Hooi!
Ik wil even reageren op sommige meisjes die bang zijn dat ze zwanger zijn omdat ze een tijdje niet ongesteld zijn geweest.. Ik heb zelf ook wel eens sex gehad met m'n vriend en ben wel eens 8 weken niet ongesteld geweest omdat ik ging zitten stressen. Ik dacht dat m'n buik dikker werd, m'n borsten leken gevoeliger en je menstruatie bleef weg! Onzin, zit allemaal in je hoofd. Relax, haal als je twijfelt een morning after.. Maar probeer er rustig onder te blijven!;)
X
Ik herken in veel verhalen wat ik nu ook heb. 🙂
Maar, ik ben nog niet ongesteld, en had sinds gister opeens een bruine vlek in mijn onderbroek. Ik heb echt geen idee wat het precies is, kan iemand helpen? 🙂
Hallo iedereen..
Ik heb met mijn stomme kop 1,5 week geleden onveilig gevreen,ben mijn pil een paar keer vergeten & geen condoom gebruikt. ik heb nu last van bruine afscheiding,ben vanaf maandag al thuis omdat ik misselijk ben smorgens moet overgeven en erg hoofdpijn heb! wat zou dit kunnen zijn??
Hallo, ik zit ook met een probleempje.
Ik ben 19 en slik de pil al anderhalf jaar, maar sinds twee maanden heb ik een andere pil gekregen. Nu heb ik sinds 3 dagen een bruinachtige afscheiding en ik weet niet hoe dit komt. Ik heb wel gevreeën ongeveer een maand geleden maar ben wel gewoon ongesteld geworden. Nou is het wel zo dat ik de pil deze maand wat onvoorzichtiger heb ingenomen (zonder seks!), soms met 3 uur tijdsverschil. Kan iemand mij helpen?
Welke pil slikte je en welke sterkte? Welke pil slik je nu en welke sterkte? Misschien dat andere pilgebruiksters je dan kunnen adviseren?
Niet secuur pilgebruik en onveilige seks, tsja, daar zijn al zóveel vragen over gesteld hier op het forum en eigenlijk is er maar één antwoord: testen wanneer jij denkt over tijd te zijn.
Als je de pil niet regelmatig neemt, denk dan eens over een hormoonstaafje?! Beschermt natuurlijk alleen tegen zwangerschap, niet tegen SOA's!
Succes! Ester
Hallo.
Mijn partner en ik hebben besloten om een kindje te krijgen... Na mijn ovulatieperiode begon ik bruine afscheidingen te krijgen. En Volgende week moet ik ongesteld worden. Ik vroeg me af wat dit zou kunnen betekenen ??? Innestelingsbloeding of stoot mn lichaam het bevruchte eitje (als ie bevrucht is) ????
Zoveel gelezen op forums.... Ik maak me echt zorgen 🙁
Xx
No panic,
Ik had dit ook, en ik ben wel naar de dokter gegaan, en die zei, dat dit gewoon voor je menstruatie wat voortekens zijn, en er is niks ergs aan.
Het is gewoon, net als slijm, maar dan bruin en klonterig, het lijkt erg op diaree, ik had de 1e keer een tampon gebruikt, maar, de tampon werd niet nat, dus ook niet dik, en dat deed erg zeer, ik gebruik gewoon maandverband 🙂
Hallo, ik ben een meisje van 14, en heb sinds eigenlijk al heel lang afscheiding. Maar dit is niet bruin.
Ik heb het wel tegen mijn moeder gezegt, maar ik durf er niet mee naar de dokter.
Het is echt super irritant! Ik moet ook bijna elke dag inlegkruisjes of maandverband gebruiken.
Kan iemand, een medisch persoon, mij raad en hulp geven?? Alsjeblieft?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo meisje van 14. Ik ben geen medisch persoon maar ik denk dat je 'witte vloed' bedoeld?
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is 'leukorrhea'. De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie. Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen.
Lees deze link maar even. Ik hoop dat je er wat aan hebt: http://www.sexwoordenboek.nl/witte_vloed
Groetjes, Emma
ik was vandaag gaan winkelen, en ging toen iets eten, daarna ging ik even naar het toilet, en toen zat er bruin in mn onderbroek, het is de eerste keer dat ik dit heb, ik ben nog niet ongesteld kan iemand helpen?
@CL, dat is je menarche. Menarche is het tijdstip van de eerste menstruatie.
· Dit kan al op je negende gebeuren, maar ook pas op je vijftiende. De gemiddelde leeftijd ligt tussen 12,5 en 13 jaar. Als je op je 16e nog niet ongesteld bent geweest (amenorroe), is het verstandig de huisarts te bezoeken.
· Om te gaan menstrueren moet een meisje zwaar genoeg zijn, doorgaans iets van 46 à 47 kilo. Is zij veel lichter, dan kan de menarche uitblijven.
· Na de menarche is de menstruatie dikwijls onregelmatig. Het kan wel één à twee jaar duren voor er een vast patroon in zit. Tussen twee menstruaties kunnen in het begin makkelijk twee maanden zitten en soms zelfs een half jaar. Meisjes maken zich hier soms zorgen over, maar dit is niets om je druk over te maken (zolang je teminste niet onveilig hebt gevreëen, want dan kan het uitblijven van je menstruatie wijzen op zwangerschap).
· Je moet bij het neuken een condoom gebruiken, ook al ben je nog nooit ongesteld geweest. Elk moment kan immers een eitje rijpen en je cyclus op gang komen. Neuk je net op dat moment zonder voorbehoedsmiddel, dan kan het raak zijn. Bovendien bieden condooms bescherming tegen geslachtsziekten.
Het kan heel goed zijn dat je binnenkort ongesteld gaat worden. Een eerste ongesteldheid heet trouwens 'menarche' en treedt op na de borstontwikkeling, groeispurt en schaamhaar. De leeftijd van de menarche is voor een groot deel erfelijk. Je zou dus aan jouw moeder kunnen vragen wanneer zij voor het eerst ongesteld is geworden. Heb je verder nog vragen, stel ze gerust.
Groetjes Emilie
Ik heb ballontherapie gehad. dit is nu ruim een jaar geleden. ik wordt niet
meer ongesteld. maar verlies met periodes v stres wel bruine afscheiding.
dat gepaard gaan met steken. moet ik me nu zorgen maken?
@Soenarto, hoe oud ben jij? En waarom heb je ballontherapie gehad?
Groetjes
Altijd naar een dokter gaan als je tussentijdse bloedingen hebt. Ik ben naar de dokter gegaan omdat ik tussen de menstruatie door steeds kleine beetjes bloed verloor.
Na een inwendig onderzoek en een week later kreeg ik de uitslag. Pap 3b. Dat was echt heel erg schrikken, dit had ik niet verwacht.
Dit houd in afwijkende cellen. Ik werd doorgestuurd naar de gynaecoloog en een week later was ik aan de beurt, weer een inwendig onderzoek en na een week een uitslag:Cin 3 waarschijnlijk een voorstadium van kanker maar het hoeft geen kanker te worden. Weer een week later kreeg ik een lissexcisie (er is er een klein stukje van mijn baarmoederhals weggehaald) Dit is weer op de kweek gezet en idd het was een voorstadium van kanker. Niet fijn maar wel goed dat ik op tijd naar een dokter ben gegaan. Over een half jaar moet ik terug komen of alles goed is, waarschijnlijk is alles goed maar toch ik wil dames waarschuwen. Houd je lichaam in de gaten.
Liefs Denise