Dag allemaal,
Ook ik heb een blessure opgelopen tijdens het sporten en had graag wat meer informatie gehad wat het zou kunnen zijn vooraleer ik de dokter een bezoek breng.
Eventjes de situatie schetsen. Vorige week tijdens de opwarming van een voetbalmatch wat springoefeningen gedaan waarbij ik slecht ben neergekomen. Mijn voet raakte de grond, maar het was alsof mijn lichaam wat achterkwam en zo is er iets in mijn knie geschoten. Op het eerste zicht was het niet zo erg en kon ik het er wat uitlopen. Heb daarna ook de hele voetbalmatch gespeeld waarbij ik er zo goed als geen last van had. Dan 10 minuten na de match (na even stilzitten) veel pijn aan mijn knie en kon ik alleen maar manken. Ik kon mijn knie niet heel strekken en het deed nog meer pijn als ik mijn knie probeerde te plooien. Daarna een week gerust waarbij het elke dag beter en beter ging. Na 6 dagen was het zo goed als over, alleen wanneer ik mijn knie volledig probeerde te plooien (vb voor stretchen van dijspier) was ik het nog wat gewaar. Dan toch opnieuw een volledige match gevoetbald en opnieuw na 10 minuten stilzitten na de match heel dezelfde situatie. Het is geen pijn op een bepaalde plaats, maar wat gespreid ter hoogte van de knie.
Dus wat ik zou willen weten: Zou het voldoende zijn om nu 2 weken te rusten (in plaats van 1 week) of eventueel meer, of denken jullie dat er toch een verrekking of scheurtje of iets in die aard aanwezig zou zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Vriendelijke groeten