Ik zou idd proberen om het nu wat rustiger aan te doen. Niet voor je vakantie proberen alles in orde te krijgen,om vervolgens in je vakantie helemaal in te storten en na de vakantie er weer tegen aan te gaan. Want dan val je net zo hard weer terug, tot het punt waar je echt niet verder kunt. (Dat is wat ik dus deed).
En ik moest er idd ook door anderen, vrienden en collega's op gewezen worden dat het niet goed ging. Ik dacht dat ik alles wel onder controle kon houden
Hee, ben ik weer. Ik merk dat het nu toch echt de vermoeidheid is die blijft. Ik heb gewoon nog steeds zo'n zwaar gevoel, en zere ademhalingsspieren (dat denk ik) omdat ik ook hyperventileer (ongemerkt). Ik merk dat m'n ademhaling hoog zit, ik duizelig ben, ik het gevoel heb dat ik zweef, en dus enorm moe. Ook mijn spraak is soms anders, ik ben niet verward maar soms denk ik wat zeg ik nu. Ik moet er echt over nadenken laat maar zeggen. Past dit allemaal bij hyperventilatie? Ik wil niet al mijn klachten daarop afschuiven, ik vind dat ook wel weer spannend. Ik doe dingen wel, maar het gaat echt moeizaam. Ik heb er in de ochtend wel meer last van dan in de namiddag als ik even heb geslapen. Hoe zou dat komen? Toch wil ik het liefst de hele dag wel slapen.
Mijn hoest en verkoudheid is eigenlijk wel over.
Ik merk dat ik het lastig vind om dingen af te zeggen, zo zouden we morgenavond met collega's wat gaan doen. Misschien dat ik eventjes ga zodat ik het zelf kan bepalen. Maar ik weet nog niet goed waar ik goed aan doe..
Wat je beschrijft,past heel goed bij chronische hyperventilatie.
En wat ik eerder ook al een keer schreef, stress kan lang doorwerken,zeker als je niet helemaal fit geweest bent.
Dan kan de acute griep wel over zijn, maar je lichaam is daarmee niet direct hersteld, dat kan veel langer duren en daarvoor moet je echt even een periode tot rust komen. Zowel lichamelijk als in je hoofd
Heb wel een langere tijd stress gehad inderdaad. En omdat ik hypochondrisch ben aangelegd, is het ook heel lastig om uit deze cirkel te komen. Ik merk dat die vermoeidheid me opbreekt omdat het de ganse tijd aanwezig is. Ik sta er mee op en ik ga ermee naar bed. Ik heb me ook nog nooit zo gevoeld. Ik denk dat ik morgen toch even naar de dokter ga, ik ben op dit moment echt uitzichtloos.
Als ik diverse testen online doe is de kans heel groot dat ik CHV heb. Maar je wil je gewoon niet meer zo moe voelen en in staat zijn om in ieder geval iets te doen.
Hoort dit er ook bij?
- Pijnlijke gewrichten zo nu en dan
- Slappe spieren, kost veel kracht om dingen te doen
- In slaap snel van geluiden schrikken waarbij hart tekeergaat
- Zware spieren en strakke nekspieren
- Beklemmend gevoel bij maagstreek
- Als je ligt heb je minder last dan wanneer je staat (hoe kan dat?)
- Duizelig en zweverig, zwaar gevoel
- Lange tijd zwaar vermoeid, liefst alleen maar willen slapen
- Soms slaap niet kunnen vatten overdag
Wat kan ik er nu verder aan doen, bijvoorbeeld ook buiten wandelen? Het is gewoon dat ik mijn oude ik mis, daar kan ik echt verdrietig om worden. Nou ja goed, tot zover weer mijn vragen. Groetjes
Doe dan iets aan de CHV en de oorzaak ervan. D.w.z. ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen, en naar een psycholoog voor de aanpak van de oorzaak
Ja ben er zeker mee bezig. Ik sta op de wachtlijst van de psycholoog, en ook mijn fysiotherapeut heeft een wachtlijst. Ik kijk het liefst altijd naar degenen waar ik het vergoed krijg.. Omdat het dus wat langer duurt is het voor je gevoel ook wat uitzichtloos. Ik woon ik een klein dorpje dus echt dichtbij is het gewoon wat lastiger. Vandaar..
Het is inderdaad vervelend om zo lang te moeten wachten.
als je op onderstaande pagina kijkt, staat daar een column over "Angstgevoel beheersen deel I en Angstgevoel beheersen deel II" Daarin staan meerdere oefeningen die je zelf kunt doen
Dankjewel voor de tip! Dan ga ik daar eens naar kijken.
Zoals vanavond ging ik eventjes de deur uit, en ik voelde me naar mijn idee wel minder moe. Is dat dan de afleiding die je hebt?
Nu ik thuis ben ben ik natuurlijk wel weer helemaal moe, maar het voelde toch iets anders. Misschien op de achtergrond aanwezig. Past dat ook bij CHV?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
het past er zeker bij en afleiding helpt!