Ik ben toen ik klein was geduwd, waarbij een stuk van mijn voortand er af was gebroken. Hier hebben ze toen een nep stuk opgezet. Jaren van niet goed mijn gebit verzorgen heeft ervoor gezorgd dat hij er recent af is gevallen.
Aangezien deze aan het rotten was (overigens zit er nog een deel van de originele tand, wel rot) heeft het ook de rest van mijn gebit aangetast.
Nu weet ik dat ik er pas te laat wat aan laat doen, maar dat lag aan mijn instelling van de afgelopen jaren.
Nu ben ik eindelijk weer op het "goede pad" alleen heb ik dus een waardeloos gebit met een halve tand die ontbreekt. Ik moet begin komend jaar op stage, en dan zal het natuurlijk ter sprake komen.
Ik zoek mensen die mij kunnen adviseren qua zorgverzekering over het oplossen. Ik zelf zat te denken aan alles laten trekken en een kunstgebit, als ben ik daar nog redelijk jong voor (21). Alleen is nu de vraag bij welke zorgverzekering ik dan het beste terecht kan, want geld speelt een gigantische rol. Ik woon niet thuis en alles moet dus uit eigen zak komen, en als student blijft er maandelijks niet veel over.
Is er dus een goede zorgverzekering/verzekeraar voor mijn probleem? Het liefst natuurlijk alles vergoed dat ik alleen het stuk eigen risico moet gaan betalen. Ik ben nog steeds geen fan van tandarts en dergelijke, dus hopelijk met volledige narcose.
Alvast heel erg bedankt iedereen.