Ja hallo goedendag!
Ik heb vorig weekend (vrij lompe) - en overigens ook onveilige - seks gehad en nu heb ik eigenlijk al de hele week buikpijn. Pijn in mijn onderbuik.
Een SOA is het niet; we hebben ons allebei laten testen. En lijkt me sowieso dat dat niet zo snel symptomen krijgt.
Een zwangerschap is natuurlijk mogelijk maar de kans is klein (ik heb een cyclus van 6-8 weken) en voor zover ik mij geïnformeerd heb, duurt het ook minstens 5 dagen voordat een bevruchte eicel zich überhaupt innestelt.
Terwijl de pijn eigenlijk al 1 dag na de seks begon.
Wat kan het zijn? Wat zal ik doen?
De eerste zwangerschapstest was ik van plan overmorgen te doen, als dat al zin heeft.
Oké ja ik weer: ik lees een en ander over te diepe penetratie/te veel bekkenbodemspanning. Kan het zijn. Maar zijn er nog andere dingen die het zouden kunnen zijn waar ik me zorgen over moet maken? En na hoeveel tijd zou ik hiermee naar een dokter moeten gaan?
Het duurt doorgaans wel iets langer dan 5 dagen. Dus dat kan het probleem niet zijn. Een zwangerschapstest heeft sowieso nog geen zin. Dat kan pas na 2-5 - 3 weken na de seks.
Maar schijnbaar is er met de "lompe" seks iets niet goed gegaan. Ik zou je toch willen aanraden om naar de huisarts te gaan.
Bedankt voor de reactie!
Mijn zus zegt net alleen tegen me dat dat welzeker mogelijk is; dat er wel degelijk heel veel gebeurt in zo'n eerste week waarin de eicel bevrucht is.
Ik heb het idee dat het ook vooral mijn darmen zijn, maar die schijnen 'luier' te worden tijdens een zwangerschap?
Maar ik begrijp dus dat u zegt dat dit niet mogelijk is?
Verwarrend!
De innesteling is ligt tussen 6 en 12 dagen na de eisprong. Gemiddeld 9 dagen
Maar zwangerschapsverschijnselen kun je dan echt nog niet hebben. Hooguit de innestelingsbloeding..die zou wel wat pijnklachten in de baarmoeder kunnen geven. Maar dan wel pas als er een innesteling heeft plaats gevonden
De buikpijn van jou is vrijwel meteen of kort na de seks al begonnen. dat kan dus nooit van de innesteling zijn geweest en ook niet van de bevruchting van de eicel.
Oké ja, klinkt aannemelijk 😉
Ik ben negatief getest op Chlamydia en Gonorreu - zijn er nog andere SOA waar je onderbuikpijn van kan krijgen zonder dat je uitwendige symptomen hebt?
Ik denk niet dat je het bij soa's moet zoeken, maar eerder bij de manier van seks die je hebt gehad. Je noemde het zelf al vrij lomp.........
Haha ja ik dacht ik vernoem het maar, maar aan de andere kant heb ik ook echt wel eens heftigere seks gehad en kwam de pijn eigenlijk pas 2 dagen later zoiets opzetten en lijkt het nu langzaam erger te worden.
Bedacht me wel net - zou het geen blaasontsteking kunnen zijn?
Dat heb ik nog nooit gehad maar het kan zijn dat er anaal en daarna weer vaginaal contact is geweest.
Heb verder alleen niet echt pijn bij het plassen ofzo.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
[quote]heb ik ook echt wel eens heftigere seks gehad en kwam de pijn eigenlijk pas 2 dagen later zoiets opzetten [/quote] Je hebt dus vaker pijnklachten.
Seks waar je pijnklachten van krijgt is geen goede seks !
Een blaasontsteking geeft in de regel nog andere klachten, vooral met plassen.
Tsja dat is een kwestie van voorkeur he. Ik vind het lekker.
Maar heb nog nooit zo veel pijn gehad dat ik het een week later nog voelde. Zo heftig was het ook niet dit keer dus ik loop morgen maar eens langs de huisarts denk ik. Misschien dat die raad weet.
Maar onmogelijk dus, blaasontsteking zonder plaspijn?
Een blaasontsteking geeft in principe altijd plasklachten.
Hm de huisarts heeft me maandag toch maar preventief aan de antibiotica tegen een blaasontsteking gezet. Is een kuur van drie dagen (3 pillen per dag).
Nu hoef ik dus nog maar 1 tablet. Echter zijn de klachten nog altijd niet verdwenen.
Echt pijn is het niet, maar gewoon een heel vreemd soort prikkelend gevoel, dan weer links, dan weer rechts in mijn onderbuik, richting mijn liezen.
En ik heb dus geen SOA en geen symptomen van eileider-, buikholte- of bekkenontsteking...
Echt gekmakend. Duurt al bijna 2 weken nu. En geen idee wat het kan zijn!
Heeft iemand hier nog suggesties? Zal wel weer tot volgende week moeten wachten tot ik weer bij de HA terecht kan.
Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kan het ook niet zijn toch? 2 weken na de seks? 4 weken geleden ook seks met deze persoon gehad maar dat was 2 dagen na mijn menstruatie dus zo goed als onmogelijk dat ik daar zwanger van ben geraakt toch? Bovendien had de zwangerschapstest die ik vorige week deed dan wel iets aangegeven, lijkt me.
Echt vervelend dit! Voel de hele dag van alles gebeuren in mijn buik en geen idee wat het is! Voel het ook echt als ik loop of hard trap als ik op de fiets zit. Schiet er een beetje in als een probleem van de spieren.
Hmmm...
Beste,
Dat kan helaas ook een vaginale schimmelinfectie zijn. Door niet genoeg vocht int begin van de sex. Of door iets mindere hygiëne.
Dat lijkt me toch wel erg moeilijk. Tenzij de condoom scheurt en de pil vergeten wordt te nemen