Hallo,
ik heb hier boven van alles gelezen.
Ik heb ooit eens een soa gehad, beetje genant maar goed..
Nu heb ik mij laatst opnieuw laten checken en er was niks.
Maar elke keer na mijn menstruatie krijg ik een bruine afscheiding en het stinkt verschrikkelijk.
Echt overheersend :S
En dan 2 weken later houdt het weer op.
Ik Snap er niks van, weet iemand wat er aan de hand is ?
Mariska
Als er geen SOA's of andere infecties zijn gevonden, dan lijkt de meest voor de hand liggende oorzaak een bacteriële vaginose.
[i]In de vagina leven bacteriën en schimmels. Dat is heel normaal. Tussen de verschillende soorten bacteriën en schimmels bestaat een natuurlijk evenwicht. Soms raakt dit evenwicht verstoord. De precieze oorzaak hiervan kennen we niet. Bepaalde soorten bacteriën gaan dan overheersen. Dit wordt ook wel bacteriële vaginose genoemd. Er is dus geen besmetting of infectie, maar een toename van een bacteriesoort die normaal in de vagina thuishoort.[/i]
Lees verder:
Bacteriële vaginose
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU2c.htm
Hi dames!
Ik heb al een hele hoop berichten gelezen maar eigenlijk vind ik het nog steeds een beetje eng.
Ik ben al meer dan een jaar aan de pil en ik gebruik yaz 24+4.
Ik heb sinds een paar weken (2) donker bruine afscheiding, dit is een beetje raar en zorgwekkend.
Namelijk ik had een vriendje ik ben met hem naar bed geweest met condoom+pil een paar dagen later pil vergeten(laten vallen en nooit meer gevonden) en toen kreeg ik de bruine afscheiding, ik heb van de oude strip de 4 "stoppillen" wel genomen en werd ongesteld wel een heel klein beetje en ben aan een nieuwe strip begonnen, bij deze heb ik de "stopdagen" overgeslagen sinds een paar dagen heb ik last van moe/luiheid buikpijn lusteloosheid? Weet iemand wat dit is? Kan ik toch zwanger zijn?
Hallo Unknown,
Ik denk dat je jouw hormonale cyclus in de war hebt gebracht: eerst een pil vergeten, dan 4 oude pillen slikken en direct doorgaan met een nieuwe strip... Bij het vergeten van de pil in de laatste week had je anders moeten handelen, dan had je nu geen zorgen gehad. Wie heeft je verteld zomaar wat oude pillen te gaan slikken, of wat ik bedoel, hoe kom je erbij dit zo te doen?
Martine
Hi martine!
Ik heb geen "oude" pillen gepakt in de yaz 24+4 zitten 4 pillen zonder hormonen in deze dagen wordt je ongesteld uit de eerste strip heb ik die wel gepakt en de andere niet en direct verder gegaan met een nieuwe strip roze haha, is het nog te volgen?
Dankje voor je snelle reactie!
X
ik heb ook de pil yaz 24+4 en heb ook last van bruine afscheiding, maar durf niet naar de dokter,, ben best wel bang om dan daar te gaan liggen of hoeft dat niet?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hallo,,
ik heb ook een maand ofzo bruine afscheiding gehad, en naar de dokter geweest en moest soa test doen, voordat ik die test had gedaan kreeg ik een miskraam. Ik wist zelf ook niet waar het aan lag, dus het kan van alles zijn en gewoon naar de dokter gaan.
groetjes
ga naar je huisarts?
xx
p.s. weet jij op een meisje van 13
zwanger kan raken als ze nog
nooit ongesteld is geweest?
Ik ben 17 jaar oud. Vorige week heb ik onveilige seks gehad met mijn vriendje (waar ik al meer dan 2 jaar mee samen ben). Ik heb een uur later meteen de noodpil genomen. Ik pak namelijk de pil nog niet, binnenkort wel.
Nu mijn zorg is, die bruine afscheiding. Ik heb deze ook. Het wilt niet stoppen(ongeveer 3 dagen al). [b]Ben ik nu zwanger ??[/b]of komt het door de noodpil, wat kan het zijn? Ik ben erg ongerust en voel me niet goed door die gedachte dat ik zwanger zou kunnen zijn.
Kan iemand mij helpen aub? Alvast bedankt!
Ps: ik durf nog niet naar de huisdokter gaan, want anders zou mijn mama meekomen. Ik wil eerst zeker zijn dat ik niet zwanger ben. Dat is toch wat ik hoop. Ik zou niet willen dat mijn mama erachter komt dat ik seks heb gehad.
heey ik heb alles gelezen in deze topic.
Ik heb zelf nu al 3 dagen last van bruine afscheiding en het lijkt wel elke dat erger te worden en ook slijmeriger.
Zelf ben ik 16 jaar en slik al bijna 2 jaar de pil ik heb er nooit problemen mee gehad, dus ik denk zelf dat het niet daar aan ligt.
In heel veel reactie van mensen die een tip geven staat in om na de huisarts toe te gaan, maar het probleem is ik mag onze huisarts totaal niet en vanwege mijn verleden kan ik echt niet over dit onderwerp met een man over hebben die ik niet mag of niet vertrouw.
m.v.g. Chantal
Heb je het al met jouw moeder besproken? En als je een andere huisarts wilt, dan kan dat. Bespreek het even met je moeder, want als je naar de huisarts wilt en er staat zoiets tussen, dan kan dat schadelijk zijn voor jouw gezondheid. Zorg goed voor jezelf en regel dit dus ook eerst goed, en wacht niet met een huisartsenbezoek (maakt niet uit welke huisarts!)
Op het internet vind je een lijst van huisartsen in jouw buurt, je vind er vast wel een. Ik denk dat het door de pil zal komen.Ook al neem je deze al 2 jaar. Na 2 jaar is dat nog normaal denk ik. Maar toch best eens bespreken met een huisarts. Die kan enkel jou de juiste informatie bezorgen.