Johan,
hoe gaat het nu met je?
lag het aan de schildklier?
groet
Petra
Hallo allemaal,
Hebben jullie je B12 al eens laten controleren? Daar staan dit soort klachten allemaal bij.
Bij mij helpt het.
Kijk eens in het overzicht van de symptomen bij een tekort aan B12. En het is zo makkelijk. Een serie injecties met B12 doet wonderen. Verder dierlijke produkten nemen. Daarin zit B12. Een pilletje werkt niet.
Grt
Willy
Hi Niels
Ik vermoed dat het probleem bij de bloedcirculatie ligt. De circulatie gaat denk mis doordar er bloed achterblijft . Hieraan is niks te doen behalve dat je sporrcompressie kan proberen
Heb je moeite met lang staan?
Hi Niels
Ik vermoed dat het probleem bij de bloedcirculatie ligt. De circulatie gaat denk mis doordar er bloed achterblijft in de benen. Dit zou eigenlijk terug naar het hart moeten.Hieraan is niks te doen behalve dat je sporrcompressiekousen kan proberen
Je kan dit laten testen dmv de kanteltafeltest icm doppler.
Heb je moeite met lang staan?
Hallo Allemaal,
Jullie problemen lijken heel veel op dat van mij. Ik heb vanaf mijn pubertijd pijn in mijn benen gehad, vermoeide benen, en ook altijd paarse voeten. Daar ben ik wel voor onderzocht maar men vond toen niks (ongeveer 30 jaar geleden). Mijn huidige dokter wou me wel naar de psycholoog sturen, maar dat wou ik zelf niet, ik was ervan overtuigd dat het lichamelijk was. Toen vond ik op internet artikelen over myofasciale pijn. Ik was nog niet overtuigd, maar kocht wel het boek van Claire Davies. En ben zelf begonnen met masseren. Tot mijn verbazing had ik heel veel triggerpoints in mijn dijspieren, kuitspieren etc. Ik had ook elektrische stroompjes in mijn benen (zo voelde het) maar die zijn nu ook weg. Ik ben begonnen met trainen (ik had vroeger nauwelijks beweging alleen fietsen) Ik masseer me nu voor en na dat ik met dumbbels train en dat helpt echt. Ik voel nog wel wat maar dat is verwaarloosbaar.
Veel mensen hebben triggerpoints door veel te veel te zitten, en dan opeens gaan trainen, of door stress. Er zijn veel oorzaken. Je kunt ook naar fysiotherapeuten gaan die daar verstand van hebben maar jammer genoeg heeft niet elke fysiotherapeut/dokter er verstand van. Dit is de meest voorkomende oorzaak van pijn. Iedereen zou moeten weten over myofasciale pijn. Het helpt beter dan pijnstillers!
heb dezelfde verschijnselen dezelfde vervolgbehandelingen gehad geen oplossing voor probleem. De fysiotherapeut heeft wel een mogelijke oorzaak gevonden. In het heiligbeen zit een opening waardoor de beenzenuw loopt en daarnaast een spier iets met isert...?? die mag zich niet opzetten maar doet het wel bij genoemde inspanningen en drukt de zenuw tegen het bot waardoor de functie langzaam uitvalt met als gevolg pijn in de benen en vervolgens vollopen.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Aan topic starter, misschien moet je denken aan Sarcoidose. Ik heb hier ook last van gehad wat jij beschrijft, alleen ben ik er te lang mee door gelopen als chefkok.
Aan het eind was bij mij bijna alles in m'n benen ontstoken, je zag niks maar het zat er wel, pezen, botvlies, zenuwen(dunne vezel), en ook zelfs in het bot ontstekingen. Pas toen ik een dikke knie kreeg werd ik wel serieus genomen eindelijk was er iets te zien. Heeel lang onderzoeken gehad en nu na 5 jaar weten ze eindelijk wat het is.
Het komt wel meer in de longen voor dan de vorm die ik heb. Meeste mensen met Sarcoidose begint het bij longen en ogen.
Bij mij meer gewrichten, pezen en zenuwen dus dat kan ook. Het is een reuma achtige ziekte en uiteindelijk zijn de medicijnen vooral ontstekingsremmers. Ben nu weer helemaal ontstekingsvrij en ook geen medicijnen meer nodig. Snel verzuurd in de benen is gebleven.
Het is een idee het kan natuurlijk heel iets andere zijn bij jou, maar ik ben ook echt overal geweest voordat er eindelijk in de goede hoek gezocht werd.
Ik las het volgende
In het heiligbeen zit een opening waardoor de beenzenuw loopt en daarnaast een spier iets met isert...??
Weet je al iets meer hoe het heet???
Het zou mijn onderzoek kunnen helpen
Alvast bedankt voor reactie
Dat kun je toch ook zelf makkelijk op internet vinden.
Als je met een "onderzoek" bezig bent mag je wel wat meer moeite doen.
Goed om dit te lezen, wilde al het medische circuit ingaan maar begrijp dat dat geen zin heeft. Ik ben zelf inmiddels bij Bio resonantie terechtgekomen. Ik ben redelijk sceptisch van aard maar ik vind dat ik het een kans moet geven. Ik heb ook altijd veel gesport ( halve marathon gelopen etc. ) maar nu kan ik geen 20 min meer recreatief fietsen of ik heb 3 dagen last van verzuurde benen. Bij Bio resonantie hebben ze me aangeraden mijn voeding aan te passen. Mijn voeding bestond uit 85 % tarwe ( koolhydraten ) en voor 15% overig. Dat is nu helemaal omgedraaid en ik eet ook helemaal geen tarwe meer wel nog af en toe spelt. Ik at overigens in mijn ogen wel heel gezond, altijd bruin brood, volkoren pasta etc. Maar ik begreep nu dat je met constant tarwe eten je lichaam zoveel afvalstoffen geeft dat je lichaam het niet meer kan verwerken en je dus verzuurt. Kijk ook maar eens op base - verzuring enzo.
Afijn, ik ben nog niet zolang bezig maar ik laat weten wat het oplevert.
Groet
Heidi
heb hetzelfde probleem,
bij mij is direct rls vastgesteld dat is restless legs syndroom.
of zoals mijn arts het noemt rusteloze benen heel pijnlijk gedurende de hele dag . ben nu pas begonnen met medicatie en hoop dat het aanslaat.
ik hoop jullie hiermee te hebben geholpen, al hoop ik niet dat dit ook jullie probleem is
Groetjes,
Kurt
Wat ik lees zijn precies dezelfde klachten, behalve het slechte zien, die ik 2 jaar geleden had en er is toen vastgesteld dat mijn schildklier te snel werkte. Na 6 weken strumazol geslikt te hebben en daarna naast die strumazol schildklierhormoon zijn de klachten verdwenen. Nu 2 jaar later ben ik met deze medicijnen moeten stoppen om te zien of de schildklier zelf weer op een normaal niveau gaat functioneren. Heb deze klachten nu weer teruggekregen, dus het is nu afwachten wat mijn bloedwaardes zullen zijn. Als de schildklier weer te snel werkt dan kan ik voor 99,9% zekerheid zeggen dat de oorzaak bij mij de schildklier is.