Hallo!
Ik heb nu al een jaar last van me knie, zonder te weten wat ik nu heb. Ziekenhuizen en fysio's konden niks vinden ook nie naar mri, echo of foto's.. Nou heb ik weer sinds kort een vaag gebeuren in mijn knie bij naast het continu knakken heb ik er nu ook steken in en het niet ver mer kunnen buigen en als ik hem buig dan "valt ie in slaap" om het zomaar te zeggen, net als bij een slapende voet of hand..
Weet iemand hoe dit nou kan? Of wat ik best nu kan doen? Ben het inmiddels wel zat steeds beperkt te zijn door de pijn en zie hè niet weer zitten om eindeloos door die ziekenhuisgangen te lopen.
Groetjes Linda
zou het niet kunnen dat er een zenuw klem zit? want dat veroorzaakt ook pijn en een slapend gevoel.
succes
Hoe staat het met jouw algemene lichamelijke conditie? heb je last van overgewicht? Als er meer weefsel in hetzelfde vel moet passen, kunnen kwetsbare weefsels in de knel raken. Als je dus erg zwaar bent, en te dikke benen hebt, kan het best zijn dat als je afvalt en gezonder gaat bewegen de klachten vanzelf zullen verdwijnen. In ieder geval is er niets ernstigs aan de hand, dat laten de verschillende onderzoeken wel zien.
Die conditie is wel goed. Sport sowieso drie keer per week twee uren en denk dt ik voor mijn leeftijd net iets te licht benzelfs..
Was gisteravond weer raak, kon me been niet buigen of strekken zonder dat ik dwars door de grond ging..
Kan dit geen acute hernia zijn? Een beetje spierpijn kan vervelend zijn maar dan zak je niet door de grond. Bij een hernia wel.
Allen het gevoel door de knie te zakken pas niet goed bij een hernia in de rug waarbij in de regel meer symptomen kenbaar zijn. Het gevoel door de knie te zakken kan wel passen bij een meniscus letsel in combinatie met verrekte of gescheurde kniebanden. Een onderzoek door een arts zou moeten uitwijzen wat exact de oorzaak is. Het beste is in dit geval naar de huisarts te gaan die de knie kan onderzoeken. Is er wellicht een trauma voorafgegaan aan de pijn in de knie, bijvoorbeeld een val op de knie, of een ski-ongeval met voortdurende zeurende last dat nu ineens acuut wordt?
Het knakken van de knie past bij een meniscus probleem dat via een kijk-operatie kan worden vastgesteld.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja heb een verkeerde landing gemaakt na een sprong waarbij ik volledig gehurkt neerkwam met een best hoge snelheid..
@anoniem: zouden ze dat niet op mri oid moeten zien dan?
Dan zou je toch zeggendat daar ook niks mee aan se hand is?
Ik vind het gewoon allemaal raar,, niemand weet wat het is en enige wat ik elke keer over houd is gigantisch veel pijn..
Gister ging het ook niet goed toen ik me knie boog, voelde iets raars en doet nu nogsteeds zeer als ik wil buigen. Dokter zegt dat er niks is, dat terwijl me knie maar beperkt kan buigen en strekken. Wat nu?
Ik denk dat je een mensicus scheurtje hebt, dat blijkbaar niet is gezien op de MRI. Als je er echt veel last van hebt, dan is een kijkoperatie het enige dat er nu nog aan gedaan kan worden. Dan wordt er met een camera in de knie gekeken om vast te stellen wat er aan de hand is, en meestal worden dan direct de losse fragmentjes van de meniscus eruit gehaald met een klein stofzuigertje.
Hoe kan het d dat ze het over het hoofd zien? Begin nu langzaam wel onzeker te worden want heb niks met operatie's etc.. Zou het niks anders kunnen zijn??
Ja natuurlijk kan het van alles zijn, maar dan zal de knie toch opnieuw onderzocht moeten worden. Ik twijfel eerlijk gezegd aan de klachten presentatie want het lijkt eigenlijk veel minder ernstig dan je steeds beschrijft. Blijkbaar is er geen sprake van roodheid en zwelling en kan de knie ook goed onderzocht worden.