Beste
Ik heb een redelijke tandarts angst ontwikkeld... hoewel ik enorme pijnscheuten heb momenteel en ik altijd in mezelf zeg "morgen bel ik" komt het er nooit van 🙁
Het is zover gekomen dat ik momenteel voor iedere maaltijd 3 permacol 500 neem (dafalgan 500)ter voorkoming. Weet niet hoe het zit in Nederland (België hier) maar mss is dafalgan daar ook op de markt ?
Nu het ergste vindt ik de verdoving... sinds men twaalfde tot men 24ste ben ik niet naar de tandarts geweest... toen na erge pijn toch 1x een tand laten trekken en die verdovings spuit deed toch enorm zeer... ze hebben 4x moeten spuiten voor ik de trekking zelf niet meer voelde.. (de 3de en 4de spuit voelde ik gelukkig totaal niet meer)
Nu mijn vraag, hoe kan ik verdoven voor de spuitverdoving ? Als ik 3 of 4 dafalgan 30 minuten op voorhand neem zal dit helpen ? of werkt pijnstillers niet tegen zulke physieke pijn?
Ik wil echt van die tand af maar alles zou vele makkelijker zijn als ik wist dat de spuit geen zeer zou doen
Degene waar ik hier mee over heb gepraat doen nogal spottend van "ale ne prik doet toch niet zo veel zeer ?" ... bij de apotheek vroeg ik of ik pijnstillers op voorhand mocht nemen en zijn antwoordt was "je gaat wel een spuit krijgen voor te verdoven ze" .. ben er maar niet verder op ingegaan want als ik ging zeggen dat ik eig een verdoving voor de verdoving wenste zou ie waarschijnlijk weer raar opkijken... het is nu 5 jaar sinds de trekking van die vorige tand.. de volgende moet er echt uit 🙁