Hallo allen,
Ik ben een jongen van 21 en ik fitness nu 3 jaar. In het verleden 8 jaar gevoetbald en 2 jaar wedstrijdzwemmen gedaan. Maar nooit heb ik aan dopingsmiddelen gedaan of andere anabolen. Wanner je eenmaal de sportschool ingaat kom je mensen tegen of hoor je mensen praten over anabolen en andere middelen. Dat wekte nieuwschierigheid bij mij op. Ik heb mij dan ook erg verdiept in anabole steroiden en wil die vermijden. Sinds ik klein was heb ik altijd moeite gehad om van overollig vet af te komen. Ik ben 1,77m 78kg en rond de 17% vet. Nu is mijn voornaamste focus om extra vet te verliezen. Natuurlijk is voeding op de 1e plaats en goede training/cardio. Maar ik ben onlangs clenbuterol tegengekomen en dat schijnt te helpen bij de verbanding van vet door je lichaamstemperatuur te verhogen en je zuurstof beter door je lichaam heen te laten gaan. Ik ben me ervan bewust dat dit een astmamiddel voor paarden is. Maar mijn voornaamste vraag is: Hoe schadelijk is clenbuterol? En is het aan te raden? Let wel, ik ben niet van plan om het te gebruiken. Net zoals mn keus om geen anabole steroiden te gebruiken wil ik mij informeren over dit 'product' om zo een bewuste keus te kunnen maken.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Mahir
Clenbuterol is dat een medicijn is dat in Nederland enkel wordt voorgeschreven aan paarden met ademhalingsstoornissen zoals astma. Dit zorgt ervoor dat de spieren zich meer ontspannen waardoor er meer lucht in de longen terecht komt. Dus ook meer zuurstof in het bloed. In die zin werkt het dus precies als doping, Zoals salbutamol. Vergelijkbaar middel voor mensen met astma. Aan vetverbranding doet het middel helemaal niks.
Een aantal redenen om het middel niet te gebruiken:
Het heeft negatief effect op je hartspier, je krijgt last van trillende en bevende bewegingen, het zorgt voor een langdurig verhoogde hartslag, voor een langere periode werkt het niet , je krijgt zweetaanvallen , het kan de vruchtbaarheid verminderen, het kan leiden tot misselijkheid en hoofdpijn, je krijgt last van vochtverlies .
Bedankt voor de info!
Dan weet ik genoeg, geen veilig spul. Laat het links liggen en dan maar beter op mn voeding letten en meer cardio toepassen
Belangrijk voor de vetverbranding is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren helpen je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid helpen te verbeteren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, chroom, vitamine B en D en omega 3. Je kan op internet eens wat opzoeken over insulineresistentie en wat er aan te doen. En over intermittent fasting. Een medicijn geeft vaak bijwerkingen.