Is er iemand die wat oefeningen weet voor mijn enkel in de tussentijd? Want ik heb nu examens, dus ik kan ten vroegste binnen 3 weken naar dat sport medisch centrum.
Zwemmen bijvoorbeeld. Of evenwichtsoefeningen (staand, op één been en op twee benen), of met het goede been heen en weer zwaaien terwijl je met de andere voet (en enkel) probeert te blijven staan. In ieder geval oefeningen die de enkel maar zeer weinig belasten. Zogenaamde isometrische oefeningen waarbij de spieren wel werk verzetten, maar de gewrichten niet overmatig belast worden.
Hartelijk bedankt! Morgen een schema opstellen, en hopelijk helpt het iets, zoniet denk ik toch dat ik eens naar het sport medisch centrum ga gaan.
eerst een second opiniun dan pas oefeningen doen! niets doen wat pijn doet, probeer hem alleen soepel te houden.
en maak die afspraak vast, dan weet je zeker dat je er terecht kan.
succes, Brenda
Zonder betrouwbare diagnose is het niet mogelijk de juiste behandeling te bepalen. Eerst de enkel laten controleren door een arts, en aan deze arts een behandeladvies vragen. Juist bij het risico op pseudoartrose is dit erg belangrijk.
Hey, vandaag op school door mijn voet gezakt. Meteen naar spoed gegaan. Opnieuw foto's laten pakken, maar hier was niet echt iets op te zien. Enkel is blauw en dik en ik kan er echt niet op staan... Basketten volgend seizoen lijkt er niet echt in te zitten... Heeft er iemand een idee hoe het komt dat ik door mijn voet ben gezakt en wat er kan zijn, en of dit iets te maken heeft met die barst in mijn groeischijf in november?
Dit lijkt los te staan van de fractuur in de enkel. Mogelijk is destijds, toen je je enkel gebroken hebt, ook iets gebeurd met de enkelbanden. Wat is hiervan bekend?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Over ligamenten is er nog niets gezegd. Kan het daar iets mee te maken hebben? En is het dan normaal dat ik daar na 6 maanden nog steeds last van heb?
Hey 🙂
Even voor de misschien nog nieuwsgierige mensen :
Vorige week naar het sport-medisch centrum geweest.
Eerst enkele onderzoeken, wat vragen naar hoe, wat en wanneer het gebeurt is, en dan besproken voor verdere stappen.
Het probleem lijkt inderdaad los te staan van de barst in de groeischijf en heeft te maken met de ligamenten. Men denkt dat ik in november mijn een of meerdere ligamenten in mijn voet moet bijna volledig doorgescheurd hebben.
Aangezien ik hier niet voor ben behandeld, is daar ook geen aandacht naar toe gegaan, en ligamenten zijn fragiel.
Ik had dus wel degelijk kind moeten hebben.
Op dit moment bezig met verstevigingsoefeningen!
Ik ben heel blij dat ik eindelijk weet waardoor dit veroorzaakt wordt/werd.
Nu kan ik mij volledig concentreren op het herstel en misschien volgend jaar opnieuw gaan basketten!
Bedankt voor de tips en info!
Groetjes Janne
Goed nieuws! Wat goed dat jouw klachten serieus hebt genomen en naar de beste hulp hebt gezocht. Veel mensen blijven maar doorlopen als ze klachten hebben tot het echt te erg is. Bij jou ging het niet over dus moest er wel iets aan de hand zijn. Nu weet je wat er aan de hand is. Heel fijn voor je.
Hey, ik lees dit nu pas.
Fijn dat je mijn tip hebt opgevolgd en ook nog met resultaat!
Veel succes met je verdere sportloopbaan. Zal nu vast wel lukken!
Hallo, na eindelijk gevonden te hebben wat er aan de hand was, en na 2 weken kine, leek het allemaal weer goed te gaan.
Ik mocht 5 dagen geleden terug beginnen met lopen, maar dit is niet gelukt. Enkel weer blauw en dik, en ik kan er weer niet meer op steunen. De dag daarna meteen terug gegaan naar het sport medisch centrum, en na tal van Onderzoekn stonden ze voor een groot vraagteken. Afgelopen dagen alleen maar testen gedaan maar niemand kan zeggen wat er juist scheelt. Ligamenten terug helemaal in orde dus daar kan het niet aan liggen.
Herkent iemand hier iets in? Want ik word er stilaan zot van!
Wat kan het toch zijn? Ik word er echt zot van! Ze hebben echt al meerdere röntgenfoto's genomen, en zelfs al een scan gemaakt, en ze vinden niks! Ik kan echt niet steunen! Als ik steun, zou ik bijna kunnen flauwvallen van de pijn! Wat is er toch aan de hand?