Beste,
Ik zit al 2 jaar met gespannen spieren in mijn rug, schouders en nek. Het gaat van kwaad naar erger. Regelmatig krijg ik verkrampingen, gevoel alsof er prikkeldraad in mijn rug zit, stekende pijnen en verminderde mobiliteit. Ik heb van alles geprobeert; ontstekingsremmers,kine,massages, acupunctuur, osteopathie, en nu dry needling. Ik neem dagelijks een hete douche (ook wisseldouches). Niets lijkt effect te hebben buiten dat het voor een dag of 2 wat verzachtend is. Ik heb mri scan laten nemen en niets op aan te merken. Dokters en kine zeggen dat het komt door stress en dat ik me moet leren ontspannen. Maar daar ben ik niet mee geholpen.
Ik ben een man van 25 jaar 1m84 en weeg 93kg. Ik doe al sinds jongs af aan sport. 6 jaar judo, 2 jaar voetbal, 7 jaar thaibox en sinds mijn 18e ben ik beginnen met fitness (bodybuilding). Ik ben nooit langer dan 4maanden gestopt met trainen (minstens 3x p week). Maar sinds ik deze rugklachten heb gaat het niet meer.
Ik zit nu met de volgendr vraag;
Kunnen steroiden (anabolen) een postief effect hebben op mijn klachten? Zo ja, welke zou ik dan best nemen?
Ps: ik ben altijd al voorstander geweest voor naturel sporten. Alleen voel ik me in een hoekje gedreven door mijn klachten. Uiteraard zal ik deze dan op een verantwoorde wijze gebruiken in overleg met een arts.
Alvast bedankt:)