Ik voel me super moe. Twee weken geleden begonnen mijn jaarlijkse hooikoorts klachten. Veel niezen, dun doorzichtig snot. Ik begon ook te hoesten en daarbij leek slijm vast te zitten. Ook had ik geen stem meer. Na verloop van tijd begon ik het slijm op te hoesten. Groenig/geel. Was wat meer moe dan normaal.
Nu heb ik er afgelopen woensdag een verkoudheid/griep bij gekregen. Ik kreeg 1 dag koorts, had keelpijn, was verkouden en volle holtes, hoofdpijn en pijn in gewrichten. Nu heb ik dus een kriebelhoest, en ben dus super moe..
Ik had in die tijd ook een wat lichtere menstruatie dan normaal. Ook had ik een paar uur lang spiertrillingen op voornamelijk 1 plek. Dat was voor de griep/verkoudheid.
Ik maak me nogal snel zorgen en ben dus bang dat deze klachten een onderliggend lijden/ziekte hebben wat deze dingen dus veroorzaakt. Dan denk ik, waarom krijg ik alles over en door elkaar heen?
Dat is eigenlijk heel logisch:
Heb je één ding onder de leden, ben je vatbaarder voor andere dingen.
En als je niet helemaal fit bent, reageert je menstruatie daar op.
In jou geval dus hooikoorts waardoor je vatbaarder was voor een verkoudheid en griep. Wat bij elkaar voor vermoeidheid zorgt.
Maar als je er bezorgd over bent, kun je de huisarts vragen om even een bloedonderzoek te doen. Om iets anders uit te sluiten zodat je het los kunt laten.
Ja klopt. Zo klinkt het ook heel logisch, want het begon ook echt met die hooikoorts. Daarvoor had ik energie en alles, ook een poos niet ziek geweest. En het idee dat ik naar de dokter moet voor bloedprikken maakt me dan weer paniekerig omdat ik dus bang ben voor daadwerkelijk iets ergs.. Ik weet dat dat niet perse zo hoeft te zijn, maar ik maak het in mijn hoofd groot😊
Je hoeft niet hoor, ik bedoelde het juist dat het misschien geruststelling zou geven als je bloed zou laten prikken.
Weet ik hoor. Lief dat je meedenkt. Ik zie het zelf gewoon gebeuren dat die dingen triggeren. Is een erge vermoeidheid heel normaal tijdens zulke dingen?
Ja dat is normaal hoor.
Je immuunsysteem is aan het werk en dat kost extra energie
Ben ik weer hoor. Nadat het gister naar mijn idee ietsje beter ging, ben ik nu weer terug bij af, althans zo voelt het. Ik ben echt zo moe, zo'n drukkende vermoeidheid. Ik hoestte vanmorgen ook groenig slijm op, dat moest van ver komen. Dat hoesten put toch wel echt uit. Door dat vele hoesten merkte ik dat ik een beetje in paniek raakte omdat ik heeel ietsje bloed zag. Dat zit ook in mijn neus.. Dus ik probeerde mezelf te kalmeren..
Zou dat daarvan kunnen zijn? Het was voornamelijk groen, ook daarna. Maar omdat het toch met het hoesten was..
Ik merk dat ik dat eng vond en mijn ademhaling ging omhoog. Ook bij inspanningen voel ik dat mijn hartslag omhoog gaat, in rust valt dit gelukkig mee. Het hoesten is alleen in de ochtend, verder valt het mee. Ik merk wel dat dat me uitput, dat hoesten.
Mijn holtes zitten erg vol met snot en slijm, komt redelijk veel uit met snuiten maar ik klink nog heel nasaal.
Ik heb gisteren ook de hele dag op mn kind van 3 jaar gepast, misschien wilde ik toch teveel. Terwijl ze wel echt lief en rustig was hoor.
Ik merk dat die vermoeidheid me onrust en wat paniek geeft, want ik wil me niet zo voelen. Dus dan denk ik, is er meer aan de hand of moet ik me overgeven aan het ziek zijn en dit er echt bij hoort? Ook merk ik dat ik echt wat depri ben van het ziek zijn. Ik heb geen koorts.
Oja, ik heb ook wat koude/stijve voeten. Maar ik beweeg natuurlijk ook minder.. Is dat normaal? Niet steenkoud.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi,
Dat past toch allemaal bij een griepje hoor.
En dan het het benauwde weer en hooikoorts er nog bij maken het nog wat extra vervelend.
Uitzieken is het enige wat je kunt doen en medicatie tegen de hooikoorts nemen.
En paracetamol om de griepklachten wat te verlichten.
Ik zag net deze uitslag op m'n buik. Het jeukt niet, doet ook geen pijn. Wat zou het kunnen zijn?
Dat zou van de warmte kunnen zijn
Heb net wel een poos in de zon gezeten sinds een paar dagen ja.. En daarna gedoucht. Maar zou het ook van bovenstaande klachten kunnen komen? Moet ik naar de dokter? En waarom alleen specifiek op mijn buik😊
Waarom zou je daar mee naar de dokter moeten???
Het zal toch van de warmte zijn
Hee, een vraagje. Het gaat wel wat beter, alleen nog snel moe en volle en iets pijnlijke holtes. Ik heb gisteren een half dagje gewerkt, vandaag had ik open dag. Veel gelopen en geregeld. Toen ik naar huis liep zag ik ineens in 1 oog wat regenboogkleuren/flitsen. Ik wilde niet in paniek raken, want dan was ik denk ik flauwgevallen. Ik heb mega strakke spieren in mn nek en iets hoofdpijn. Beetje misselijk. Toen ik thuis was en ging zitten had ik dat oog even dicht gedaan en toen was het weg. Maar ik merk dat ik het heel spannend vind. Zie je dit soort dingen met oogmigraine of heeft het met je oogdruk te maken? Moet ik hiervoor de HAP bellen of was het dan langer gebleven, die flitsen? Dus echt regenboogjesflitsen, alsof iemand met een folie zat te schijnen in mn oog.