Zo te lezen zijn er erg veel mensen die blijvende en soms langdurige pijn hebben na het trekken van vooral wijsheidstanden. 9 jaar geleden heb ik 6 weken hevige pijn gehad met meerdere ingegrepen aangezien ik een infectie had gekregen op de bloedprop.
Vorige week maandag helaas de andere 2 verstandskiezen laten verwijderen aangezien ik op latere leeftijd voor blokjes wil gaan en deze eruit moesten zodat mijn tanden genoeg plaats hebben om ze recht te krijgen. Helaas op 10 dagen tijd all 2 keer terug op controle geweest bij kaakchirurg aangezien ik nog altijd niet zonder pijnstillers kan (al 2 maal miserie met de onderste tand gehad). De eerste consultatie zei de arts dat het een ontsteking door voedselresten was en kreeg ik antibiotica mee en een spuitje om dagelijks de wonde uit te spoelen. Aangezien ik deze week gaan beterschap had ben ik vandaag terug mogen gaan en zou er een kans bestaan dat ik kaak osteonecrose zou hebben maar ik moet nog een week afwachten. De arts gaf aan dat dit de oorzaak zou kunnen zijn omdat ik roker ben. Vanaf de ingreep heb ik wel geen sigaretten meer aangeraakt zoals ze aanbevolen hadden. Ik hoop dat dit niet het geval is want dit is weinig of niet behandelbaar. Alleszins vind ik dat ze de mensen beter moeten informeren ivm mogelijke complicaties wanneer verstandskiezen getrokken worden. Tand-/ botpijn zijn 1 van de meest onverdraaglijke pijnen die er bestaan. Had ik het op voorhand allemaal geweten hadden ze blijven zitten en had ik de beugel/blokjes plannen gelaten voor wat het was. Veel succes iedereen en spoedig herstel. Aan diegene die ze nog willen laten uitsnijden, denk er 2 keer over na als ze verder geen last geven 😒
Ik herken dit zo erg
Ook 3 maanden geleden kies boven achter getrokken
3 maanden geen last maar nu Pats boem last waar de kies heeft gezeten ..wang voelt licht verdoofd aan
Ook lichte druk .
Dus terug kaakchirurg
Foto gemaakt na gekeken ...maar zien niets ...
Wel vermoed ze dat mijn tandhals bloot licht van de kies er naast omdat mijn tandvlees nog niet goed hersteld is
Ben ook zelf bekend met aanzichtspijn..heb daar medicatie voor maar ook dat helpt niet
Ook al huisarts geweest deze vermoet dat de zenuw geïrriteerd is boven de getrokken tand ...
Mijn wang voelt tintelend en verdoofd boven en onder lichte druk ook ...
Heb voor dat de kies getrokken werd ook maanden deze klachten gehad dus eigenlijk is er niets veranderd nu ...
Heb scan gehad niets te zien
Neuroloog geweest kan niets vinden
Enz enz
Ik weet het ook even niet meer
Wel vreemd dat vanaf de kies getrokken werd ik 3 maanden geen last had ...en Pats boem daarna weer die pijn
Dat gebeurt zo vaak bij vrouwen. Het is dan een depressie, stress, spanning, solk, enz. Bij mannen hoor je dat niet. Die krijgen een onderzoek of worden doorverwezen. Erg gewoon...
Ik heb na 6 jaar soms nog steeds last van die plek waar die kies heeft gezeten.
Na de extractie ook heel erg lang heel moe geweest kon bijna niet meer werken.
M’n tandarts gaf aan dat dit niet kan heel vreemd uiteindelijk hebben ze ook het ligament niet weggesneden.
Dan kan soms de kies niet dichtgroeien en er een ontsteking holte ontstaan.
Weet ook niet of ze dit überhaupt ergens doen in Nederland mijn tandarts had er nog nooit van gehoord zij ze.
Hallo, ik 26 jaar en wou graag een kunstgebit voor boven en onder, alleen na dat de verwijzing van de kaakchirurg rond was en toen ik er was al gelijk zag dat het enorm druk was en het al half uur uitliep en er nog veel mensen in de wacht kamer zaten, was ik eindelijk aan de beurt.
daarna nog eens 20 minuutjes op de stoel gezeten en wachten tot meneer eindelijk ging kijken in mijn mond.
Dat was al niet eens nodig zij hij direct al toen ik tegen hem praatte vanaf een afstand ((ooh ik zie het al jij bent een knarser) dat ga of kan ik niet trekken en begint met een mooi verhaal over een ( tand expertise centrum) die kunnen mijn hele gebied weer super mooi krijgen bla bla bla.. mijn Tanden zijn zo erg versleten door het knarsen dat je ze Beina niet meer ziet als ik lach en ha overal gaatjes en Beina alles was al meerdere keren opgevuld door afgebroken stukjes maar volgends die kaakchirurg was dat de enige optie en met een mooi verhaal heb ik me laten wegsturen wat in totaal na lang wachten in de wachtruimte en daarna nog 20 minuten op een stoel liggen was ik daarna binnen 2 minuten al weg zonder dat hij even goed mijn mond vanbinnen beken heeft maargoed …. Aantal weken laten krijg ik een brief van dat (tand expertise centrum) alleen al voor die verwijzing zou het me al Beina €100 kosten en niks word vergoed dus reken maar uit hoeveel dat gaat kosten dat is heeft hij van te voren nooit verteld dus ik ga na een tijdje weer terug naar mijn tandarts en leg dit verhaal voor.
hun hadden ondertussen ook al reactie van de kaakchirurg dat hij mijn tanden niet wou trekken doordat ik een tandenknarsen ben maar de tandarts heeft zelf mijn gebid bekeken en het was overduidelijk dat alles er uit moet het waren alleen nog maar stompjes zeemaar daar had dat tand expertise centrum nooit wat mee
Kunnen doen, maar zonder dat dat tand expertise centrum mij ooit gezien heeft zelfs niet mijn tanden heeft bekeken krijg ik zelf nog een rekening. Van hun van Beina €100 euro
Mijn tandarts vond zelf ook dat mijn gebid niet meer te redden valt dus de kaakchirurg heeft mij gewoon weggestuurd omdat hij het veel te druk had.
Na overleg met
Mij tandarts die echt geschrokken was van de staat van mijn tanden vooral in de bovenkaak zal zij zelf de behandeling doen van de volledige bovenkaak alle tanden te trekken
Toen de dag was aangebroken dat. Ze alles zou gaan trekken stond er 30 minuten voor (zo klaar zou je denken) Beina al mijn tanden waren door het knarsen heel sterk geworden ofzo en in mijn kaakbot gedrukt of zo iets dus met andere woorden niet los te krijgen met al haar kracht en wat ze ook deed kwam Beina geen beweging ik ondertussen waren ze met 2 man bezig met al hun gewicht aan die tand te trekken of drukke. er nog geen een tand uit en het half uur was al lang voorbij en de tandarts was al echt chagrijniger aan het worden haar handen waren verkrampt en bla bla bla want er alle andere mensen moesten verzet worden en ondertussen gaat ze ook nog eens 15 min mt aan andere patiënt bezig kompt ze terug dat ze een andere stoel
Klaarmaakt word voor mij voor Chirurgie met een of Ander chirurgisch water erin ofzo dat duurt me nog eens 20 minuten en na een hoop gezeur gaat ze daar zelf de chirurgie behandeling doen dus me hele tandvlees opengesneden sommige kiezen in 3of4 stukken geslepen zodat ze het per wortel er uit kan trekken en hoektanden zij ze wel 20 minuten per tand mee bezig geweest met alleen maar boren en slijpen en dat ook bij die andere hoek tand en heel veel andere tanden ook eruit geslepen toen het Beina klaar was lag ik daar al bein 4 uur inplaats van 30 minuten ik merkte dat de tandarts er ook helemaal door was en hebben na al dat slijpen enzo voor mijn gevoel totaal niet goed de wonden gespoeld alleen even snel beetje water met een spuitje ertegen aan en zo snel mogelijk dichthechten alles ging de eerste week wel goed alleen na 2 weekjes ongeveer voelde ik overal harde stukjes bij het tandvlees ik dacht dat hoort zo maar toch goed voelen zijn het allenmaal botsplinters en dat doet heel veel pijn als die in die wonden zitten heb ze er zelf een paar dan losgemaakt en eruit gehaald maar ik maak daarvoor juist een afspraak voor het goed te laten nakijken omdat het ook pijn doen kom ik op mijn afspraak AAN krijg ik niet mij tandarts maar die tandprothese expert ofzo die daar over gaat die kijkt en zegt ooh ik zie het al Slijpt dat kunstgebied een beetje bij maar ik zeg al ik heb last van botsplinters op die plekjes die moeten eruit zijn antwoord is: dat moet je met je tandarts overleggen daar ga ik niet over pfff ik week erna ongewoon naar de tandarts en leg alles voor hun kijken en zeggen het ziet er super mooi uit bla bla bla ik vertel ze over al die botsplinter die er uit komen zeggen hun daar kunnen wij niet zo veel mee moet er vanzelf uit gaan zweren maar nu kompt het de eerste maand heb ik er wel 10 grote stukjes uit gehaald en daarna kreeg ik een klein hard plekje bij de tanden waar ze echt geslepen hebben enzo daar met een pincet heel voorzichtig Aanraaken en het leek wel of me mond vol zat met mini harde stukjes zand ofzo zie voelde het alllenmaal splintertjes en elke
Week deer het weer pijn en beetje druk erop en kwam weer een zooitje slijpsel ofzo eruit en ik hoef maar met me vinger langs de bovenkant van mijn tandvlees te gaan waar ze het meeste chirurgieën hebben weggeslepen voel ik overal mini puntjes zitten als ik daar op druk doen Echt super veel pijn doen en dan na wat gepiel en zo is dat stukje er eindelijk uit zo klein als een zandkorrel maar dat kan enorm veel pijn doen en wanneer ik een mini stukje eruit heb gevist voel ik al in me tandvlees dat er dan gelijk weer een nieuwe splinter loskomt maar mijn vraag is nu het is al
3 maanden geleden ben al vaak genoeg teruggewerkt en hun zeggen wij zien nu niks het moet er vanzelf uitkomen maar zelf nu naar 3 maanden ben ik elke dag bezig met
Sowieso Wel 2 stukjes splinter die er uit komen zetten en dan voel ik al wanneer ik die eruit heb dat er nog genoeg (naast/onder/rondom dat kleine korreltje elke keer maar weer meer stukjes naar voren komen als ik voorzichtig met een vingen voel bij mijn tandvlees dan voel ik iets heel kleins en doet enorm pijn daardoor kan ik niet
Met me gebid in eten dus dan maar op die plek waar die bot restjes zitten poneren in een keer het er voorzichtig uit te trekken dan als het er uit is is de pijn helemaal weg maar dag erna zitten er dan vaak wel weer ergens anders zo’n plek ik heb Hier al 3 maanden last van elke dag en word er echt knetter gek van
ZIJN ER MENSEN die het zelfde probleem heeft gehad zoals mij en mij wat informatie kunnen geven wanneer het bij jullie helenlaaal genezen is of mij tips kunnen geven wat ik hier aan kan doen
Heb geen directe ervaring hiermee, maar heb wel eea over gehoord, misschien dat een ander hier wat meer over kan vertellen?
https://sordent.nl/products/roeko-endo-frost-koude-spray-cold-spray-munt-200-ml