Ja, maar dat is het advies aan alle vrouwen: tussentijdse bloedingen, daar ga je ALTIJD mee naar de huisarts en liever de gynaecoloog. Ook bloedingen tijdens, vóór of na de seks...
Groetjes, Imke
Die bruine uitscheiding is waarschijnlijk oud bloed.
ik heb het ook tijdje gehad, maar toen hield het na een tijdje vanzelf op.
groetjes Laura
Ik heb sinds gisteren heel veel bruine afscheiding. Ik had de hele dag al het gevoel van menstruatie terijwl ik in mijn eerste week van de pil zit en dat dus niet kan. tot mijn schrik had ik heel veel bruine afscheiding. Het stinkt niet het is alleen heel erg veel. Ik heb 6 dagen geleden seks gehad maar nog nooit dit symptoom gehad.
Ik gebruik wel eens een vaginaal douche en heb dit nu ook gedaan en dit helpt zelfs niet tegen mijn klacht!
Ik gebruik de yasmin pil al 6 jaar en ik kreeg bij de vorige strip van de apotheek ineens een goedkopere variant op de yasmin dit heb ik een maand geprobeert maar daar kreeg ik klachten van. dus nu gebruik ik weer een week de normale yasmin....
Rare hoe kan dit ik vind het erg naar omdat het gewoon zo veel is!!
Ik heb het ook gehad 2 dagen achter elkaar echt een beetje bruinig. ben naar de dokter geweest die zei dat het door de anticonceptie kon komen. maar als het vaker voor zou komen moest ik terug komen voor een onderzoek. als ik jou was zou ik dus gewoon even langsgaan, vooral om alles uit te sluiten. hoef je jezelf ook niet meer zo druk te maken
Hej,
ik zit al een week ook met dit probleem.
er komt een bruinachtig iets uit mijn vagina. Ik heb al 3 jaar geen seks meer gehad of gelijk wel seksueel contact dus daarmee heeft het niks te maken. want als ik er iets over opzoek gaat het 99 % over zwangerschappen.
Nu vanmorgen heb ik gemasturbeerd en vandaag merkte ik op dat het veel meer is! dikke proppen bruin slijm kwam eruit. Ik durf hier echt niet mee bij de dokter.. Iemand die wel al naar de dokter geweest is en weet wat het nu is?
Groetjes Milene
Hallo, ik heb eigenlijk sinds eergisteren de bruine afscheiding en omdat ik nog niet zo lang geleden seks heb gehad en jullie reacties lees hoop ik toch echt niet dat ik zwanger ben.. ik ben 16 jaar oud en zit niet aan de pil maar heb wel condoom gebruikt. Heb wel eens vaker vaginale problemen gehad maat ben het nu eigenlijk wel zat. Ik ben zo bang dat ik zwanger ben en dat wil ik echt niet!!! ik hoop dat iemand wil reageren om me gerust te stellen of me hiermee te helpen. Groetjes
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ik heb het sinds gister ook.
En ik weet echt niet wat het is.
Eerst had ik gewoon witte afscheiding maar nu opeens bruin en ik vind het echt heel vies.
Soms zit er ook een beetje bloed tussen.
Ik heb er maar een stukje wc papier tussen gedaan zodat niet al me onderbroeken vies worden.
Ik ben nog niet ongesteld.
Dus help?!
@D, je kunt beter een maandverbandje gebruiken. Je gaat waarschijnlijk heel binnenkort ongesteld worden. Hoe oud ben je?
Groetjes
Hallo, ik heb het ook, maar ben pas dertien. Wat is het? En ik heb het pas sinds kort! Wat moet ik doen want ik maak me zorgen. Ik heb nog nooit gevreeën dus dat kan het niet zijn. En ik ben laatst nog ongesteld geweest en moet het ook nog lang niet worden.
Dat is heel normaal. De eerste 2 a 3 jaar ben je nog onregelmatig en kleur verschilt van rood tot bruin.
Nog vragen, stel ze maar.
Groetjes
Hoi!
Sinds een aantal jaar gebruik ik de prikpil en dat bevalt me uitstekend. Ik heb drie weken terug een doorbraakbloeding gehad en ik heb nog steeds pijn in mijn onderbuik. Ook verlies ik bruine afscheiding/nog een beetje bloed. En daarnaast ben ik ook besmet met het HPV-virus. Wat heeft bruine afscheiding met dat virus te maken?
Natuurlijk blijft het van belang dat vrouwen bij klachten onderzoek laten doen. Oók als ze gevaccineerd zijn of kort geleden een uitstrijkje hebben laten maken. Klachten zijn bijvoorbeeld:
- abnormale vaginale afscheiding of
- onverwacht vaginaal bloedverlies (zoals na het vrijen, tussen twee menstruaties of na de overgang).
Lees verder/Bron:
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU6B.htm