Beste iedereen,
Afgelopen zaterdag heb ik tijdens het voetballen een blessure opgelopen aan mijn knie en ik heb hier enkele vragen over.
Na een luchtduel tijdens de wedstrijd (na +- 70 minuten, op kunstgras) ben ik op mijn rechterbeen terecht gekomen waarna deze overstrekt/verdraaid is. Ik hoorde een duidelijke 'knak' (soort gelijk geluid wanneer iemand zijn vingers knakt, ook toeschouwers hoorden het) vanuit de knie komen en had meteen erge pijn. Ik ben vervolgens gewisseld en heb de resterende 20 minuten uitgekeken met een ice-pack op de knie.
Na de wedstrijd bij de fysio van de club gelegen. Deze heeft enkele tests (met het oog op kruisbanden e.d.) uitgevoerd en er bleek niet veel ernstigs aan de hand te zijn volgens hem. Alleen het volledig strekken en buigen van de knie lukte niet.
Dezelfde nacht heb ik van de pijn niet kunnen slapen. De pijn werd steeds erger en de knie werd een stuk stijver. Waar lopen de eerste uren na de blessure nog 'redelijkerwijs' mogelijk was, kon ik die 's nachts niks meer. De dag daaropvolgend was de situatie nog gelijk. Lopen was zo goed als onmogelijk omdat de knie veel pijn deed bij het strekken en buigen. Daarnaast straalde de pijn door naar de kuit, pijn die je ook ervaart als een spier erg stijf is.
Nu is het dinsdag en kan ik iets beter lopen. Ik ervaar veel stijfheid als ik bijvoorbeeld 15 minuten heb gezeten. Ook de kuit is dan zeer gespannen en dit gaat er geleidelijk aan uit. Volledig strekken en buigen gaat nog steeds gepaard met pijn en is niet mogelijk. Ik voel vooral pijn aan de buitenkant van mijn knie. Traplopen (vooral naar beneden) doet ook pijn en soms schiet ik als het ware door de knie heen (bijv. bij het lopen op ongelijke grond zoals voetbalvelden die vertrapt zijn).
Is het nodig om mijn knie alsnog te laten checken door de huisarts of evt. in het ziekenhuis, ondanks dat mijn fysio zegt dat het meevalt? Zoals gezegd is de situatie al flink verbeterd in vergelijking met afgelopen zondag.
Vriendelijke groet,
Erik
Ik zou er toch even mee naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen. Het zou toch kunnen dat er iets is beschadigd. Het gewrichtskapsel of de meniscus.