Goedenavond!
Ik vertel mijn verhaal in een notendop: al jaren vermoeide kaken. Dat wist ik ivm kaakklemmen. Ooit een gaatje gevuld, ging nirt meer over, ik ging verhuizen, dus andere tandarts. Daarmee erheen gegaan, niks ad hand. Dit is ruim een jaar zo door gegaan, uiteindelijk had ik weer een afspraak, zat nog niet id stoel of ik hoorde dat ik een wortelkanaalbehandeling moest.
Die gedaan, lange na pijn. Ging niet over, na maanden verschillende tandartsen en kaakchirurgen gezien te hebben, wortelresorptie. Kies moest eruit want er zat niks anders op, inmiddels was het 2021. Ik mis dus kies 26, nu heb ik tot op de dag van vandaag anno 2024 nog steeds pijn. Ik heb tintelingen in mijn gezicht, een eindeloze zeurende pijn. Daar is niks over te vinden.
Mijn eigen bevinding was dat door t klemmen onder andere er teveel druk komt op 25, de premolaar. Uiteindelijk bij gnatholoog gekomen, die beaamde dat. Ik had een plastic bitje van online, die mocht ik absoluut niet meer gebruiken want hierdoor kan je een verkeerde beet krijgen, die had ik al want alles is gaan schuiven, spalk was er al uit en nu dus ook een kies.
Ik heb ook al die tijd aan 1 kant moeten eten, nu forceer ik mezelf om wel te eten aan beide kanten, het kauwen zelf doet niet echt pijn maar daarna krijg ik helse hoofdpijn, zenuwpijn. Verder heb ik dat niet met bijvoorbeeld drinken. Misschien is mijn tandvlees teruggetrokken? Want ik ervaar ook zenuwpijn aan het tandvlees tussen kiesje 25 en 24.
Kortom een heel scala aan pijn, zo erg dat het letterlijk mijj leven beheerst. Ik kan niet werken, mijn privéleven lijdt eronder en zo verder.
Ik heb nog geen behandeling gehad van gnatholoog, maar door alle mensen die ik gezien heb heb ik nog weinig vertrouwen dat het goed komt. Niemand weet exact wat het is. Mijn kiesje is erg overbelast, hij was zelfs een beetje beweegbaar (inmiddels niet meer) heb elke dag gespoeld met kokosolie (geen idee of dat t wondermiddel was) maar ineens zit die weer vast.
Heb alleen nog steeds die erge hoofdpijn na het eten, en die mega zenuwpijn na flossen, ook überhaupt als er eten of iets tegen aan komt. Die hele linkerkant van mij doet zo’n pijn.
Ohja, mijn kaakbot/jukbeen thv de getrokken kies 26 doet nog steeds pijn, het voelt beurs alsof t een botbreuk is. Daarnast tintelt mijn gezicht bijna de hele dag, iedereen zegt: geen ontsteking niks. Ookal ben ik bang dat ze t weer over t hoofd zien net als de vorige keer en ik straks al mijn tanden verlies. En het tandvlees tussen 25 en 24 doet echt heel erg pijn! Het tintelt trouwens niet als ik rook, maar ik wil niet roken want dat is slecht. Maar soms doet alles zo’n zeer dat ik toch maar grijp naar een sigaretje.
Ik ben echt moedeloos ervan en ben bijna depressief omdat ik zoveel pijn heb, dit duurt allemaal al 2/3 jaar. wat mij het ergste irriteert is: iedereen heeft wel eens pijn, oorzaak en oplossing. Maar bij mij niet… is er dan letterlijk niemand met mijn probleem? Het lijkt steeds erger te worden.