Beste forummers,
Sinds een aantal weken loop ik plotseling met een aantal lichamelijke klachten die me wat zorgen baren, helemaal omdat ik normaal eigenlijk zelden ziek ben. Het begon op een ochtend toen ik wakker werd met een tintelend verdoofd gevoel in het linkerbovenbeen en de linkerbovenarm. Ook moest ik ineens veel vaker plassen dan normaal. Ik heb toen de huisarts bezocht en deze heeft bloeddruk gemeten. Die was oke. Verder is er bloed afgenomen en getest op glucosewaardes en gehalte vit. B12. Dit was ook oke. De huisarts denkt nu dat stress ten grondslag ligt van de klachten. Ondertussen zijn we 2 weken verder en heb ik al wat extra klachten gehad die de revue zijn gepasseerd zoals
Misselijk zenuwachtig gevoel in maag
Vastzittende nek / schouder
Veel plassen
Verdoofd slap gevoel bovenbeen (links)
Verdoofd slap gevoel linkerbovenarm
Koude handen en/of voeten
Slapeloosheid
Bij vlagen een bang/angstig gevoel
Gevoel van buiten adem zijn bij lichte inspanning
Neiging tot staren bij autorijden
Al met al geen pretje. Ik ben afgelopen week weer bij de huisarts geweest en die denkt nog steeds aan stress gerelateerde klachten. Ik weet het niet zo zeker. In mijn familie zijn momenteel wel wat spanningen door medische oorzaken, maar ik voel me verder niet gestresst. Verder zou je denken dat lichamelijke klachten door stress na 4 weken geleidelijk wel zouden afnemen. Ik ben trouwens 35 jaar en sport 1x per week (zwemmen). Ik rook niet en drink met mate. Zijn er hier mensen met vergelijkbare symptomen die voor mij wat duidelijkheid hebben?
Het zouden stress gerelateerde klachten kunnen zijn, ook al ervaar je dat zelf niet zo. Stress kan hyperventilatie veroorzaken. Hyperventilatie kan zichzelf in stand houden ook als de stress weer weg is.
Doe eens de test op
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest
Kijk hier welke klachten er allemaal kunnen optreden:
http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html
beste forummers,
sinds afgelopen nacht heb ik last van krachteloze linkerarm!Deze klacht heb ik eerder niet gehad!
kunt u me er voor informeren.
Hey,
Dat lijkt me iets om contact met je huisarts over op te nemen ipv op een forum te vragen. Gewoon even bellen, weet je gelijk waar je aan toe bent.
Groetjes Suzan
Ik denk dat het dan toch verstandig is om contact op te nemen met de huisarts
Ben je hiervoor bij de huisarts geweest? Ik heb namelijk precies dezelfde klachten als die je eerst had en nu ook krachteloze linkerarm.. hopelijk is het niks ernstigs
@Matthew
Ik zou zelf even naar de huisarts gaan,dat advies wordt niet voor niks gegeven.
De eerdere vraagstellers kunnen dezelfde klachten hebben,maar met verschillende oorzaken.
Zouden ze nog reageren, weet jij nog niet of het bij jou hetzelfde is.
Ik heb zelf ook last van een linker arm die voelt alsof hij half slaapt/verdooft is. ik ben toen naar de dokter geweest en die voelde of ik alles kon bewegen en zei dat het verder goed was, moet ik voor een second opinion vragen of moet ik deze dokter maar geloven? Het is inmiddels 3 maanden later en ik heb er nog steeds last van... Ik heb ook veel klachten zoals vincent, zoals lichte inspanning al buiten adem, misselijkheid. En ook het staren tijdens het autorijden heb ik gemerkt. Iemand die advies heeft of meer weet?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Heb je veel stress/spanningen?
Ik vind mezelf niet heel erg gestresst, op het feit dat ik bezig ben met mijn opleiding af te ronden na heb ik niet veel om over te stressen
Toch zouden het stress gerelateerde klachten kunnen zijn. Hoeveel uren slaap je gemiddeld per dag? Gebruik je medicijnen alcohol of drugs?
Ik slaap gemiddeld 7 tot 8 uiur per dag, gebruik geen medicijnen en drink wel af en toe in het weekend een biertje maar niet extreem veel ofzo. Ben wel voor veel dingen allergisch maar geen idee of dat er iets mee te maken kan hebben
Dan zou je een verwijzing voor de neuroloog kunnen vragen om dat toch te onderzoeken