Ik heb het nu 1 jaar juist het kraken is raar maar heb geen pijn ik ben al naar de dokter geweest heb al vanal gekrege van onstekingremmers maar nog steeds niet weg zolang het geen pijn doet zoude we maar zo blijve verder sukkele zeker.
Ik heb precies t zelfde, ik train met zware gewichten ben 26 en heb dit ook een jaar of 4/5
Zit er ook al een paar jaar mee, drukkend gevoel op borst en als ik deze kraak is het weg. Je voelt wel dat er iets is aan je borstbeen doorheen de dag maar opzich heb je er geen last van. Train ook al jaren met gewichten, zal waarschijnlijk bij de meeste mensen komen door een te slechte houding. Snap ook niet hoe je onstekingsremmers zou kunnen pakken voor zoiets.. Misschien is het maar een lichte vorm bij mij.
ik heb het ook, gekregen na mijn eerste hartaanval , kan er goed mee leven maar mensen denken dat ik een tik heb omdat regelmatig mijn borst verdraai om het te laten knakken , dan is de druk weer weg.
Ik heb ook klachten van een krakend borstbeen eigenlijk wel dagelijks. Het gevoel alsof het borstbeen vast zit, druk op de borst klachten en ook bij ademhalen een beklemmend gevoel herken ik. Wanneer ik mijn schouders naar voren kantel, kraakt mijn borstbeen los waarbij een zacht krakend geluid te horen en te voelen is (alsof er een laagje vers ijs ergens vanaf knapt).
Deze klachten heb ik gekregen nadat ik jaren geleden voor de 2e maal mijn sleutelbeen brak. Toen der tijd werd er gezegd dat deze klachten mogelijk kwamen door de veranderende stand van mijn sleutelbeen, waardoor de tussenribspiertjes teveel trekken aan het borstbeen. Hoop dat iemand hier iets aan heeft :).
Goeiedag! Ik heb precies het zelfde sinds half jaar nu zelfs met ademen doet het dan pijn als ik het heb en dingen optillen of me rechter arm naar links over me borst heen en rechts visa versa hele nare stekende pijn.. ik slik niks ervoor gaat meestal na paar dagen weer eventjes weg.
Ik ervaar dezelfde klachten.
Bij mij zijn deze afkomstig van mijn scoliose.
Misschien rug eens laten nakijken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies