Ik loop al maanden met klachten aan de linker schouder of bovenarm. Nu dacht ik dat beweging misschien zou helpen, maar het was niet echt wat ik ervan verwachtte. Toch maar een afspraak bij de fysio gemaakt en na een aantal behandelingen of voornamelijk oefeningen werd ik doorverwezen naar een collega omdat de pijn alleen maar verergerde. Deze arts heeft een echo gemaakt waaruit bleek dat er kalk op de pees aan de voorzijde van de bovenarm zit.
Na een doorverwijzing naar het zkh bleek daar dat er.rondom de schouderkop nog meer aangedane pezen zijn waarvan die aan de voorzijde zo'n 2.5 cm.
Nu hoopte ik na deze uitslag op een behandelplan, maar die hoop was van korte duur toen er een maaar volgde.
Ze hebben ook gezien dat de meeste aangedane pees gescheurd is. Beetje kip en het ei verhaal.
We hebben besloten om de behandelingen uit te stellen tot januari om daarna nog eens te kijken of er enige verbetering is.
Verder heb ik geen medicatie oid gekregen en moet bij pijn paracetamol slikken. Dit werkt voor deze mate van pijn alleen niet, waardoor ik al weken heel slecht slaap.
Daarnaast lijkt het alsof de bewegingsvrijheid van mijn arm steeds minder wordt. Ik kon voor de fysio behandelingen mijn hand nog op mijn rug leggen zonder al te veel problemen. Nu kom ik niet verder dan mijn bil, waarna dit al heel snel gaat trekken en verkrampen.
Hoe zorg ik ervoor dat ik toch enige flexibiliteit behoud zonder dat het teveel pijn doet. En is er misschien is bekend qua voeding oid wat eventueel zou kunnen helpen tegen die kalk?
Ik zou namelijk heel graag weer eens een paar nachten doorslapen.
Ik zou dat met de huisarts of fysiotherapeut bespreken.
Wellicht kan er toch licht behandeld of oefeningen
gegeven worden voor de flexibiliteit en kan de huisarts iets voorschrijven om.beter te slapen en andere pijnstillers aanraden/voorschrijven.
Ik wil geen sterkere pijnstilling, want dan val je al snel in de zwaardere categorie middelen.
Ik wil weten of er iets is mbt voeding waar ik rekening mee kan houden. Iets wat de aanmaak van kalk kan triggeren of juist tegen gaat. Daar vind ik nagenoeg niets over.
Mijn schouder klinkt soms als een pepermolen en ik merk dat mijn spieren verkrampen. Aangezien ik al bij de fysio loop is dat geen aanvulling op mijn probleem. Soms is het fijn als iemand een ander inzicht kan delen dan wat er voor de hand ligt.