Ik ben de topic starter. Ik heb sinds drie maanden ongeveer last van trillingen door met name mijn bovenlichaam, armen, schouders, rug, borstkas en Zelfs onder mijn balzak. In mijn benen in nu sinds drie a vier dagen vrijwel 24/7. Heel irritant. Verder krijg ik ook kramp in mijn benen en begin ook een soort keelkramp achtig iets te voelen.. heb jij hier ook last van en hoe lang al? Omschrijf eens wat jij meemaakt.
En ja, ik voel ook een soort stroom gevoel in mijn benen.
Ik heb er al zo'
n 2 jr last van en tussendoor goede periodes. Ik heb de samentrekkingen en het gevoel van koude rillingen of rillingen door koorts. Alleen in de benen. Ik heb meer last bij rust. Wil het liefst steeds maar lopen. Wat is het een crime om een bericht te plaatsen zeg!!
Nee niet echt...een beetje bibberig in de armen maar verwaarloosbaar
Oke, dan zal het wel iets onschuldigs zijn bij jou. Ziet het er wel zo uit als in mijn filmpje? Heb je ook vaak een soort verzuurd gevoel in je spieren?
Ja ik denk dat het onschuldig is en bij jou waarschijnlijk ook. Ik heb inderdaad ook de trekkingen die je in je filmpje ziet.En ook het verzuurde gevoel. Verder het gevoel alsof ik kippenvel heb, heel raar.
Topicstarter...Hoe gaat het nu? Ook nog zo'n last van je benen? Ben je nog naar een arts geweest of ga je nog?? Of kijk je het even aan?
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Hoi, ik ben de topic starter.
Het gaat nog net als voorheen. Ik slik nu wat magnesium, 2 pilletjes van Kruidvat Magnesium, lijkt de fasciculaties wat af te nemen. Echter zijn ze nog wel aanwezig en ook vaak in andere delen van mijn lichaam maar dan voor enkele seconden.
Ik ga de 17e naar een neuroloog, dan weet ik hopelijk meer. Mijn benen en armen voelen verzuurd en spierpijn. Misschien is het BFS - Benign Fasciculation Syndrome, zou geen ALS kunnen zijn volgens diverse mensen die al jaren last hebben van gelijke klachten, en volgens mijn Cardioloog en huisarts, omdat ALS vanunit één spiergroep in één ledemaat zou beginnen, en bij mij zit het door mijn hele lijf.. tevens is er ook nog geen echte zwakte in mijn spieren merkbaar, alleen spierpijn.
Hoe gaat het met jou?
Hai, okey ik ben benieuwd wat de neuroloog ervan vindt, laat je dat dan nog even weten?
Hier gaat het ook nog hetzelfde, gebibber en getril in de benen (beide benen). Ik heb die mangnesium ook weleens geprobeerd maar bij mij deed het niks helaas. Je bent dus niet meer bang toch? Zou ik vooral niet zijn, maar wel goed dat je voor de zekerheid naar de neuroloog gaat. Sterkte ermee en ik hoor het (hopelijk) wel!
Hallo, ik ben zeer benieuwd wat de bevindingen zijn van de neuroloog.Is er in de tussentijd misschien al wat verbetering merkbaar?
Hey! originele topic starter hiero. Ben benieuwd of je dit nog gaat lezen.
Ik ben dus bij een Neuroloog geweest, mijn hele verhaal gedaan.
Hij heeft mij vervolgens klinisch getoetst op krachtsverlies. Daar was geen spraken van zei hij. Alles zag er goed uit, de kracht en de motoriek. Enigste wat hij wel kon zien is dat ik inderdaad veel fasciculaties/spiertrillingen heb. Hij zei me dat hij zelf denkt dat het geen ALS is, omdat ik dus geen teken van zwakte heb. Fasciculaties zijn wél een symptoom van ALS, maar het minst belangrijke symptoom, zei hij.
Wat hij DENKT dat ik heb is, Benigne Kramp en Fasciculatie Syndroom (of CFS) aangezien ik ook last heb van krampen. Verder is mijn bloed opgestuurd voor verder onderzoek, want hij zit ook te denken aan eventueel ziekte van Lyme.
Ik krijg op 19 October een EMG (spiertest waarbij gekeken wordt naar de zenuwbanen en hoe die reageren op schokjes). En ik krijg ook een CT van mijn hoofd omdat ik vaak hoofdpijn heb, zekere voor het onzekere nemen.
Hij verwacht echter dat het allemaal goede resultaten worden en ik dus CFS heb. Dat is dus zegmaar een benaming voor iets waarvan ze niet echt weten wat het is en waardoor het komt, maar alleen dat het verder niet je leven in gevaar brengt.
inmiddels heb ik wat nieuwe klachten. Zo heb ik ook kramp in mijn tong gehad, en toen merkte ik dat mijn tong over actief veel beweegt als ik mijn tong wat uit steek. Ik dus gelijk weer in paniek. Volgens mijn huisarts kan dit geen kwaad maar ik hoor dat liever van de Neuroloog.. Ik moet echter weer wachten tot 19 october. Mijn andere klachten (zoals de spiertrillingen in mijn benen) blijven aanhouden maar raak er aan gewend.
Hoe gaat het daar?
Hallo, goed om nog van je te horen. Oke het lijkt er dus op dat je Fasciculaties hebt, maar daar is niks aan te doen toch? Dat lijkt mij frustrerend, dat je weet wat het is maar het niet kan verhelpen. Of vind je de klachten wel te hanteren? Hier alles nog hetzelfde, mijn benen en voeten trillen voortdurend, van binnen dan....de spierplopjes zijn wat minder nu. Soort stroom ook van binnen, heel irritant. Ben wel al naar fysio geweest maar nog niet echt met resultaat helaas.
Heb je geen last van rls.
Restless legs. En pmld
Die geven ook spier trekkingen iedere zoveel tijd.
Kriebel in kuiten en soms ook in armen