Hallo allemaal,
Ik had een week of 6 geleden koorts en pijn in mn buik, lies en rug. Ik dacht aan mogelijk een blaasontsteking gezien mij al was opgevallen dat ik al enige tijd geleden had opgemerkt dat ik vaker moet plassen en soms een gek gevoel had in mn onderbuik wat duidelijk niet mijn darmen waren. Uit het urineonderzoek bleek dat ik geen ontstekingswaarden had, slechts enkele eiwitten, maar wel flinke hematurie. Gezien ik ook koorts had en pijn besloot de huisarts van een nierbekkenontsteking uit te gaan en vroeg mij na een week opnieuw urine in te leveren. Pijn was minder, maar nog steeds sprake van bloed in de urine. Weer gevraagd na een week terug te komen en wederom hematurie. Gezien dit eerder dit jaar ook al het geval was en er toen niks mee was gebeurd hebben ze mij doorgestuurd voor bloedonderzoek en een echo. Bloedonderzoek was eigenlijk prima, alleen leukocyten iets verhoogd. Vandaag onderzoek aan de nieren, blaas en urinewegen gehad en de nieren zagen er best oke uit, maar er is wel een zwelling gezien in mijn baarmoeder waarvan het vermoeden bestaat dat dit een cyste is. Hij is 2x2.5 en bevindt zich in de top fundus, aldus het verslag. Mijn huisartsenpraktijk verhuisd deze week, dus bellen kan nu niet. Op internet lezen is eigenlijk niet wijs, maar ik vraag mij af of ze hier verder onderzoek naar zullen doen. Ik lees op internet alleen maar over cysten in de eierstokken maar niet de baarmoeder. Betekent de top fundus wat anders of is de kans dat het geen cyste is? En hoe groot is de kans dat ze hier verder onderzoek naar doen?
Alvast bedankt voor het antwoord!
De top fundus is de bovenkant van de baarmoeder. Er zou een inwendige echo gemaakt kunnen worden