Hallo ik ben een vrouw van 41, altijd energiek en druk geweest. Tot afgelopen april. Ik was bezig met dieet voor een paar kilos en ben gaan sporten. Ik kwam alleen maar aan en hield extreem vocht vast. Toen waren de bloeduitslagen goed maar het gaat bergafwaarts. Ik ben vreselijk moe, slaap iedere middag. Een potje voetbal met de kinderen zit er niet meer in. Als ik me inspan ben ik de de dagen erna uitgeschakeld door griepachtige pijn en vermoeidheid. In augustus waren bloeduitslagen verhoogd. Teveel rode en witte bloedcellen, ferritine was erg hoog. Leverwaardes alk.fosfatase en alat matig verhoogd. Longfoto liet verdichtingen zien. Op de ct scan was niks te zien waardoor de internist besloot het dossier van mij te sluiten. Nu ga ik elke dag achteruit en heb ik extreem rode brandende
tintelende voeten en handen. Wat nu te doen, wat zou het kunnen zijn? De internist kan mij blijkbaar niet verder helpen. Ik ben radeloos, ik heb geen leven om niets te doen. Ik werk al maanden 50% en ga daarna mijn bed in tot ik moet gaan koken. Ik heb geen stress geen zorgen een superleuke baan en een fantastisch gezin en huis. Maar hoe kan ik zo verder? Waar kan ik terecht?
Ik heb overige een zittende baan admistratief voornamelijk vanuit huis. Ben ook regelmatig misselijk en moet ik ineens spugen. Hoofdpijn en concentratie problemen zijn ook dagelijks aan de orde. Ik wil graag dingen doen maar mijn lichaam doet teveel pijn en is te vermoeid.
Vraag dan een verwijzing voor en second opinion bij een andere ( in een ander ziekenhuis) MDL arts
Dank je voor het antwoord. Ik heb nu contact gehad met de huisarts, hij gaf aan dat hij dacht aan erythema palmare en dat dat bij een scala aan ziektes zou kunnen passen en dat ik dit bij de internist moest aangeven. Hopen dat ze dit dan serieus neemt en anders volg ik uw raad op door een second opinion aan te vragen. Ik voel me al snel bezwaard en ga er ook een beetje vanuit dat als ik bij een professionele arts ben dat ik ook serieus genomen word.