Ik heb dus ook een CK van 1200. Veel van jouw verhaal herken ik..
Niemand weet wat ik mankeer.leef je nog?
Uit interesse heb ik dit topic doorgelezen en zag dat klachten waren verergerd door een antipsychotica.
Antipsychotica werkt op neurotransmittors zoals bv Dopamine -> verlaagt Dopamine zodat de 'filter' beter wordt.
Bij Parkinson (oa klachten als rigiditeit, pijn in spieren enz) is ook een afname van de centra die Dopamine regelen.
Is de CK standaard hoger bij een afname van Dopamine of een tekort? Zo ja, zou Methylfenidaat of Bupropion dan de klachten verminderen?
Ik heb sinds jaren een verhoogde CK, nl 400.
Ik denk dat ik dit door gebruik van statines heb gekregen. Gestopt met statines door hevige spierpijnen.
Nu nilemdo en arterin cholesterol .
Volgende maand nieuwe bloedtest .
Ik heb al jaren een verhoogde CK waarde, meestal rond de 400.
Dit voel je, meestal treedt er in de late namiddag vermoeidheid op in je lenden, bekkenspieren.
Na een zwaardere belasting algehele vermoeidheid , precies de marathon gelopen . De vermoeidheid is veel hoger dan wat de belasting eigenlijk was.
Nu heb ik opeens maar 200 meer , ik voelde dit , mijn lichaam kwam soepeler , gewoon een veel beter gevoel.
In okober bloed laten testen en toen 400, gisteren 206. Ik heb dit speciaal laten doen om mijn gevoel van beterschap te laten testen en effectief het was zo. Wat is er dan verandert in die 6 weken vraag ik me af ? Gaat dit zo blijven of terug omhoog?
Wat is er verandert, grootste verandering en mogelijke reden, ik neem nu 's avonds elke dag, 1 nilemdo pil, dit is een cholesterolverlager met speciaal voorschrift . Ik nam die vroeger ook al maar niet correct . Nu sinds 23 okt correct en rond 11 november voelde ik voor het eerst een merkbare verbetering en die bleef . CK gedaald en cholesterol ook gevoelig gedaald.
2de reden ik eet nu wat anders , minder vet en meer fruit ?,
Ik wil dit meedelen aan allen, want een pasklare oplossing is er niet . Dus nilemdo zou wel eens de redder kunnen zijn? Ik zie geen andere reden. Ik hou jullie op de hoogte.