Beste iedereen,
Een aantal maanden terug (+- 2 maanden) met het voetballen door mijn knie gegaan.. Kon de volgende dag niet strekken/buigen of zelfs lopen. Week daarna naar de huisarts geweest en zij vertelde dat het tijd nodig had en waarschijnlijk niks ernstigs was.
Ongeveer na 6 weken weer begonnen met voetballen en bij de eerste wedstrijd in de warming-up er meteen weer doorheen.. Weer naar de huisarts (dit keer een andere) en hij vertelde mij dat ik waarschijnlijk kruisbandletsel had opgelopen. Doorgestuurd naar de orthopeed in het ziekenhuis en hij verwachtte meniscusletsel en dus geen kruisbandletsel, wel moest ik nog door de MRI voor de zekerheid.
Vanochtend de uitslag van de MRI scan gekregen. Uit de scan blijkt dat ik zowel mijn voorste kruisband als binnenste meniscus gescheurd heb :(. De orthopeed adviseerde mij om gedurende zeker 3 maanden met een sportfysiotherapeut te gaan trainen, wellicht dat ik daarna weer zou kunnen voetballen. Ik heb in het dagelijks leven weinig tot geen pijn/last van instabiliteit.
Mijn vraag: is dit de juiste manier? Ook met het oog op een toekomstige baan (ben nu nog student) waarbij ik fysiek in goede staat moet zijn.. Heb je met een operatie niet meer garantie op beter herstel? Ik ben erg bang dat ik na die maanden van herstel met een fysiotherapeut weer een terugval krijg..