobbeltje die eigenlijk een beetje aanvoelt als een vetbultje.
Omdat ik ook al een tijdje erg moe ben ben ik toch maar even naar de huisarts geweest. Die zei dat het een ietwat vergrote lymfklier is en die vroeg zich af of ik niet toevallig onlangs ziek ben geweest.
Dat is niet het geval.
De huisarts zei dat het waarschijnlijk niets is en het op termijn wel weer vermindert.
Toch vind ik het vreemd en zit het een beetje in mijn hoofd. Vooral ook vanwege die vermoeidheid.
Nu is het wel zo dat ik sinds enkele weken thuis zit vanwege een burn-out. Ik ben erg neerslachtig en het is allemaal een beetje teveel. Kan het ook zijn dat daar die vermoeidheid door komt?
Nee dat niet.
Maar dat kan bijvoorbeeld al komen van een puistje of klein wondje. Of een wondje in je mond wat je niet eens hebt gemerkt. Of een verkoudheid die niet heeft doorgezet en die je dus niet bewust hebt doorgemaakt.
Blijf er vooral vanaf, door constant voelen houd je het zelf instant en kan hij geïrriteerd raken.
Oké Dankje. Dat is dus nog wel enigszins een geruststelling.
Wanneer moet ik wel weer aan de bel trekken?
Heb wel het idee dat het ‘erwtje’ nu toch iets groter is geworden.
Dat maakt me opnieuw wel weer wat angstig..
Als je er regelmatig aan voelt, zal hij daardoor groter worden, hij raakt geïrriteerd.
Als je er ongerust over bent, maak dan gewoon even een afspraak bij de huisarts en laat die er naar kijken
Ja dat heb ik dus dinsdag al gedaan. En die zei ja het is een opgezette klier maar waarschijnlijk verder niks.
Maar nu vind ik het gek om alweer meteen aan de bel te trekken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Toch voor zekerheid maar laten bloedprikken. Algeheel bloedonderzoek wijst eigenlijk helemaal niets uit.
Dan toch maar een maand wachten en als het er dan nog zit maar weer aan de bel trekken?
Ik ben nu dus al anderhalve week echt extreem verkouden. Zo verkouden ben ik volgens mij nog nooit geweest.
Dit maakt met met alle bovenstaande informatie toch weer wat zenuwachtig.
Ik heb voor de zekerheid ook nog wel algeheel bloed laten prikken. Daar kwam overigens niks noemenswaardigs uit.
Maar ik vraag me wel af waarom ik: A) Zo'n knobbeltje heb. B) Zo moe ben. C) Zo extreem verkouden ben nu.
Heb toch maar weer gebeld. Kan pas vrijdag terecht 🙁
Je bent erg verkouden hebt daar een opgezette lymfeklier van en je voelt je ellendig... Uitzieken dus