Hallo
Ik heb een vraag misschien kunnen jullie me helpen!
ik en mijn vriend hebben toekomstplannen en willen aan een gezin beginnen ma ik ben al bijna een week overtijd maar ik heb sinds vandaag bruine afscheiding gekregen weet iemand daar iets van of moet ik me zorgen maken?
Groetjes
Iets meer info is toch wel handig.
Hoe oud ben je?
gebruik je de pil?
Menstrueer je normaal altijd regelmatig?
Heb je ca 3 weken geleden onbeschermde seks gehad?
Ik ben 21en ik slik de pil al meer als een half jaar niet en k ben altijd netjes ongesteld geworden
Je zou een zwangerschapstest kunnen doen.
Het is natuurlijk mogelijk dat je menstruatie wat later komt of een keer uitblijft. De bruine afscheiding is over het algemeen oud bloed dat door de baarmoeder wordt verwijdert.
Hallo,
Ik herken in verschillende verhalen dingen van mezelf.
Al enkele maanden heb ik ook last van bruine afscheiding. Het komt vooral voor tijdens de tweede pilweek, rond mijn ovulatie dus. Het is onaangenaam, soms zijn het klonters, soms is het vermengd met wit en is het lichtbruin. Mijn menstruatie is bijgevolg ook altijd superdonker.
Ik ben bang dat het meer kan zijn, maar ik ben nog banger om naar de gyneacoloog of dokter te gaan.
Ik ben nu 25, neem mijn pil al sinds mijn 17 jaar.
Ik heb niet altijd veilig gevreeën, maar ik heb ook nog geen SOA gevonden die bruine afscheiding als symptoom heeft.
Ik heb geen pijn, de geur van de bruine afscheiding is niet sterk, de andere twee weken is alles normaal en geur ik gewoon.
Vorige week is mijn 'bruine tijd' gestart met wat bloed en had ik wel pijn in de onderbuik, dit voor één dag.
zou dat willen zeggen dat er iets aan het verergeren is? Ik maak me stilaan zorgen. Ik ben al twee maanden geen tampons meer aan het gebruiken omdat deze wel voor droog bloed kunnen zorgen.
Ik weet dat ik mijn dokterangst moet overwinnen, maar nu voelt het al fijn om mijn verhaal te delen.
Er vindt natuurlijk geen ovulatie plaats als je aan de pil bent. De tussentijdse afscheiding is op zich niet vreemd bij pilgebruik. Ga toch maar eens naar je huisarts en overleg even of een andere pil het probleem zou kunnen oplossen.
Help ik heb sinds 2 dagen ineens iets bruins in mijn vagina en onderbroek. De dag voordat het begon kreeg ik hele erge kramp in mijn buik. Ik ben nu 14 en ben nog niet ongesteld geweest. Ik durg het niet tegen mijn ouders te zeggen, wat moet ik doen?
Lijkt erop dat je menstruatie er aan zit te komen. Ik zou er toch maar even met je moeder over praten. Het is niets om je voor te schamen hoor.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
hooii,
ik heb sinds gisteren toen ik naar de wc ging ondekt dat ik allemaal bruin spul in mn onderbroek had het leek wel als of ik in mn onderbroek had gepoept. is dit erg? ik maak me grote zorgen want ik heb gelezen dat het ook een soa kan zijn ofzo? En ik ben ook nog nooit ongesteld geweest!! En ik durf t niet tegen mijn moeder te vertellen!!
xxx
14 jarig bezorgd meisje
Een soa krijg je alleen als je onveilige seks hebt gehad. En dan zijn er andere klachten dan alleen maar bruine afscheiding.
Het meest voor de hand liggend is dus dat je menstruatie er zit aan te komen. Dus praat er met je moeder over en zorg dat je maandverband bij de hand hebt voor als dat nodig is.
Oke bedankt! Ik heb nog nooit seks gehad. Dus dan kan het dus geen soa zijn. Ik denk dat ik dan bijna ongesteld word.
Nog bedankt!!
xx
Hey ik ben een meisje van 12. Ik heb de witte vloed maar sinds vandaag is het bruin. De witte vloed is voor de ongesteldheid heel normaal en geeft aan, dat je binnen kort of over twee jaar ongesteld wordt. Maar van dat bruine weet ik niet.
Je eerste menstruatie zit er dus aan te komen. Praat er met je moeder over.
Hallo,
Ik ben 14 en ik zou gister ongesteld moeten worden. Ik heb nu sinds zaterdag morgen bruine afscheiding, wat betekend dit? Ik heb nog nooit seks gehad dus ik kan ook niet zwanger zijn ofzo.
Bedankt!
Bruine afscheiding is in de regel nog wat oud bloed dat uit je baarmoeder wordt verwijderd. Dat is verder niet ernstig en je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Ook dat je menstruatie iets later komt dan gedacht is verder ook geen probleem.