Ik heb mij in november geblesseerd tijdens het basketten. Er zat een barst in de groeischijf van mijn enkel. 4 weken in een gips gezeten , en na 2 maanden mocht ik weer sporten. Maar ik heb er nog steeds veel last van, en ik heb nooit echt terug kunnen sporten. Is dit normaal?
of het normaal is weet ik zo niet, kan de schade niet beoordelen.
maar dit verdient serieus aandacht, dus zorg dat je bij een goede orthopeed komt!
groetjes, Brenda
Hey , vandaag terug geweest naar het ziekenhuis voor een controle.
De dokter zei dat dit normaal niet gebeurt, maar dat ik mij niet te veel zorgen moet maken. Maar dit doe ik wel, want ik heb dit seizoen al amper kunnen basketten, en ik zou volgend seizoen graag volledig willen spelen, maar zoals het er nu uitziet gaat dit echt niet lukken... Moet ik gewoon naar de dokter luisteren En mij niet te veel zorgen maken? Want ik ben er echt niet gerust in.
Ik zou vertrouwen op de arts die jouw medisch dossier kent en die jou behandeld heeft, maar als je blijft twijfelen, zeker nu het herstel niet volgens prognose is, zou je een second opinie kunnen overwegen. Houd je je wel aan de revalidatie adviezen die gelden bij dit soort fracturen? Welke zijn dat in jouw geval?
Geen revalidatie adviezen gekregen. Na mijn gips ook niet. Ook nooit naar een kinesist geweest, omdat de dokter zei dat dit niet nodig was.
Heeft de dokter dit expliciet gezegd? Is dit dezelfde dokter die zegt dat je normaal geen problemen hebt na een enkelbreuk? Ik zou naar een andere dokter gaan!
Ja, hij zei dat op mijn leeftijd (14 jaar) dit vanzelf terug in orde zou komen...
Ik heb nu wat opgezocht op het internet voor oefeningen voor een enkel, maar alles wat ik probeer doet echt heel veel pijn en het voelt ook echt verkeerd..
Is dit een zogenaamde Salter-Harris fractuur? Hierbij moet je goed opletten dat juist de groeischijf onbeschadigd blijft!
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Welke oefeningen kan ik hier dan voor doen? Want ik wil echt terug kunnen sporten, en liefst zo snel mogelijk..
bespreek het anders even met je huisarts, misschien wil je een second opiniun?
groetjes, Brenda
Heel raar dat je daar na een half jaar nog steeds zoveel last van hebt. Normaal is de pijn na 2 maanden zo goed als weg. Ook al is je groeischijf heel erg beschadigt, dan nog heb je daar niet zoveel last van. Als je groeischijf erg beschadigt is, ga je alleen veranderingen merken in je groei, maar dan ga je niet nog zoveel pijn hebben. Misschien moet je eens opnieuw foto's laten trekken want dit is echt niet normaal.
Groeten
Waar is er een sport medisch centrum? Ik woon in Vlaams - Brabant dus liefst zo dicht mogelijk.
Antwerpen dichtbij genoeg?
http://www.maguza.be/dossiers/p/artikel-dossier/sportmedisch-centrum-s-p-o-r-t-s